Katedra hudební produkce / Department of Music Production
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra hudební produkce / Department of Music Production podle vedoucí "ŠTILEC, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 21
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- České hudební agenturyDrda, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-05Bakalářská práce nesoucí název „České hudební agentury“, se bude zabývat dějinami české hudební kultury, historií a vznikem agentáže v České republice s ohledem na vzniklé monopoly skrze historii (viz Pragokoncert). Dále zmapuje, jaké hudební agentury v České republice působí dnes, na jaký hudební styl se zaměřují, které umělce případně zastupují a zda jsou pořadatelské či zprostředkující. Závěrečná kapitola práce pak poskytne určité srovnání s agenturami zahraničními.
- Český národní symfonický orchestr a festival Prague PromsZvěřinová, Sára(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-22Tato bakalářská práce se zabývá vznikem a vývojem Českého národního symfonického orchestru a Mezinárodním hudebním festivalem Prague Proms, který orchestr pořádá. První kapitola je věnována historii orchestru, jeho významným šéfdirigentům, koncertní a nahrávací činnosti s tuzemskými i zahraničními umělci, a zároveň významným koncertním turné uskutečněným po celém světě. Druhá kapitola je zaměřena na vznik festivalu Prague Proms a jeho historickou souvislost s promenádními koncerty BBC Proms v Londýně. V posledních třech kapitolách je představena organizace a podrobná dramaturgie tří ročníků festivalu Prague Proms, které se uskutečnily v letech 2016–2018, návštěvnost koncertů a jejich místa konání.
- Digitální koncertní síň a její celkové zajištěníFriedlová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-08Autorka ve své bakalářské práci popisuje digitální koncertní síně ve dvou rovinách – jako VOD platformu, nebo jako koncertní sál, který je tak technicky vybaven, že je možné v něm koncerty zaznamenávat. Dále se zabývá různými složkami fungování digitálních koncertních síní – finanční, právní, technickou a personální. Ve výzkumné části je proveden kvalitativní výzkum formou polostrukturovaného rozhovoru na téma Digitální koncertní síň s vedoucím Studia Rudolfinum – Tomášem Kudrnou a kvantitativní výzkum formou online dotazníku, který se zabývá vnímáním záznamů živé hudby.
- Fundraising, sponzorství a donátorství v britských kulturních institucích (srovnání s ČR)Nguyenová, Duyen Monika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-13Tato bakalářská práce se zabývá fundraisingem a jeho srovnáním ve vybraných britských a českých kulturních institucích. První část práce se věnuje východiskům jako je vymezení pojmu fundraising, jeho zásadám a segmentaci. Dále popisuje dárcovství a jeho daňovou úpravu v České republice a Spojeném království. V souvislosti se státním financováním je zde rozebrána problematika daňových asignací v kultuře. V druhé části je popsáno a srovnáváno financování a přístupy k dárcovství ve vybraných institucích (Royal Opera House, London Symphony Orchestra, Národní divadlo v Praze a Česká filharmonie).
- Hudební nakladatelství jako zrcadlo proměňujícího se hudebního průmysluHáblová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-08Tato práce se zabývá hudebním nakladatelstvím napříč několika stoletími se zvláštním zaměřením na nakladatelský dům F. A. Urbánka, Hudební matici Umělecké besedy, Bärenreiter Praha a Notovna. Dotýká se také autorskoprávní problematiky, digitalizace a vychází z četných rozhovorů se zástupci pražských nakladatelství. Obsahuje anketu, která byla vytvořena pro účely práce a která mapuje názory a povědomí široké hudební veřejnosti. Tato práce není vědecká, ale pouze nastavuje zrcadlo proměňujícímu se hudebnímu průmyslu.
- Interakce české a arabské hudby z hlediska exportu a importuVečerníková, Natálie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-08Ve své bakalářské práci se zaměřuji na seznámení s arabskou hudbou, arabskými hudebníky a spolupráci s arabským hudebním světem. Podle mého názoru je arabský svět zajímavý pro spolupráci nejen z ekonomických důvodů, ale i z důvodu poznání a objevování nového. Snažila jsem se proto vlastním výzkumem arabského hudebního trhu představit možnost spolupráce naší a arabské hudby a zdůraznit výhodnost pořádání koncertů v daných arabských státech.
