Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "DUŠEK, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Soudobé kompoziční prostředky ve filmových hudbách Jerryho Goldsmithe na příkladech z filmu "Planeta opic"Patras, Daniel(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-31Tato práce se snaží nalézt propojení vybrané filmové hudby se světem kompozičních prostředků soudobé hudby koncertní, respektive vážné. Práce se soustředí na specifickou problematiku experimentálně laděné hollywoodské filmové hudby ve filmech středního proudu. Jako reprezentativní příklad byl vybrán snímek "Planeta opic" z roku 1968, jehož hudba byla na základě zkoumání řady filmů zvolena jako nejpřínosnější. Cílem této práce je poukázat na bohatost nových kompozičních prostředků i ve velmi konzervativně zaměřeném oboru, jakým je hollywoodská filmová hudba, a na praktickém využití těchto prostředků v konkrétních příkladech z filmu ?Planeta opic?.
- Specifika kompozičního myšlení v současn é estonské hudběDřízal, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-10Bakalářská práce Specifika kompozičního myšlení v současné estonské hudbě si klade za cíl pokrýt informační mezeru na poli estonských kulturních reálií v rámci České republiky, přičemž se zaměřuje na pojmenovávání obecných rysů jednotlivých kompozičních estetik posledních pěti dekád. V prvním oddílu se text soustředí na kulturně-historické aspekty estonského území, včetně jazykových, etnických a folklorních specifik. Druhý oddíl se snaží zmapovat společné rysy novodobého kompozičního myšlení a hledá jejich původ v hudbě lidové, ve specifickém prožívání přírody a v religiozitě. Třetí oddíl obsahuje podrobnou analýzu v mnoha ohledech signifikantní estonské kompozice Raua needmine Veljo Tormise, na které se snažím své předchozí premisy doložit.
- Žesťová sekce z pohledu orchestrální a big bandové instrumentaceBorl, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-18Tato práce pojednává o charakteristikách hry a sazby žesťové sekce v symfonickém orchestru a big bandu. Hlavním účelem je shrnutí významu použití této sekce v daném uskupení, což se opírá o vysvětlení nástrojových možností, metodik hry i zvukových charakteristik. Z těchto hledisek je dále vycházeno při instrumentační analýze vybraných příkladů, které rozšiřují již představené možnosti využití této sekce. Cílem této práce je tak přiblížení dané problematiky a to jak z pohledu skladatele (čerpajícího z instrumentačních analýz, vlastních poznatků a odborné literatury), tak i z pohledu interpreta (čerpajícího z vlastních zkušeností získaných hrou v obou uskupeních). Oba pohledy přitom v práci nejsou rozděleny, ale jen přirozeně doplňují nasbírané poznatky.