Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "POTUŽÁKOVÁ, Markéta"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dialog herečky a tanečniceDangová, Hong Nhung(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-30Bakalářská práce Dialog herečky a tanečnice reflektuje individuální zkušenost komerční tanečnice se studiem herectví a psychosomatických disciplín. Autorka se touto prací pokouší popsat vliv studia herectví a psychosomatických disciplín na její performerskou a osobnostní proměnu. Práce slouží jako reflexe pro studijní, performerské a pedagogické účely autorky práce. V rámci pedagogiky jí slouží jako podklad pro zpracování dílny pohybu a základních principů herectví pro osobitý a pravdivý taneční projev. Dále se práce nabízí jako vlídná podpora pro všechny, kteří při přechodu od tance ke studiu herectví podobně jako autorka zmateně tápou, jelikož kromě reflexe obsahuje také konkrétní rady, které by její starší já věnovalo své mladší méně zkušenější já.
- Kým jsem v cizím jazyce aneb nejen herecké jednání v angličtiněVacková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-11Tato práce popisuje autorčinu zkušenost s jednáním v anglickém jazyce, a to jak v každodenním životě, tak v herecké praxi a při dialogickém jednání. Na základě této zkušenosti a jejím uvedením do kontextu se studiem na Katedře autorské tvorby a autory zabývajícími se divadelní tvorbou odhaluje autorka jednání v cizím jazyce jako možnou cestu k hledání jevištní pravdy.
- Odebráno
- Studium herectví na Katedře autorské tvorby a pedagogikyWortnerová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-18Tato bakalářská práce popisuje studium a pohled na herectví na Katedře autorské tvorby a pedagogiky. Opírá se zejména o esej Osobnostní herectví Jana Hančila. Dále pojednává o Divadle utlačovaných Augusta Boala, jeho myšlenkách, metodách a principech divadla fórum. Analyzuje téma útlaku a zkoumá zejména roli herce a diváka v těchto kontextech. V druhé části se autorka zaměřuje na hledání a identifikaci souvislostí mezi herectvím, které studovala na KATaP a divadlem fórum. Cílem práce je porovnat a analyzovat tyto dvě zkušenosti. Autorka k tomu využívá vlastní poznatky a zkušenosti nabyté při studiu. Také vychází z vlastních reflexí absolvovaných psychosomatických disciplín během studia. Pracuje s vlastní zkušeností s divadlem fórum a poznámkami, které si zapisovala během hraní představení na základních školách v rámci programů primární prevence. Srovnává kvality autorského herce s hercem v divadle fórum. Cílem práce je propojit osobní zkušenosti s teorií. Pracuje s odbornou literaturu zabývající se tématem divadla fórum. V závěru práce zkoumá význam a přínos této metody pro diváky.