Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "HUDEČEK, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Anatomie správného využití dechu při hře na fagotBerčík, Samuel(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-03Diplomová práca je zameraná na detailné pochopenie princípu procesu dýchania a jeho správneho využitia pri hre na fagot. V prvej kapitole sa čitateľ podrobne a komplexne oboznámi s fungovaním dýchania formou opisu všetkých súčastí dýchacej sústavy. Postupne sa dozvie čo presne predstavuje pojem dýchanie, prečo je pre telo nevyhnutné, ako prebieha, čo tvorí dýchaciu sústavu, aké typy dýchania existujú a ako funguje jeho ovládanie a regulácia. Cieľom druhej kapitoly je čitateľovi ozrejmiť, aké sú špecifiká priebehu dýchania pri hre na fagot. Spomínajú sa všetky aspekty hry, na ktoré má dýchanie priamy vplyv a tiež sa pojednáva o tom, akým spôsobom je možné vedome ovplyvňovať kvalitu hry za pomoci uplatnenia správnych princípov používania dychu. Posledná kapitola poskytuje priame príklady ako je možné zlepšiť kvalitu prevedenia dýchacích úkonov, zvýšiť celkovú úroveň ovládania dychu, či ako priaznivo, vedome ovplyvňovať psychické rozpoloženie pomocou dychových cvičení.
- Jaroslav Pelikán – komplexní rozbor koncertu ve starém slohu C dur pro fagot, smyčce a basso continuoJirásek, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-07Absolventská práce se zabývá koncertem ve starém slohu C dur pro fagot, smyčce a basso continuo od Jaroslava Pelikána. Následující kapitoly obsahují životopis Jaroslava Pelikána a výčet jeho díla. Dále se práce zabývá okolnostmi vzniku výše zmiňovaného díla a hudebním slohem, ve kterém byla skladba složena. Následuje harmonický a formální rozbor koncertu. V interpretační části jsou popsány technické a výrazové obtížnosti, včetně notových ukázek. Jako interpret jsem analyzoval problematiku nastudování a provádění díla. Tato část práce by měla pomoci fagotistům k překonání dílčích technických a interpretačních problémů a vést je k úspěšnému nastudování opusu.