Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "GLOGR, Karel"
Nyní se zobrazuje 1 - 9 z 9
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Bohuslav Martinů "Julietta" - komplexní scénografický projekt operyKahounová, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-18Tato práce se zabývá mojí scénografickou a kostýmní interpretací opery českého skladatele Bohuslava Martinů - Julietta aneb Snář. Prezentuji zde své návrhy a celkový postup, v němž jsem zkoumala různé možnosti a principy. Řešení mého návrhu scénografie stojí na principu koláže. Snažím se vycházet z obrazové imaginace, kterou rozvíjel surrealismus. Kostýmy jsem pojala velice konkrétně, bez přílišné stylizace. Při jejich tvorbě jsem využívala možnosti střetu různých individuí z různých částí společnosti na jednom místě, ve snu. V práci se dále snažím přiblížit a analyzovat hlavní téma opery, kterým se stal sen. Zamýšlím se nad rolí snů v našich životech a na základě toho nad motivací jednání hlavní postavy opery.
- Georges Bizet - Carmen komplexní scénografický projektTrpković, Andrijana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-06Tato práce se zabývá pohledem na fenomén opery především ze scénografického hlediska. Scénografie je výtvarný obor, a povětšinou pro studenty bývá nejtěžší seznámení s hudbou a práce s ní po dvou letech studií, kdy pracují pouze s dramatickým textem. Při tomto mém úkolu zpracovat Bizetovu operu Carmen, jsem narazila právě na tento problém nedostatku informací o opeře , ale že také nevím, jak pracovat s hudbou v ní. Proto jsem se rozhodla úvodní část bakalářské práce věnovat historii opery, hlavně z pohledu scénografie. Tento přehled pak dále přechází v zamyšlení se nad mým vlastním pronikání do opery a současných interpretacích, díky kterému jsem došla mnohem dál v mém vlastním konceptu Carmen, který dopodrobna rozebírám. Součástí práce je také uvedení několika významných inscenací Carmen v českých divadlech od poválečné doby po současnost a na závěr pojednání o tom, zda a jak je možné pracovat s operou dnes.
- Georges Bizet: Carmen - komplexní scénografický projektBřezinová, Dorota(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-05Téma, kterým se zabývám v mé bakalářské práci, je opera George Bizeta Carmen a její scénografické řešení. Popisuji zde svoji cestu k pochopení tohoto díla a doby, kdy vzniklo, i k poznání dobových reálií. Okrajově se dotýkám témat, která jsou s dílem úzce spjata, jako je historie koridy, tanec flamengo , ale i obyčeje romské kultury. Snažila jsem se dopídit, čím a jak se stala tato opera přes počáteční neúspěch tak uznávanou a dodnes hranou při velkém zájmu diváků. Hledala jsem hranu, kdy dílo překračuje hranici průměrnosti. Na vybraných inscenacích přibližuji jak vývoj vnímání tohoto díla, tak i vizuální změny výtvarného řešení a jejich význam pro moderní scénografii. V části srovnání výtvarného řešení předních zahraničních scén uvádím Roayl opera house CoventGared 1989, La Scalla 2006 a Staatsoper Unterden Liden 2006. Moje studie se týkala i ztvárnění Carmen na české scéně výtvarníky Koláře a Tröstera pod režií Kašlíka. Nad otázkou, zda obnovit či modernizovat dílo, jsem přemýšlela při každém kroku. Nakonec jsem se rozhodla pro aktualizaci a myslím, že je to tak správně.
- Georges Bizet: Carmen - komplexní scénografický projektSuchá, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-05Ve své bakalářské práci zpracovávám komplexní scénografické řešení opery Georges Bizeta, Carmen. Věnuji se historickému kontextu v době vzniku, stručným životopisem Georgese Bizeta shrnuji fakta, která měla na vznik opery Carmen vliv, a jaké byly prvotní reakce, mezi ty se řadí i kapitola o Fridrichu Nietzschem a jeho vnímání tehdejší hudební scény v Evropě. V analýze světových uvedení Carmen, jsem se zaměřila na současné produkce z Berlína, New Yorku a Barcelony. V inspiračních zdrojích jmenuji pro mou koncepci zásadní zkušenosti se současným vizuálním vnímáním, zabývám se polemikou válečného a módního prostředí z hlediska fotografie. Z těchto zdrojů vyplývá má scénografická a kostýmní koncepce, která je popsána a zdokumentována v obrazových přílohách.
- Giuseppe Verdi - Rigoletto komplexní scénografický projektLippertová, Dominika(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-07Tato práce je teoretickou částí scénografického projektu opery Rigoletto. Rozebírám zde celý proces tvorby a komplexní výtvarný koncept. První část práce rozebírá zahraniční inscenace Rigoletta se zaměřením na scénografii poměrně současných inscenací a porovnává je s inscenací ze 70. let, která je z pohledu scénografie klasičtější. Rozbor inscenací je podkladem pro analýzu možností výtvarného zpracování opery Rigoletto. Druhá část práce vychází z předchozí analýzy a popisuje cestu k vlastní výtvarné koncepci scénografie a kostýmů opery Rigoletto. Výtvarná koncepce je postavena na minimalisticky pojaté scéně a vztahu hudby s abstrahovanými geometrickými tvary jak kostýmů coby výtvarných objektů, tak samotné scénografie.
- Komplexní scénografické řešení opery Leoše Janáčka "JEJÍ PASTORKYŇA"Špalová, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-12
- Komplexní scénografické řešení opery Leoše Janáčka "JEJÍ PASTORKYŇA"Čapek, Karel(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-12V tomto textu je popsána práce na akademickém úkolu - scénografické řešení opery Její pastorkyňa. Zaobírá se historií vzniku opery, její uvádění na domácí i světové scéně, inspiračními zdroji a životem L. Janáčka. V druhé části je vlastní obhajoba scénografického řešení včetně obrazové přílohy.
- Komplexní scénografické řešení opery Leoše Janáčka "JEJÍ PASTORKYŇA"Kříž, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-12V mé bakalářské práci jsem se pokusil stručně zmapovat jak život Leoše Janáčka, tak cesty, které vedly ke zkomponování "Její pastorkyně". V druhé části se zabývám už jen samotným scénografickým řešením této operní látky.
- Leoš Janášek "Věc Makropulos" - komplexní scénografický projekt operyStankova, Vesa-Iliana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-07Cílem této práce je vytvořit ucelenou scénografickou koncepci včetně kostýmních návrhů k opeře „Věc Makropulos“- jedná z pozdních oper Leoše Janačka. Práce se zabývá osobností Leoše Janačka, jeho tvorbou, vzníkem opery, podobou libreta v porovnání s divadelní předlohou a stručným rozborem slavných uvedení opery „Věc Makropulos“. Nakonec představím svou vlastní koncepci Janačkovy opery „Věc Makropulos“. Popišu postup své práce, scénické a kostýmní řešení.