Katedra alternativního a loutkového divadla / Department of Alternative and Puppet Theatre
Permanentní URI pro tuto komunitu
úvodní text komunity
Novinky
boční rám komunity
Procházet
Procházet Katedra alternativního a loutkového divadla / Department of Alternative and Puppet Theatre podle vedoucí "BRYCHTA, Lukáš"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Hledání herecké metodyMachová, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-12Bakalářská práce Ohledávání vlastní herecké metody je pokus o shrnutí mého osobního hereckého vývoje. Je to subjektivní reflexe od úvodu do tématu, dále začátku zkoušení až po pravidelné reprízování. Vytvářím si své vlastní herecké metody/postupy? Z jakých zkušeností vycházím? A je něco finálního, konkrétního, co se dá nazvat metodou? S pomocí reflexe osobní tvůrčí zkušenosti, praktického využití na zkouškách (konkrétně inscenace 57'12'' a Climax) a prostřednictvím studia literatury za pomoci režiséra Lukáše Brychty se pokouším celistvě obsáhnout svůj vývoj. Nic není jasně určeným pravidlem, nic není nutností. Vše je subjektivní a neustále proměnlivé, herecké postupy jsou nikdy nekončícím vývojem.
- Když se smysly stanou služebníky naší představivostiMalinová, Magdalena(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-12Tato diplomová práce s názvem Když se smysly stanou služebníky naší představivosti vznikla za účelem reflektovat autorčin kontinuální umělecký výzkum doteku a intimity v divadelním a performativním kontextu, přičemž získané poznatky uvádí do širších souvislostí obdobných mezinárodních uměleckých tendencí. Cílem této práce je ohledávat možnosti vytváření takových divadelních setkání, která tuto realitu zpochybňují a nastolují nové formáty důvěry. Jádrem autorčina výzkumu je mapování dramaturgických procesů, které úzce souvisejí s fyzickým kontaktem, aktivní diváckou participací a kurátorovaným vedením tělesné smyslové zkušenosti. Autorka si klade otázku, jakými strategiemi můžeme získat divákovu důvěru, a ohledává možnosti tzv. radikální intimity v kontextu divadelní události. Přitom vychází z reflexí vlastních tvůrčích zkušeností z konkrétních participativních projektů a postupuje kvalitativní výzkumnou metodou.