Katedra alternativního a loutkového divadla / Department of Alternative and Puppet Theatre
Permanentní URI pro tuto komunitu
úvodní text komunity
Novinky
boční rám komunity
Procházet
Procházet Katedra alternativního a loutkového divadla / Department of Alternative and Puppet Theatre podle vedoucí "BORNA, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Obsažnost versus zábavnost propojování obou hledisek při tvorbě div adelního dílaLesák, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-10Cílem práce je reflexe mých dvou inscenací Jak uběhnout maraton a Chameleon z hlediska jejich obsažnosti a zábavnosti. Obě inscenace mě vedly k domněnce, že s rostoucí obsažností klesá zábavnost divadelního díla a s rostoucí zábavností snad klesá její obsažnost. Protože jsem však sám viděl mnoho inscenací, které považuji za vysoce obsažné i zábavné dohromady, rozhodl jsem se svou domněnkou blíže zabývat, abych zjistil, jaký je skutečný vztah obsažnosti a zábavnosti. V práci proto formuluji, co chápu pod pojmem zábavnost a co pod pojmem obsažnost. Rozborem svých představ o obou pojmech docházím k závěru, že zábavnost bez obsahu mi nepřipadá zábavná a obsah, který není předáván zábavně, zase často vnímám jako nesdělný. Přicházím tak na to, že se obsažnost se zábavností nejen nevylučují, ale dokonce dokáží dost těžko existovat jedna bez druhé. Mou největší chybou při tvorbě obou inscenací byl tedy hlavně fakt, že jsem obě hlediska od sebe odděloval. Ve své následující režijní praxi bych proto chtěl pracovat se zábavností i obsažností dohromady tak, aby se obě hlediska vzájemně podporovala a organicky vycházela jedno z druhého.
- StudKrausová, Anita(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-30Svou diplomovou práci zaměřuji na stud, protože si myslím, že je nedílnou součástí hercova života. A chce li herec naplňovat a stále zefektivňovat svou práci, musí se svým studem pracovat, musí jej kultivovat. zamýšlím se nad yvmezením kultivace studu v rámci metod herecké práce nejen z náhledu osvědčených autorit, ale hlavně z vlastní zkušenosti a potřeby.