Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "ČUŘÍKOVÁ, Tamara"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Budování kulturního centraRoubalová, Dagmar(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-10Kulturní centrum nebo kulturní dům jako budovu najdeme v Čechách téměř v každé obci. Jejich provozování je zdánlivě jednoduché, ale v praxi se ukazuje, že je to otázka velmi komplikovaná. Po roce 1989 byla zrušena síť kulturních center a v současné době už neexistuje databáze, která by mapovala skutečný stav existence a fungování kulturních domů v České Republice. Také nyní se ojediněle staví, ale velmi často přestavují budovy kutlurních center. Tyto stavby mají specifická pravidla daná předpisy a normami a zároveň by ve své koncepci měly vycházet z potřeb současných a budoucích uživatelů, ať již provozovatelů nebo návštěvníků. Magisterská diplomová práce shrnuje obecné a specifické požadavky, které je třeba brát při budování kulturního centra v širším kontextu v úvahu a uvádí případovou studii zaměřenou na konkrétní budování kulturního centra v okrajové části Prahy. Hlavním impulsem k napsání této práce je přesvědčení, že je třeba tomuto tématu věnovat více pozornosti, protože kulturní dům jako multifunkční prostor nabízející širší spektrum programů dostupných všem vrstvám obyvatelstva je prvním a nejbližším místem kontaktu s kulturou pro jednotlivce. Ovlivňujíe jeho celkový vztah ke kulturním hodnotám a je také místem, kde bude mít každý k těmto hodnotám zaručen rovný a svobodný přístup.
- Projektové řízení a divadloSochorová, Iveta(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-18Tato magisterská práce řeší otázky projektového řízení v oblasti kultury, respektive v jedné z nejvíce sledovaných a nejcitlivějších oblastí kultury ? v divadle. Od definicí pojmů, přes vysvětlení základních otázek projektového řízení v kultuře, vysvětlení významu užití konkrétních metod projektového řízení, přechází k využití projektového řízení v divadle a k problémovým stránkám tohoto procesu. Na příkladech u vybraných tří renomovaných a zajímavých scén z domova i ze zahraničí, ukazuje možnosti použití obecných zásad a principů projektového řízení a následně u těchto vybraných divadelních scén provádí analýzu a formuluje doporučení. V závěru práce, k jejímuž zpracování autorka využila praktické zkušenosti především z Prahy a ze skotského Edinburghu (zahraniční odborná stáž), a také zkušeností domácích i zahraničních (hlavně anglicky píšících) autorů odborné literatury a článků, i zkušeností domácích i edinburghských divadelních manažerů a producentů, se vrací k hlavním aspektům využití projektového řízení v českém divadle. Konstatuje, že přes určitý dluh z minulosti a menší zkušenost českých divadelních manažerů s řešením praktických otázek projektového řízení lze říci, že české divadlo tuto znalost potřebuje a že metody projektového řízení jsou pro rozvoj českého divadla potřebné a nezastupitelné. Zároveň konstatuje, že zvládnutí těchto otázek a zvládnutí praxe projektového managementu neznamená pro české divadlo a pro české divadelní profesionály nepřekonatelnou bariéru?České divadlo neustále udržuje krok se světovou špičkou jak v otázkách uměleckých, tak v otázkách manažerského řízení a velice pružně a živě reaguje na zahraniční podněty a zkušenosti, v tomto případě především na zkušenosti, které přicházejí ze Západní Evropy a Spojených států amerických. Autorka práce ale zároveň upozorňuje na to, že projektové řízení není a ani nemůže být šablonou, a ne vždy, a nikoliv automaticky, přináší výsledky.
- Ředitel Národního divadla vývoj statutuUrbánková, Monika(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-13Diplomová práce s názvem "Ředitel Národního divadla - vývoj statutu" byla vytvořena primárně jako historicko-badatelské dílo, které pomůže nahlédnout na tuto neodmyslitelnou kapitolu historie České republiky z odlišného pohledu, než bývá zvykem. Samotný základ tvoří statuty Národního divadla, které jsou popisovány dle podobné šablony, čímž vzniká přirozené srovnání vývoje této instituce. Diplomová práce začíná rokem 1929, tedy zestátněním Národního divadla a vrcholí prvním "demokratickým" statutem v roce 1993, resp. jeho novelou v roce 1994. Práce je obohacena o pohled na samotnou historii naší země, jelikož každá kapitola začíná krátkým shrnutím událostí dané doby pro snazší orientaci čtenáře. Neopomenutelnou složku tvoří též právní aspekty týkající se Národního divadla ve vybraném období. Věřím, že práce "Ředitel Národního divadla - vývoj statutu" bude přínosná všem budoucím čtenářům, kteří by díky ní měli pochopit samotnou podstatu fungování této organizace a postavení ředitele v ní v průběhu více jak šedesáti let.
- Využití prostorů bývalých kin ke kulturním účelůmŠvecová, Aneta(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-15Diplomová práce je věnována přeměně bývalých klasických kinosálů v Praze pro jiné formy kulturního využití. Věnuje se problematice úbytku prostorů, jež byly dlouhá léta zásadním dějištěm kulturního života hlavního města Prahy. Práce se stala jedinečným materiálem svého druhu, který se zabývá vývojem konkrétních kin až do současnosti. Přeměnou kinosálů na dnešní divadla, hudební kluby, taneční studia apod. byla zachována tradice místa k setkávání lidí za účelem kulturního zážitku, vzdělávání a zábavy. Součástí diplomové práce jsou i příklady nevyužitých bývalých kinosálů, které na své využití teprve čekají. V úvodní části práce nechybí přehledně zpracovaný vývoj sítě kin a vlivů na současnou situaci kin v České republice.