Katedra klávesových nástrojů / Department of Keyboard Instruments
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra klávesových nástrojů / Department of Keyboard Instruments podle autor "Augustinová, Michaela"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Beethoven: Sonáta č. 26 Es dur, op. 81a, "Les adieux"Augustinová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Tato diplomová práce má za cíl ukázat různé analytické pohledy na Sonátu č. 26 Es dur, op. 81a, „Les adieux“ od Ludwiga van Beethovena. Nejprve je zařazen Beethovenův životopis, okolnosti vzniku rozebíraného sonátového cyklu a jeho inspirační zdroje. Dále se práce zabývá tradiční formální analýzou všech tří vět, čímž poskytuje informace o hudebních formách, dynamice, kinetice a dalších hudebních prostředcích. Další obraz o celkové výstavbě cyklu podává v českém prostředí nepříliš rozšířená schenkerovská analýza, jejímž smyslem je postihnout zejména nezjevné harmonické dění a jeho hierarchii. V neposlední řadě odhaluje autorovy kompoziční záměry a zamýšlenou obsahovou náplň kapitola, která rozebírá použité rétorické figury a jejich význam.
- Saudades do Brasil Daria MilhaudaAugustinová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-08Tato bakalářská práce má za cíl přinést komplexní analýzu Milhaudova klavírního cyklu Saudades do Brasil. Nejprve je zařazen Milhaudův životopis, okolnosti vzniku rozebíraného cyklu a jeho inspirační zdroje. Dále se práce zabývá hudebními znaky společnými všem dvanácti částem a upozorňuje na vlastnosti některých míst nebo celých částí, které jsou v daném kontextu unikátní. Poskytuje informace o uplatněných hudebních formách, melodice, bitonalitě a jiných harmonických jevech specifických pro dané dílo, o tempech, využitých tanečních rytmech, syrytmii a dynamice. Podává tím obraz o celkové výstavbě cyklu. Další text obsahuje detailní formální rozbory, které blíže odhalují autorovy kompoziční záměry. Následují interpretační analýzy, vycházející z důkladných předchozích rozborů, klavírního samostudia, poslechu interpretace uznávaných pianistů Antonia Barbosy a Marcela Bratkeho a též z autorovy vlastní instrumentace cyklu pro orchestr.