Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "JANEČEK, Vít"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Ideologie z obrazovkyBystřičan, Ivo(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-10-06Diplomová práce analyzuje reality TV formáty České televize z hlediska ideologií, které v nich jsou obsaženy. Na základě intuitivního metodologického přístupu Teuna A. van Dijka zkoumá, jaká sociální realita, témata, hodnoty a společenská východiska jsou implicitní či explicitní v těchto dokumentárních seriálech a co mimo svá manifestní témata reprezentují.
- Tchaj-ťi čchüan a ruční kameraŠípek, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-10-08Čínské bojové umění tchaj-ťi čchüan klade vyjímečný důraz na stabilitu těla, plynulost pohybu a zejména chůze. Tato práce si klade otázku, zda je možné technik tchaj-ťi využít při práci s ruční kamerou. V úvodní eseji autor subjektivně interpretuje elementy čínského myšlení i umění tchaj-ťi čchüan tak, jak měl šanci se s nimi seznámit. V anketě s českými dokumentárními kameramany hledá spojnice s orientální praxí, aby pak v závěrečné části představil soubor technik z tchaj-ťi, které mohou být v kameramanské praxi užitečné.
- Zelení 2003 - 2005 / portrét politické strany jako dramaturgický problémMatějková, Daniela(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-11Cílem této práce je vytvořit studii k vlastnímu autorskému časosbernému dokumentárnímu filmu o Straně Zelených. Snaží se popsat osobní zkušenost se stranou a zkušenost s filmem uvnitř této strany s cílem najít výslednou interpretaci událostí z let 2003?2005, kdy Strana Zelených prošla výraznou vnitřní proměnou. Jedná se více o osobní než akademické hledání dramaturgického klíče k výsledné podobě filmu a samotného politického dění. Opírá se přitom o řadu dobových dokumentů, kterými se snaží ozřejmit procesy, jež zůstávají nezúčastněnému divákovi obyčejně neviditelné.