Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "BROŽKOVÁ, Jana"
Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 10
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Bílá M.: Magisterský koncertSejkorová, Marta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07
- Česká hobojová tvorba v letech 1945 - 1970Vávrová, Jarmila(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-06Tato práce se zabývá hobojovou tvorbou českých skladatelů 20. století v letech 1945 – 1970. Obsahuje medailony autorů, kteří napsali skladby pro hoboj a výčet kompozic pro sólový hoboj a komorní soubory s hobojem. Ke každému dílu je doplněna instituce, kde najít notový materiál. Také je zde uvedena charakteristika tohoto období, neboť politická situace ovlivňovala celou společnost, tedy i hudební dění. Uvádí i hobojové skladby zařazených autorů, které napsali před rokem 1945 a po roce 1970.
- Hoboj - historie a vývoj nástrojeKopicová, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-07Diplomová práce s názvem: Hoboj – historie a vývoj nástroje se zabývá postupným rozvojem dvouplátkových dechových nástrojů od pravěku až po současnost. Měla by být přínosem pro hráče na dřevěné dechové nástroje, zejména pro hobojisty. Práce je rozdělena do čtrnácti kapitol, v první kapitole je stručně popsána historie nejstarších dvouplátkových nástrojů, další kapitola se zabývá popisem šalmají, které byly předchůdci hobojů. Třetí kapitola pojednává o nejdůležitější části hoboje a tj. strojku, popisuje jeho vznik a postupný vývoj. Čtvrtá a pátá část práce představuje historii vzniku a vývoje barokního hoboje a strojku. V šesté kapitole se nachází jeden z příbuzných nástrojů hoboje a to anglický roh. V další části, již sedmé je zmínka o oboe da caccia, osmá kapitola práce se zabývá popisem vývoje hoboje v 18. století a další kapitola jmenuje nejslavnější hobojisty 17. a 18. století. V kapitole číslo deset najdeme podrobný popis hoboje d´amoure a hned v další části vyjmenovanou stěžejní literaturu pro tento nástroj. Ve dvanácté kapitole je popsán rozvoj hoboje v 18. století a jsou zde představeni nejvýznamnější hráči té doby, poté v kapitole číslo třináct najdeme informace o tom, jak vypadal hoboj v 19. století a v poslední kapitole s číslem čtrnáct je podrobně popsána současná podoba hoboje s aktuální světovou nabídkou nástrojů u prodejců.
- Isang Yun a jeho skladby pro hobojKozáková, Kamila(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-06Diplomová práce na téma Isang Yun a jeho skladby pro hoboj představuje osobnost korejského skladatele Isanga Yuna se zaměřením na jeho skladby věnované hoboji. První kapitola obsahuje shrnutí zásadních mezníků pestrého života komponisty. V následující kapitole se práce stručně zabývá charakteristikou tradiční korejské hudby, vlivem západní kultury na korejskou hudbu a jejich vzájemné prolínání. Na ni navazuje kapitola popisující skladebný styl Isanga Yuna, ve kterém se jedinečným způsobem snoubí prvky obou odlišných kultur. Jeho tvorba je zde rozdělena do pěti stylistických etap a dílčí podkapitola nabízí vhled do některých skladatelových kompozičních postupů. Poslední kapitola obsahuje rozbor pěti skladeb, které Isang Yun věnoval hoboji, a to konkrétně Piri, Doppelkonzert pro hoboj a harfu, Rondell, Quartett pro hoboj a smyčce a Bläserquintett.
- Komorní dechová hudba v období klasicism u na příkladech W.A. Mozarta, L.v.Beethovena a A. RejchyLužná, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-06Tato magisterská práce se zabývá pojednáním o komorní hudbě, a to zejména pro dřevěné dechové nástroje v období klasicismu. Na počátku se zaměřuji na klasicismus po obecné stránce a potom dále navazuji na hudební klasicismus, který se dělí na tři etapy. Následující kapitoly se zabývají studií o mistrech klasické a preromantické hudby. Jsou to W. A. Mozart, L. v. Beethoven a A. Rejcha.
- Komorní tvorba Bohuslava MartinůOtradovská, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-05Komorní tvorba Bohuslava Martinů je jedna z významných kapitol ve skladatelově životě, která patří mezi obsáhlou část jeho tvorby. Cílem této práce je popsat jednotlivá období tohoto skladatele se zaměřením na jeho komorní díla. Charakteristika těchto děl se odvíjí od různých životních etap a dalších okolností, které silně ovlivnily život tohoto skladatele. Zatímco ve svém dětství začínal komponovat spíše drobnější skladby, tak již ve studentských letech mu jeho tvorba umožnila získat stipendium v Paříži a studovat pod vedením významného skladatele A. Roussela. Situace během druhé světové války ho však donutila emigrovat do Ameriky. Tam skládá svá nejdůležitější díla a po válce se vrací zpět do Evropy.
- Skladby pro hoboj, věnované a napsané pro Viléma VeverkuVavřínová, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-07Tato diplomová práce se zaměřuje na díla, která byla napsána pro Viléma Veverku. Představuje cestu Viléma Veverky k hoboji, jeho životopis a vytváří zároveň přehled skladeb českých autorů, kteří pro Viléma Veverku komponují. Těmito autory jsou: Martin Hybler, Marek Kopelent, Pavel Zemek Novák, Lukáš Sommer, Jiří Gemrot, Zdeněk Merta. Práce také obsahuje krátké životopisy všech uvedených autorů a část jejich tvorby. Cílem této práce je zmapovat díla pro hoboj od českých autorů, která jsou věnována Vilému Veverkovi.
- Souček Jan: Magisterský koncertSouček, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-16
- Soutěž Pražského jara v oboru hobojSejkorová, Marta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07Tato magisterská práce pojednává o Mezinárodní hudební soutěži Pražského jara, nejvýznamnější české hudební soutěži celosvětového významu. Soutěž je nejprve představena z pohledu historického vývoje a konkrétní kapitoly jsou věnovány jednotlivým ročníkům soutěže v oboru hoboj, který má společně s ostatními dřevěnými dechovými nástroji v soutěži své stálé místo od roku 1953. Práce mapuje průběh každé soutěže v daném roce, sleduje vývoj repertoáru jednotlivých kol i soutěžních podmínek, které prošly v průběhu historie četnými změnami. Uvádí také přesné složení poroty a především přehled laureátů v daném ročníku. Důležitým doplňkem kapitol jsou také životopisy jednotlivých laureátů, které podtrhují dopad soutěže na profesní uplatnění v jejich umělecké kariéře.
- Tvorba Roberta Schumanna pro hobojSouček, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-16Dílo pro hoboj Roberta Schumanna se zaměřením na skladby vzniklé v roce 1849, Tři romance op. 94, Fünf Stücke im Volkston op. 102. Popis situace v hudebním světě 19. století ve vztahu k hobojové praxi. Stav a vývoj nástroje v tomto období. Životopisy Clary Wieck ? Schumann a Roberta Schumanna. Dále Tři romance op. 22 Clary Schumann.