Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "ADLER, Rudolf"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Etnofikce jako cesta k pravděKolářová, Ester(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-15Tato práce se bude zabývat problematikou přístupu a metodologie některých snímků Jeana Rouche v kontextu projektivní improvizace a etnofikce. Autorka se bude zamýšlet nad různými dopady specifických přístupů tohoto tvůrce na zprostředkování reality a autenticity a bude tato zamyšlení ukazovat na několika Rouchových filmech jako jsou snímky Moi, Noir, Jaguar, Petit a petit, La pyramid humaine a Chronique d´un été.
- Mír s tuleniNovák, Miloslav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-06
- Oáza míruApostolski, Filip(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-05V balkánském státě Makedonie žije vedle Makedonců albánská menšina. Půl století oba etnika bydlely vedle sebe v stejných městech a vesnicích. V roce 2001 došlo k ozbrojenému konfliktu mezi etnickými Makedonci a Albánci. Následně tisíce Makedonců uprchly od svých bydlišť. Jejich domy a celý majetek byly zničeny v bojích.Válka skončila v stejném roce ale tito uprchlici se dodnes nemůžou vrátit do svých původních měst a vesnic. V důsledku války totiž vznikla výrazná nenávist mezi makedonským a albánským etnikem. Proto uprchlíci nyní žiji v ubytovnách a dostávají finanční příspěvky od státu. Film zkoumá současný život těchto makedonských uprchlíků a jejich boj o ztracené jmění...
- Rekonsktrukční postupy v dokumentárním filmuApostolski, Filip(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-05Diplomová práce Rekonstrukční postupy v dokumentárním filmu se zabývá analýzou jednotlivých postupů přípravy a natáčení toho druhu dokumentárního filmu, který je označován jako rekonstrukce. Nejprve se snaží odlišit a přesně definovat pojmy z této oblasti, přičemž klade důraz na odlišnosti mezi dokumentární rekonstrukcí a fabulovaným filmem, dále mezi rekonstrukčním a reportážním postupem natáčení dokumentů. Detailně zkoumá důvody, díky nimž by se režisér mohl rozhodnout, zda si k natáčení vybere ten či onen postup. Dále se zabývá různými druhy rekonstrukčních metod filmové realizace a analyzuje jejich klady a zápory. Bere ohled na fakt, že v průběhu natáčení jakéhokoliv dokumentu nelze úplně odlišit rekonstrukční a reportážní postup, a tudíž tyto dva způsoby v praxi často splývají. Na základě rozborů osmi vybraných filmů z různých období dějin dokumentárního filmu se snaží určit vliv technologického vývoje na rekonstrukční postupy, pokud takový vliv existuje. Proto filmy zde analyzované jsou na pomezí rekonstrukčního a reportážního dokumentu, a dokonce aktivně používají i prvky fikce.
- Turistou ve vlastním doměBagdasarova, Jaroslava(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-06Každý má právo toužit po atrakci a někdy zas atrakcí být... a stejně tak zůstat sám sebou. Touha být někým jiným je v každém z nás. Vycházíme ze sebe sama, zkoušíme se převtělit do někoho jiného, abychom se pak jinými vrátili sami k sobě a byli sebou více než kdykoliv předtím. Film o turismu proudy turistů nezastaví. Může však položit otázky, které souvisí s tím, jak smýšlíme o světě, který "navštěvujeme" jako turisté a co takový přístup ke světu říká o nás samých.