Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "DIVOKÝ, Zdeněk"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Lesní roh v operní tvorbě Giacoma PuccinihoBrogelová, Simona(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-01Diplomová práce „Lesní roh v operní tvorbě Giacoma Pucciniho se zaměřením na opery Tosca, Madama Butterfly a Turandot“ pojednává o skladatelově životě, jeho operách a instrumentálním zacházení s lesním rohem. Součástí práce je rozbor tří vybraných oper z pohledu hráče na tento královský nástroj. Tato práce si klade za cíl přiblížit party lesních rohů z Pucciniho oper běžnému čtenáři a pomoci profesionálnímu hudebníkovi s jejich hraním.
- Lesní roh, jak ho neznámeMlčák, Daniel(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-10Tématem této magisterské práce je Lesní roh, jak ho neznáme: nový pohled na metodiku hry. Práci rozděluji do dvanácti kapitol a jejich podkapitol. Pojednává o lesním rohu a metodických postupech, které jsou podloženy mými vlastními vědomostmi, zkušenostmi a názory. Snažím se podívat na obsah mé práce novým pohledem, než je tomu v ostatní literatuře, zabývající se touto problematikou. Jako přílohu předkládám obrázky, vlastní životopis i životopisy mých pedagogů.
- Matlasová Kateřina : Magisterský koncertMatlasová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-02
- Mentální trénink a jeho využití u hudebníků - interpretůČeřovská, Monika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-11Tématem této diplomové práce je Mentální trénink a jeho využití u hudebníků - interpretů. V první části se v historickém sledu dopodrobna zabývá původem vzniku mentálních technik a jejich následného využívání v hudebním světě. Zmiňuje také důležité osobnosti působící v této oblasti. V druhé části práce jsou rozebrány veškeré důležité aspekty mentálního tréninku, jak by je každý hudebník-interpret měl využívat, popřípadě trénovat a tím tak zkvalitnit a ustálit své interpretační výkony.
- Metodika hry na lesní rohMatlasová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-02Tématem této diplomové práce je Metodika hry na lesní roh. Text je rozdělen do několika kapitol. Po krátkém úvodu se zabývám vývojem lesního rohu s přihlédnutím k počátku vývoje v Čechách. Kapitola třetí přináší stručný přehled vybraných metodických škol. Následují kapitoly o držení nástroje, dýchání, nátisku. Těžiště práce tvoří kapitoly nátisková a dýchací cvičení.
- Nátiskové problémy při hře na žesťové nástrojeRatajová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-05Diplomová práce se zabývá nátiskovými problémy při hře na žesťové nástroje. Čerpá ze zkušeností praktických hráčů a vyvozuje rady pro interprety, kteří se s problémy setkávají. Obsahuje rozhovory s aktivními hráči a s děkanem HF JAMU Jindřichem Petrášem. Práce dále přináší výsledek výzkumu o nátiskových problémech, který proběhl mezi hráči na žesťové nástroje.
- Vladimíra Klánská - interpret a pedagogTriebeneklová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-01Diplomová práce Vladimíra Klánská - interpret a pedagog pojednává a snaží se přiblížit hudební život a úspěchy Vladimíry Klánské. Práce se zaměřuje zejména na komorní projekty, které paní Klánská nejen interpretovala, ale také manažerovala. Účelem zvoleného tématu je přiblížit ženu, která je významným elementem v oboru hry na lesní roh.