- Operní tvorba Leoše Janáčka v zahraničíUherková, Kamila(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-22Tato práce je věnována tématu operního díla Leoše Janáčka v kontextu jeho zahraniční produkce. V první části jsou pro lepší pochopení dalších souvislostí popsány zásadní milníky autorova života se zvláštním důrazem na operní tvorbu. Následuje oddíl zaměřený na vlastní problematiku nelehkých cest Janáčkových oper na světová jeviště, v rámci kterého jsou představeny vybrané osobnosti, které se o úspěchy v zahraničí nemalým dílem zasloužily, a také některá specifika překladu operních libret. Práci uzavírá kapitola věnovaná interpretaci získaných statistických dat vztahujících se k zahraničním produkcím vybraných oper Leoše Janáčka.
- "Petrof" jako obchodní značkaSedláček, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-09Tato bakalářská práce se zabývá historií a vývojem společnosti Petrof. První kapitola pojednává o historii této královéhradecké firmy od samých počátků až do roku 1945, jejím významným milníkům a oceněním, které se firmě v rámci její dlouholeté historie podařilo získat. Zároveň se tato kapitola zabývá obdobím první republiky, kdy firma zažívala „zlaté časy“. Náplň druhé kapitoly tvoří období mezi roky 1945 – 1990 a popisuje tehdejší možnosti podnikání a znárodnění firmy. Třetí kapitola pojednává o současnosti firmy, o procesu privatizace a o následných krizích celé společnosti kolem let 2004 a 2008. Dále je tato kapitola zaměřena na samotný průmysl výroby hudebních nástrojů. Čtvrtá kapitola mapuje všechny aktivity, projekty a služby pořádané firmou PETROF a pátá kapitola informuje o ochranné známce, jejím významu, historii a o současné konkurenci na trhu klavírních nástrojů. Poslední kapitola poodhaluje vize firmy a případné inovace do budoucna. Závěr práce pak hodnotí význam a reprezentativnost firmy pro ČR.
- Pražský filharmonický sborBaďurová, Aneta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-09Pražský filharmonický sbor je nejstarší český profesionální sbor s nepřerušenou činností od roku 1935. Jako samostatná příspěvková organizace Ministerstva kultury České republiky Pražský filharmonický sbor funguje od roku 1991 organizačním odloučením od České filharmonie. Navzdory dlouhé historii tělesa doposud o Pražském filharmonickém sboru nebyla vydána žádná ucelená publikace. Tato diplomová práce představuje Pražský filharmonický sbor jako přední evropské těleso s nezastupitelnou rolí v českém hudebním životě a v reprezentaci české hudební kultury v zahraničí. Cílem práce je shrnout činnost sboru, podrobně popsat jeho vnitřní fungování a zhodnotit jeho postavení jako samostatné příspěvkové organizace. Zkoumána je historie sboru, jeho umělecká a edukační činnost, způsoby propagace a prezentace. Další část práce se zabývá uměleckým provozem, právní formou a vnitřním uspořádáním organizace. Analyzováno je finanční hospodaření a nastíněno je budoucí směřování tělesa. Práce čerpá především ze sezonních přehledů, brožur, výročních zpráv, novinových článků, rukopisů a dalších materiálů dostupných v archivu Pražského filharmonického sboru, doplněných osobními rozhovory se současným hlavním sbormistrem, ředitelem, tajemníkem sboru a vedoucí komunikace. S ohledem na historický kontext, současný stav i budoucí plány Pražského filharmonického sboru jsou v závěru práce uvedeny argumenty, proč je pro těleso státní příspěvková organizace vhodnou právní formou.
