Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "ADLER, Rudolf"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Film - skutečnost a fikceHlaváčková, Hedvika(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-20Cílem mé teoretické práce je prozkoumat alternativní způsoby přístupu k tak zv. ?objektivní? realitě v dokumenárním filmu. Jinak řečeno: jde mi o zkoumání filmového přepisu na pomezí dokumantace a fikce. Jak se tyto dva postupy dají spojit a co se tím či oním získává a naopak co ztrácí.
- Hudba jako výrazný dramaturgický prvek ve vybraných dokumentárních filmechAndršová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-10Tato bakalářská práce se soustřeďuje funkci hudební složky, jakožto výrazného dramaturgického prvku, v českém dokumentárním filmu. Na základě výběru šesti dokumentárních filmů mapuje v nejdůležitějších scénách konkrétní možnosti a projevy dramaturgické práce s hudbou.
- Trvalé bydliště PrahaBystřičan, Ivo(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-16Kdo nebydlí, ať nejí, řekla Praha. Tím začala hra na syté a ty, kdo jim z krajíce užírají. Jejím cílem je zbavit metropoli těch druhých, aby byli k vidění jen ti sytí a zasloužilí. Impresionistická analýza se pokouší vystihnout atmosféru situace, v níž je jedna strana sice silnější, přesto ale nemůže vyhrát. Takzvaná pomoc má rysy trestu a udržet si důstojnost znamená ji takovou nevyužít a bojovat dál o vlastní formu svobody a o právo nechtít. Hrají pražský primátor Pavel Bém, jeho pochopové, nezastřešený muž s bydlištěm pod mostem a další.
- Úvaha nad vznikem bakalářského filmuKrejzová, Táňa(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-18Ve své práci jsem se snažila přiblížit nesnáze natáčení ve vzdálené zemi, konkrétně na Ukrajině. Uvažovala jsem nad postavením žen ve společnosti. Práce by měla sloužit jako návod, či manuál pro všechny, kteří se chtějí vydat na východ a nevědí, co od toho očekávat, či si chtějí prohloubit znalosti o osobní zkušenosti. Dále jsem se snažila vytvořit několik rad pro samotné režisérky ženského pohlaví. Jak postupovat ve společnosti, kde vládnou muži a jak reagovat v novém prostředí.
- Úvod do koordinát pamětiArsenjuk, Urban(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-16Filmová báseň Oda agrární politice EU je mile přiblblý lyricky potůček nestydlivých pohledu, prázdných úsměvu, dokonce je tam i špetka Černého kontinentu a vítr ve kterém se skrývá mléčná dojnost, prý velkých konceptu. Evropo, ty vole!
- všechno je sračkaWeinreb, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-15Miroslav David žil s Olgou Hepnarovou půl roku před jejím (zlo)činem. Olga Hepnarová byla drobná mladá dívka, která v roce 1973 úmyslně najela nákladním vozem do davu lidí. Osm z nich zabila. Čin vysvětlila jako akt pomsty za celoživotní příkoří, které byla nucena od společnosti nelidsky snášet. Ve své obhajobě uvedla, že chtěla upozornit na ty, kteří trpí jako ona. Chtěla, aby se situace zlepšila. Popravena byla v roce 1975 oběšením. Film ukazuje člověka neustále nespokojeného, nadávajícího, ale i přemýšlejícího nekropábitele? Protagonista jako osamělý schizoidní protějšek Hepnarové, který neztratil přes všechno utrpení humor. Film je ale především portrétem Davida samotného.