Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "KOBLOVSKÝ, Petr"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Etika a morální postoje kamaramana, obzvláště v dokumentárním filmuStretti, Adam(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-12Tato práce se zabývá etikou a morálními postoji kameramana, převážně z pohledu dokumentárního filmu. Nejprve se zabývá filosofickými východisky, dále pohledem na etiku z úhlu křesťanské theologie, poté východisky z výtvarného umění a etikou z pohledu digitální fotografie. V kapitole etické a morální zákony v profesi kameramana, se zabývá etickými principy kameramana v hraném a dokumentárním filmu. V poslední kapitole se zabývá zkoumáním podkladů k etickému kodexu kameramana.
- Pohyb kamery jako výrazový prostředekKřen, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-10-05Práce sleduje vývoj " Pohybu kamery " od počátku kinematografie až po současnost. Z hlediska technického i uměleckého.
- Světelná atmosféra ve filmovém a výtvarném obrazeHubač, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-04Ve své diplomové práci se snažím poznat světlo v jeho různých podobách. Hlavním cílem textu je hledání jednotlivých souvislostí, ale i odlišností mezi stavbou světelné atmosféry ve filmovém a výtvarném obraze. Úvodní část práce se věnuje souhrnu informací o světle jako takovém, o jeho vnímání, šíření a působení na lidskou psychiku. Zabývá se světlem a stavbou světelné atmosféry v jednotlivých historických etapách výtvarného umění a kinematografie. V následujících kapitolách se diplomová práce soustředí na stavbu světelné kompozici v obraze z pohledu kameramana. Na rozborech jednotlivých filmů, jsou představeny konkrétní kameramanské postupy a zejména pak práce se světlem. Závěr textu se věnuje filmovým tvůrcům, kteří se ve své tvorbě inspirovali obrazy, v nichž určujícím fenoménem bylo zacházení malíře se světlem a světelnou atmosférou.
- Zobrazení krajiny v českém filmuFencl, Dalibor(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-08Přetrvávající idea ideální krajiny se vine od starých Řeků, evropskoým malířsvím, českým národním obrozením až k současnému českému filmu.