- Produkce a provoz pěveckého sboru Police Symphony OrchestraJiskrová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-09Cílem práce je poukázat na organizaci pěveckého sboru Police Symphony Orchestra z hlediska jak společného provozu s orchestrem i jako samostatného tělesa, tak na propracovanost jeho umělecké koncepce, a především netradiční způsob příprav koncertů. Formou čerpání z elektronických zdrojů, vlastním výzkumem a převážně rozhovory s jeho pracovníky vznikl dokument přinášející další možný pohled na produkci koncertů pěveckých sborů. Práce nejen na plánování samostatných projektů, ale také na společných koncertech s orchestrem, demonstruje originální způsob tvorby repertoáru a celkové umělecké koncepce, vysvětluje přípravy, jež jsou při koncertech tohoto formátu zapotřebí a ukazuje na další technické i umělecké aspekty, které jsou při provozu Police Symphony Orchestra jeho nedílnou součástí.
- Produkce barokních oper v ČR a Spojeném královstvíVeselá, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-05Cílem této diplomové práce je komparativní analýza problematiky uvádění inscenací barokních oper v České republice a ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska. První část práce se věnuje historii provozování barokních oper od počátku 20. století. Druhá část práce mapuje veškeré inscenace, které byly provedeny na území obou států v budovách operních divadel i na hudebních či operních festivalech. Ve třetí části práce je zhodnocen kruciální prvek této práce, a tím je kvalitativní výzkum, který byl veden formou strukturovaných rozhovorů s dramaturgy všech českých operních domů.
- Produkční praxe a realizace dosud neuvedených starších hudebních dělVeselá, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-13Cílem této bakalářské práce je přiblížení problematiky provedení dosud neuvedených starších hudebních děl. První část práce se věnuje více teoretickému aspektu hledání hudebních děl v archivech, práce s notovým materiálem a problémů které mohou nastat u skladeb 18. století a starších. Druhá část této práce je zaměřena na praktickou část realizace projektů zaměřených na starší hudební díla. Jsou zde uvedeny kapitoly k financování, dramaturgii a PR (Public Relations) projektů včetně informací o placené a neplacené reklamě.
- Proses vzniku subjektu v hudebním průmysluMatunová, Johana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-08Tato bakalářská práce pojednává o podmínkách vzniku kulturní organizace v hudebním průmyslu. Popisuje jednotlivé segmenty, které na českém hudebním trhu v oblasti klasické hudby jsou. Popisuje vhodné formy právnickým osob pro podnikání v kultuře a klade důraz na management plánování. Popisuje jednotlivé fáze životního cyklu kulturních organizací, jejich strategie, marketing a následně teorii uvádí v praxi na vytvoření imaginární nové hudební agentury v oblasti klasické hudby.
- Samplování se zaměřením na využití témat a hudebního materiálu skladatelů vážné hudbySíbrová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-17Diplomová práce má za cíl analyzovat oblast samplování jako kompoziční techniku a také analyzovat různé formy variací a citací. Nejprve je pozornost věnována historickému kontextu a popisu procesu samplování. Práce se dále zaměřuje na estetické a etické aspekty samplování. Dále jsou představeny kompoziční techniky variace a citace a jsou zmíněné jejich možné spojitosti se samplováním. V diplomové práci jsou také nastíněny právní aspekty samplování. Konkrétně jsou popsáni kolektivní správci a dále jsou vymezena práva autora nebo licencování autorských děl. Následuje praktická část, jejímž cílem je analýza materiálů skladatelů vážné hudby a jejich samplů v populární hudbě. Součástí praktické části je komparace vybraných materiálů na základě zvolených kritérií s jejich samplovanou verzí v populární hudbě.
- Streaming - nová forma distribuce klasické hudbyNguyenová, Duyen Monika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-05Tato diplomová práce se zabývá problematikou distribuce klasické hudby na audio a video streamingových platformách. Distribuci klasické hudby zasazuje do kontextu hudebního trhu a jeho hlavního problému v podobě value gap. Obchodní modely streamingových platforem uvádí problematikou předplatitelské ekonomiky a trendy spotřebitelského chování. Popsáno je fungování hlavních audio streamingových platforem včetně specializovaných služeb zaměřených na klasickou hudbu Primephonic a Idagio. Dále je zde uveden přehled video streamingových platforem s klasickou hudbou spolu s exkurzem do českého VOD (video on demand) prostředí.
