Katedra nonverbálního divadla / Department of Non-Verbal Theatre
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra nonverbálního divadla / Department of Non-Verbal Theatre podle autor "Bychek, Oleksiy"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Divadlo krutosti v tvorbě Petera BrookaBychek, Oleksiy(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09Tato práce je zaměřena na období ?Divadla krutosti? a na něj navazující divadelní experimenty v tvorbě Petera Brooka. Jejím historickým těžištěm jsou roky 1963-1970 a zkoumá vlivy teorií Antonina Artauda na Brookovu praxi, oblasti, kde se tito divadelníci střetli. Jejím hlavním cílem je reflektovat konfrontaci Artaudových představ s praktickou divadelní činností a říci, v čem byly reálné, a v čem ne: postihnout, v čem mají pro divadlo největší přínos.
- Oleksiy Bichek: MichelagnioloBychek, Oleksiy(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-02Mimodrama Michelagniolo obsahuje výjevy ze života Michelangela Buonarottiho, snad nejslavnějšího sochaře všech dob, ale především člověka titánských duševních schopností. Přes všechny životní obtíže dokázal propojit své nazírání krásy lidského těla a víry ve fascinujícím uměleckém díle. Tam také vidí svou největší službu jak lidem, tak Bohu.
- Prostředky mima, jeho sólová a skupinová formaBychek, Oleksiy(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-02Tato práce se zaměřuje na bázové shrnutí a reflexi prostředků mimického divadla (zejm. v pojetí Étienna Decrouxe) v obecnějším divadelním a uměleckém kontextu. Významnou část reflexe tvoří srovnání práce mima-jednotlivce a mima ve větší skupině. K tomu jsou užity scénáře etud Marcela Marceaua, stejně jako jeho mimodramatu Le Manteau / Plášť (na základě povídky N. V. Gogola). Práce je složena z krátkých esejů.