Katedra režie - KR / Department of Film Directing
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra režie - KR / Department of Film Directing podle oponent "DUFEK, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dramaturgická analýza filmů rumunské nové vlnyVondrášek, Damián(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-19Tato diplomová práce se zabývá dramaturgickými postupy a strukturou filmového díla. Čerpá z literatury tzv. filmových kuchařek, konkrétně z titulů Story: Substance, Structure, Style, and the Principles of Screenwriting (Robert McKee, 1997), Save The Cat! The Last Book on Screenwriting You'll Ever Need (Blake Snyder, 2005) a Screenplay: The Foundations of Screenwriting (Syd Field, 1979). Zkoumá, shrnuje a porovnává postupy, které tyto tři knižní tituly nabízí, a následně tato zjištění aplikuje na film 4 měsíce, 3 týdny a 2 dny (Cristian Mungiu, 2007), který patří mezi hlavní zástupce rumunské nové vlny. Cílem této práce je ověřit platnost těchto pravidel a pouček na poli autorského filmu oceňovaného na prestižních filmových festivalech.
- Dramaturgické postupy ve filmech Cornelia PorumboiaVondrášek, Damián(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-05Tato bakalářská práce se zaměřuje na dramaturgickou stavbu filmového díla. V první části je rozebrána dramaturgie po teoretické stránce s důrazem na základní pojmy a postupy. Následně v analytické části práce jsou tyto prvky aplikované na dva vybrané filmy rumunského režiséra Cornelia Porumboia, autorského režiséra známého radikálními filmovými postupy. V závěru autor na základě poznatků z rozborů zhodnocuje míru, s jakou se konvenční dramaturgické postupy objevují v jeho osobité filmové tvorbě.
- Srovnání mytologických obsahů děl ´Smrt krále Artuše´ a ´Excalibur´Sajdok, Marek(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-18Srovnání si klade za cíl postihnout hlavní rozdílnosti ve vyprávění stejného příběhu s odstupem 500 let mezi jednotlivými verzemi a na základě tohoto posunu se pak pokouší sledovat proměny kolektivního vědomí i nevědomí.