Katedra zpěvu a operní režie / Department of Voice and Opera
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra zpěvu a operní režie / Department of Voice and Opera podle autor "Bijok, Tomáš"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Práce operního interpretaBijok, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-04Tato práce začíná krátkým úvodem , který vysvětluje cíl celého textu. Pokračuji s přehledem mých začátků s prací na opeře Il Tabarro od Pucciniho. Velmi stručně podám nějaké historické údaje, týkající se této opery a rozepíši její děj. Pak se dosti detailně zabývám procesem nastudování a podávám konkrétní návrhy k systematickému nastudování. Zabývám se také prací s dechem v průběhu nastudování. Pak se zaměřím na problematiku týkající se hereckého projevu, kde je i rozhovor se Zdeňkou Sajfertovou. Následuje můj osobní rozbor postav, vztahů a konfliktů v Il Tabarro. Práce pokračuje pojednáním o práci zpěváka. Práce končí rozhovory se zajímavými operními interprety a samozřejmě následuje závěr.
- Tomáš Bijok - bakalářský koncertBijok, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08
- Wozzeck a hudební formyBijok, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Tato práce se týká opery Albana Berga Wozzeck. Tato opera je skutečným mezníkem v hudbě dvacátého století. V první části své práce sleduji kulturní situaci ve Vídni kolem přelomu devatenáctého a dvacátého století. Krátce se věnuji historii rodiny Albana Berga a také jeho vztahu k Arnoldu Schönbergovi, který ho v jeho hudebním vývoji nejvíce ovlivnil .Krátká diskuze o vzniku libreta předchází analýze opery, kde popisuji vztah mezi použitými hudebními formamia dramaturgií. Bohužel kvůli krátkému charakteru této práce nebylo možno podrobněji popsat Bergovy kompoziční metody. Pro podrobnější teoretické rozbory odkazuji na seznam použité literatury.