Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "NEJTEK, Michal"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Improvizace: Vztah autorského konceptu a interpretační realizaceDuda, Pavel(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-14Tato práce se zabývá interpretací různých improvizačních pokynů. Je vedena experimentálně prostřednictvím studie, která byla interpretována 5 subjekty srůzným hudebním vzděláním. Cílem zkoumání je zhodnocení jednotlivých interpretací z hlediska naplnění daných pokynů. Interpreti s menšími zkušenostmi v improvizaci měli větší tendence postupovat v plnění příkazů lineárně dle vizuálního uspořádání notového zápisu. Interpreti s většími zkušenostmi v improvizaci byli více schopní daný hudební materiál přijmout a interpretovat jej svobodněji. Interpretace hráčů s menšími improvizačními schopnostmi byla značně kratší, zatímco hráči s většími improvizačními schopnostmi byli schopni vytvořit celistvou formu s mnohem přesnějším časovým ohraničením bližšího zadaného zadání. Tato práce je prvotní sondou do způsobů a výsledku plnění jednotlivých improvizačních pokynů, se kterými se mohou skladatelé a interpreti v současné hudbě potkat.
- Porovnání rozdílných kompozičních přístupů ve dvou kompozicích pro sólový trombonJirucha, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-12Tato práce se zaměřuje na dvě vybrané kompozice pro sólový trombon. První z nich je skladba trombonisty a skladatele Alberta Mangelsdorffa “Bonn“ z jeho sólového alba “Tromboneliness“ (1976). Druhou skladbou je “Keren“ Iannise Xenakise z roku 1986. Cílem práce je nejen analýza vybraných děl, ale také porovnání různých kompozičních přístupů. Dalším bodem je také popis rozšířených technik, které jsou v jednotlivých skladbách použity.