- Transformace státních příspěvkových organizací v oblasti kulturyUherková, Kamila(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-09Tato práce se věnuje tématu transformace státních příspěvkových organizací v kulturní oblasti, které představuje nejenom v posledních letech hojně diskutovanou problematiku. První část je věnována historickým východiskům, která současné situaci předcházela, a která do jisté míry formovala stávající transformační návrhy. Následně bude popsána právní úprava, na základě které státní příspěvkové organizace v České republice poskytují veřejné kulturní služby. Právě stávající legislativa často představuje ohnisko sporů a požadavků transformace současných státních příspěvkových organizací. Práci uzavírá srovnání navrhovaných změn a jejich případnou perspektivu ve formě diskuse, která je konklusí všech aspektů zmíněných v rámci práce a pokouší se zodpovědět jednotlivé otázky týkající se problematiky transformace příspěvkových organizací, které vyvstaly na základě dříve uvedených východisek.
- Turquerie a vzájemné interakce české a turecké hudební kulturyVečerníková, Natálie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-09Práce zkoumá vzájemné interakce evropské a turecké hudební kultury v historickém kontextu až po současnost a sleduje nejdůležitější trendy tzv. turquerie v evropské hudbě. Součástí práce je také představení hlavních rysů současné turecké hudební scény a případné možnosti spolupráce. Záměrem této práce je seznámit čtenáře s tureckou a turkickou hudební kulturou a poukázat na významný vliv této kultury na kulturu evropskou zejména v 18. století. Zároveň pojednává o současných hudebních kontaktech mezi Evropou a Tureckem, zvláště pak mezi Českou republikou a Tureckem. Přináší tak relativně komplexní vhled do historie a významu hudební kultury Turecka, která je v České republice poměrně opomíjená.
- Vybrané mezinárodní mládežnické orchestrySoukupová, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-05Diplomová práce se zabývá mezinárodními mládežnickými orchestry, které jsou na světové úrovni. Za cíl si klade vytvořit ucelený přehled těchto orchestrů, porovnat podmínky přijetí, potvrdit hypotézu, že studenti Hudební a taneční fakulty Akademie múzických umění v Praze nevyužívají těchto příležitostí v dostatečné míře a zprostředkovat osobní zkušenosti hudebníků na základě rozhovorů, kteří si vybranými orchestry prošli.
- Výroba hudebních nástrojů v České republiceŠustová, Karolina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-13V bakalářské práci se zabývám tématem výroby hudebních nástrojů v České republice, konkrétně výrobou kytar. Tuto specifickou oblast našeho průmyslu, stojící na pomezí umění a řemesla, představuji z různých úhlů. Nejprve její vývoj od první poloviny 20. století až do dnešních dnů. Z dostupných zdrojů, především elektronických, sestavuji aktuální přehled výrobců a poukazuji na jejich vazbu k důležitým organizacím, které je sdružují. Na základě dat získaných mou komunikací s výrobci a informací z jejich oficiálních webových prezentací docházím k průměrnému objemu výroby, míře exportu a způsobu distribuce. Dále se zabývám komunikací se zákazníky, jejich získáváním a celkovou konkurenceschopností. V závěrečné části rozebírám problematiku výroby – její typy, aktuální trendy, inovace a preference v oblasti komponentů.
- Využití klasické hudby v reklamě v rádiu a televiziHamáčková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-08Tato bakalářská práce se zabývá reklamou v rádiu a televizi, její historií a procesem zpracování. Dále se zaměřuje na vliv hudební složky v reklamě na emocionální vnímání potenciálního zákazníka. Hlavním záměrem je zmapovat užití klasických skladeb v reklamních spotech, jež jsou podrobně rozebírány z pohledu děje a hudebního podkladu. V závěru je zkoumáno povědomí veřejnosti o produktech či službách, které jsou propagovány za doprovodu klasické hudby.