Filmová a televizní fakulta - FAMU / Film and TV School
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Filmová a televizní fakulta - FAMU / Film and TV School podle vedoucí "ANDRLE, Ivo"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Analýza návštěvnosti českých kinRaitoralová, Olga(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-04V roce 1907 bylo otevřeno první stálé kino v Čechách. Za sto let existence kina došlo k mnoha změnám, zejména ve způsobu promítání, distribuci filmů a ve vztahu diváků ke kinu. Návštěvnost českých kin měla různé tendence a byla ovlivňována společenskými a politickými změnami, a také rozvojem jiných médií a technologií. V první části této diplomové práce jsou popsány jednotlivé etapy vývoje kin a jejich návštěvnosti, v souvislosti s celkovým systémem české kinematografie. Další část je zaměřena na faktory, které mohou mít vliv na návštěvnost. Je to především systém distribuce v návaznosti na síť kin, reklama a propagace filmů a také filmy samotné. Poslední část je zaměřena na budoucnost kin, zejména v souvislosti s jejich digitalizací, dále na jiné možnosti šíření filmů a na odhad vývoje návštěvnosti kin.
- Současná situace v oblasti VOD služeb a jejich vliv na audiovizuální průmyslKnoblochová, Martina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-10Diplomová práce mapuje fenomén audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání (dále VOD), které v dnešní době představují často diskutované téma, jež hýbe světem audiovizuálního průmyslu a mění tradiční distribuční modely. Práce sleduje současnou situaci a výhledy do budoucna na tomto poli a snaží se analyzovat dopad VOD služeb na tradiční audiovizuální průmysl. První část uvádí do kontextu problematiky VOD služeb a dále se text postupně věnuje poskytovatelům VOD služeb, dopadům VOD služeb na audiovizuální "ekosystém", novým distribučním strategiím, změnám uživatelských návyků, vlivu VOD na klasická kina a v neposlední řadě dnešní roli diváka a nově vzniklým úskalím i příležitostem. Práce se soustředí především na český trh, který je však potřeba vnímat v kontextu celé Evropské unie, a zároveň nemůže opomíjet ani nejsilnější VOD hráče, kteří mají své původní domovy ve Spojených státech amerických. Vedle dostupných pramenů jsou významným zdrojem informací osobní rozhovory s profesionály, převážně z oblasti filmové distribuce.