Filmová a televizní fakulta - FAMU / Film and TV School
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Filmová a televizní fakulta - FAMU / Film and TV School podle vedoucí "ADLER, Rudolf"
Nyní se zobrazuje 1 - 11 z 11
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Etnofikce jako cesta k pravděKolářová, Ester(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-15Tato práce se bude zabývat problematikou přístupu a metodologie některých snímků Jeana Rouche v kontextu projektivní improvizace a etnofikce. Autorka se bude zamýšlet nad různými dopady specifických přístupů tohoto tvůrce na zprostředkování reality a autenticity a bude tato zamyšlení ukazovat na několika Rouchových filmech jako jsou snímky Moi, Noir, Jaguar, Petit a petit, La pyramid humaine a Chronique d´un été.
- Film - skutečnost a fikceHlaváčková, Hedvika(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-20Cílem mé teoretické práce je prozkoumat alternativní způsoby přístupu k tak zv. ?objektivní? realitě v dokumenárním filmu. Jinak řečeno: jde mi o zkoumání filmového přepisu na pomezí dokumantace a fikce. Jak se tyto dva postupy dají spojit a co se tím či oním získává a naopak co ztrácí.
- Hudba jako výrazný dramaturgický prvek ve vybraných dokumentárních filmechAndršová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-10Tato bakalářská práce se soustřeďuje funkci hudební složky, jakožto výrazného dramaturgického prvku, v českém dokumentárním filmu. Na základě výběru šesti dokumentárních filmů mapuje v nejdůležitějších scénách konkrétní možnosti a projevy dramaturgické práce s hudbou.
- Mír s tuleniNovák, Miloslav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-06
- Oáza míruApostolski, Filip(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-05V balkánském státě Makedonie žije vedle Makedonců albánská menšina. Půl století oba etnika bydlely vedle sebe v stejných městech a vesnicích. V roce 2001 došlo k ozbrojenému konfliktu mezi etnickými Makedonci a Albánci. Následně tisíce Makedonců uprchly od svých bydlišť. Jejich domy a celý majetek byly zničeny v bojích.Válka skončila v stejném roce ale tito uprchlici se dodnes nemůžou vrátit do svých původních měst a vesnic. V důsledku války totiž vznikla výrazná nenávist mezi makedonským a albánským etnikem. Proto uprchlíci nyní žiji v ubytovnách a dostávají finanční příspěvky od státu. Film zkoumá současný život těchto makedonských uprchlíků a jejich boj o ztracené jmění...
- Rekonsktrukční postupy v dokumentárním filmuApostolski, Filip(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-05Diplomová práce Rekonstrukční postupy v dokumentárním filmu se zabývá analýzou jednotlivých postupů přípravy a natáčení toho druhu dokumentárního filmu, který je označován jako rekonstrukce. Nejprve se snaží odlišit a přesně definovat pojmy z této oblasti, přičemž klade důraz na odlišnosti mezi dokumentární rekonstrukcí a fabulovaným filmem, dále mezi rekonstrukčním a reportážním postupem natáčení dokumentů. Detailně zkoumá důvody, díky nimž by se režisér mohl rozhodnout, zda si k natáčení vybere ten či onen postup. Dále se zabývá různými druhy rekonstrukčních metod filmové realizace a analyzuje jejich klady a zápory. Bere ohled na fakt, že v průběhu natáčení jakéhokoliv dokumentu nelze úplně odlišit rekonstrukční a reportážní postup, a tudíž tyto dva způsoby v praxi často splývají. Na základě rozborů osmi vybraných filmů z různých období dějin dokumentárního filmu se snaží určit vliv technologického vývoje na rekonstrukční postupy, pokud takový vliv existuje. Proto filmy zde analyzované jsou na pomezí rekonstrukčního a reportážního dokumentu, a dokonce aktivně používají i prvky fikce.
- Trvalé bydliště PrahaBystřičan, Ivo(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-16Kdo nebydlí, ať nejí, řekla Praha. Tím začala hra na syté a ty, kdo jim z krajíce užírají. Jejím cílem je zbavit metropoli těch druhých, aby byli k vidění jen ti sytí a zasloužilí. Impresionistická analýza se pokouší vystihnout atmosféru situace, v níž je jedna strana sice silnější, přesto ale nemůže vyhrát. Takzvaná pomoc má rysy trestu a udržet si důstojnost znamená ji takovou nevyužít a bojovat dál o vlastní formu svobody a o právo nechtít. Hrají pražský primátor Pavel Bém, jeho pochopové, nezastřešený muž s bydlištěm pod mostem a další.
- Turistou ve vlastním doměBagdasarova, Jaroslava(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-06Každý má právo toužit po atrakci a někdy zas atrakcí být... a stejně tak zůstat sám sebou. Touha být někým jiným je v každém z nás. Vycházíme ze sebe sama, zkoušíme se převtělit do někoho jiného, abychom se pak jinými vrátili sami k sobě a byli sebou více než kdykoliv předtím. Film o turismu proudy turistů nezastaví. Může však položit otázky, které souvisí s tím, jak smýšlíme o světě, který "navštěvujeme" jako turisté a co takový přístup ke světu říká o nás samých.
- Úvaha nad vznikem bakalářského filmuKrejzová, Táňa(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-18Ve své práci jsem se snažila přiblížit nesnáze natáčení ve vzdálené zemi, konkrétně na Ukrajině. Uvažovala jsem nad postavením žen ve společnosti. Práce by měla sloužit jako návod, či manuál pro všechny, kteří se chtějí vydat na východ a nevědí, co od toho očekávat, či si chtějí prohloubit znalosti o osobní zkušenosti. Dále jsem se snažila vytvořit několik rad pro samotné režisérky ženského pohlaví. Jak postupovat ve společnosti, kde vládnou muži a jak reagovat v novém prostředí.
- Úvod do koordinát pamětiArsenjuk, Urban(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-16Filmová báseň Oda agrární politice EU je mile přiblblý lyricky potůček nestydlivých pohledu, prázdných úsměvu, dokonce je tam i špetka Černého kontinentu a vítr ve kterém se skrývá mléčná dojnost, prý velkých konceptu. Evropo, ty vole!
- všechno je sračkaWeinreb, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-15Miroslav David žil s Olgou Hepnarovou půl roku před jejím (zlo)činem. Olga Hepnarová byla drobná mladá dívka, která v roce 1973 úmyslně najela nákladním vozem do davu lidí. Osm z nich zabila. Čin vysvětlila jako akt pomsty za celoživotní příkoří, které byla nucena od společnosti nelidsky snášet. Ve své obhajobě uvedla, že chtěla upozornit na ty, kteří trpí jako ona. Chtěla, aby se situace zlepšila. Popravena byla v roce 1975 oběšením. Film ukazuje člověka neustále nespokojeného, nadávajícího, ale i přemýšlejícího nekropábitele? Protagonista jako osamělý schizoidní protějšek Hepnarové, který neztratil přes všechno utrpení humor. Film je ale především portrétem Davida samotného.