Katedra hudební produkce / Department of Music Production
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra hudební produkce / Department of Music Production podle vedoucí "BĚLOR, Roman"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dramaturgie a financování edukačních programůHrůzová, Štěpánka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-09Tato diplomová práce pojednává o problematice dramaturgie a financování v oblasti edukačních programů pro děti a mládež. Definuje pojem dramaturgie a dramaturg, a to jak v historickém, tak v současném náhledu. Zaměřuje se na roli hudebního dramaturga na české hudební scéně. Práce dále podrobně zpracovává dramaturgie edukací nabízených ve dvou vybraných orchestrech, v PKF – Prague Philharmonia a v Symfonickém orchestru hl. m. Prahy FOK. Ve zmíněných orchestrech sleduje financování dětských programů a přináší i jiné statistické údaje. Jako protiklad k velkým institucím a jejich edukacím představuje práce soukromý projekt Filharmoniště. Hlavní myšlenkou práce je poukázat na potřebu hudebního dramaturga jako profese a na jeho úlohu při tvorbě kvalitních vzdělávacích programů pro děti a mládež.
- Koncertní sály v zemích východní Evropy po vstupu do EUDaněk, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-05Diplomová práce se zabývá vyhledáním a popisem koncertních sálů, které byly postaveny v 11 zemích bývalého východního bloku po jejich vstupu do EU. Práce přináší zakládní informace o vzniku staveb a jejich rozpočet, stejně jako osobní hodnocení autora. Součástí práce je i detailní analýza historie a současné situace sálů pro symfonickou hudbu v České republice.
- Organizace a dramaturgie předních festivalů jazzové hudby v ČRPohlreichová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-13Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku organizace a dramaturgie předních jazzových festivalů na území České republiky. V první kapitole je uvedena stručná historie vývoje jazzu na našem území, ve druhé pak přehled jazzových festivalů v České republice. Třetí kapitola pojednává o ekonomické situaci a především dramaturgickém vývoji tří známých českých festivalů v období posledních pěti let. Závěrečná kapitola je věnována významu festivalů pro českou jazzovou scénu, ať už z domácího nebo mezinárodního hlediska. Zdrojem jsou především materiály poskytnuté od vedení festivalů, na které je práce zaměřena, a dále rozhovory a korespondence s vedením festivalů a také aktivními jazzovými hudebníky.
- Organizace varhanních festivalůBeránková, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-13V této bakalářské práci se věnuji organizování varhanních festivalů. Cílem je vytvořit seznam těchto událostí konaných na území České republiky a analyzovat jejich způsob organizace. V první části definuji pojem festival a nastiňuji historii festivalů klasické hudby ve světě i v ČR. Následně mapuji nejvýznamnější varhanní festivaly na světě a uvádím kompletní seznam těchto událostí v ČR v letech 2016-2017. Druhá část práce obsahuje pět podrobných rozborů konkrétních festivalů (Mezinárodní varhanní festival Olomouc, Brněnský varhanní festival, Mezinárodní varhanní festival Audite Organum, Český varhanní festival a Terezínský varhanní festival) a jejich způsob organizace. Informace k těmto rozborům jsem získala přímo od pořadatelů. Zároveň uvádím příklady pozastavených festivalů. V poslední části shrnuji získané poznatky do obecného návodu pro pořádání varhanních festivalů.
- Význam a úloha ČT art v hudebním životě České republikyMochnáčová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-13Hlavním cílem této bakalářské práce je hlubší poznání kulturního kanálu ČT art, který započal své vysílání dne 31. srpna 2013, a který dnes patří mezi nejlépe hodnocený televizní kanál s ohledem na spokojenost televizních diváků. První kapitola je zaměřena na organizační strukturu České televize, na radu České televize, její statut, kodex a etický panel a na zákony, podle kterých se řídí. Druhá kapitola pojednává o vzniku ČT art a její dramaturgii pořadů. Třetí kapitola vystihuje sledovanost pořadů ČT art v celkovém měření sledovanosti České televize, a dále sledovanost konkrétních hudebních pořadů na ČT art. Čtvrtá kapitola obsahuje základní přehled finančního rozpočtu na základě výročních zpráv České televize. Opět se zaměřením na kulturní programy a její výrobní finanční stránku, včetně programů hudebních. Závěrečná kapitola se věnuje Mezinárodnímu televiznímu festivalu Zlatá Praha, který je s ČT art úzce propojen.