Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "MIKOTOVÁ, Zoja"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dramatická výchova jako prostředek k pochopení kultury neslyšícíchWoláková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-06Práce se zabývá možnostmi dramatické výchovy ve vzdělávání neslyšících. Vychází z postoje, který chápe neslyšící jako kulturní a jazykovou menšinu. Možnou cestou pro dramatickou výchovu neslyšících je její propojení s multikulturní výchovou. Cílem práce je formulovat, jakou podobu by měla takto zaměřená multikulturní výchova mít, a dále pak navrhnout možné postupy při práci s dětmi v hodinách dramatické výchovy. V úvodní kapitole jsou nastíněny dva různé postoje, které tuto menšinu provázely celým historickým vývojem a které se odrážely ve způsobech vzdělávání sluchově postižených dětí. Dále se práce zaměřuje na definice kultury neslyšících a její aspekty. S ohledem ke specifičnosti situace neslyšících dětí a jejich kulturní identity se v dalších kapitolách práce pokouší postihnout východiska a cíle multikulturní výchovy. Dále jsou pojmenovány dva hlavní proudy multikulturní výchovy a jejich konkretizace v různých projektech. V propojení multikulturní a dramatické výchově jsou hledány možné výhody pro obě oblasti. V námětech na práci s neslyšícími dětmi se vychází ze čtyř zdrojových oblastí kultury neslyšících. V poslední kapitole jsou uvedeny ukázky hodin, jež vycházejí ze stanovených premis.
- Význam pantomimy v dramatické výchověEbelová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-12V této práci se pokusím osvětlit důvody, proč by měla mít pantomima své místo v dramatickovýchovných aktivitách. Co pedagogům a jejich žákům nabízí, jaké dovednosti rozvíjí a jakých cílů lze skrze pantomimu dosáhnout. Nabízím možný metodický postup v práci s pantomimicko-pohybovými technikami (mnou vytvořený) a zároveň předkládám také např. metodické postupy, se kterými jsem se setkala na studijní stáži v School of Arts v holandském Utrechtu.