Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "PILÁTOVÁ, Jana"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dětská druhá divadelní reforma?Kohout, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-03Výzkum vztahu mezi druhou divadelní reformou a dramatickou výchovou byl již započat. Nicméně nám chybí základ, na němž bychom mohli toto porovnání uskutečnit. První část této práce se tudíž zaměřuje na společné kořeny dramatické výchovy a druhé divadelní reformy. Pomocí pojmu třetí divadlo, který zahrnuje více divadelních skupin a souborů než Braunův pojem druhá reforma, nalézá šest kořenů, z nichž vyrůstá jak dramatická výchova, tak i třetí divadlo. Druhá část práce se zabývá otázkou, zda a jak můžeme aplikovat způsob práce třetího divadla na dramatickou výchovu. Autor tvrdí, že aplikovatelnost na dramatickou výchovu je možná na základě společného vývoje obou větví. Tato hypotéza je založena i na autorově zkušenosti z workshopů Jany Pilátové, Teatru Chorea a Teatru Węgajty.
- Divadlo, které se chce setkat se svým divákemVáňová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-05-28V této diplomové práci se zabývám zkušenostmi a poznatky získanými při práci na vlastním autorském sólovém projektu INSCENACE přes HRAnice / PLAY Through The Borders. Na základě deníkových zápisů nejdříve zachycuji proces vzniku inscenace od prvních myšlenek po výsledný jevištní tvar. Dále sleduji proměny několika repríz v souvislosti s rozdílným kontextem jejich uvedení pro různé divácké skupiny v různých zemích světa. Na závěr se zamýšlím nad možnostmi a smyslem divadla, které se chce setkat se svým divákem, a nad významem zkušenosti, jakou takové divadlo může přinést tvůrci, herci a divákům.
- Průniky dětského divadla a divadla vzešlého z druhé divadelní reformySittová, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-06Práce se zabývá styčnými body vybraných divadel hraných dospělými na jedné straně a divadel, která vznikla cestou dramatické výchovy. Tyto body poukazují na fakt, že při zkoumání kvality a profesionality divadla nevede ostrá dělicí čára mezi dětským divadlem a divadlem hraným dospělými, ale jednoduše mezi divadlem dobrým a špatným. ?Dětské divadlo? je v práci vnímáno jako divadlo, které vzniklo na bázi dramatické výchovy. Vedoucí kolektivu, který dělá takové divadlo, je učitel dramatické výchovy. V práci jsou uváděna představení např. Hany Frankové, Aleny Palarčíkové nebo Ireny Konývkové. ?Divadlem vzešlým z druhé divadelní reformy? je míněna taková tvůrčí práce, která je podstatně inspirována tvorbou Grotowského a jeho přístupem k divadlu. V tom nejširším okruhu sem spadají jak práce samotného Grotowského, tak práce Odin Teatret či Gardzienic. Argumentace této diplomové práce je postavena na představeních Farmy v jeskyni a Divadla Continuo, která jsou v České republice nejdostupnější ?živou učebnicí? tohoto druhu. O představeních Farmy a Continua se v práci hovoří jako o inspiraci a učebnici divadelního umění pro učitele dramatické výchovy, a to nejen z pohledu zvolených prostředků ke sdělování divákům (tj. divadelního představení), ale i z pohledu zřejmých principů divadelní tvorby a přístupů k ní (tj. fáze průpravy hereckého kolektivu a fáze tvorby představení). Práce předkládá výčet bodů z oblasti divadelní průpravy, tvorby a realizace představení, v nichž jsou si oba typy divadel blízké. Jejich prostřednictvím se mohou představení divadel jako je Continuo nebo Farma v jeskyni stát cenným inspiračním zdrojem především těm učitelům dramatické výchovy, kteří výuku směřují k výstupům v podobě divadelních představení.