Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "ZAJÍČEK, Pavel"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Play with me!Doucha, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-30Bakalářská práce Play with me! je reflexí autorských projektů, které jsem v průběhu tříletého studia na DAMU vytvořil, ať už v rámci klauzurních výstupů, či jako samostatnou, dobrovolnou činnost. Reflektuji tvorbu společných autorských her Play with me a Bohemia, které mne velmi ovlivnily a posunuly, a jejich tvoření dávám do kontrastu s prací na malých samostatných, sólových autorských prezentacích určených pro studijní účely na katedře. Zároveň se pokouším v další kapitole postihnout rozdíly mezi těmito dvěma přístupy s vědomím, že studuji na katedře Ivana Vyskočila, který se autorství věnuje celý život. Porovnávám jeho a můj ryze osobní přístup k otázce autorství v kontextu svých dosavadních zkušeností. Kapitola Autorská polemika o autorství, jakož i kapitola Autorské prezentace, vychází z mých pravděpodobně kontroverzních, ale osobních dojmů z katedry, alespoň tak, jak jsem měl možnost ji zakusit.
- Reflexe v prostoruNovák, Filip(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-19Bakalářská práce Reflexe v prostoru ohledává možnosti reflexe jakožto situace, kdy se reflektující vztahuje ke své vlastní prožité zkušenosti. Autor využívá vlastní praktické zkušenosti ze studia na KATaP DAMU, pracuje s lingvistickou analýzou, publikacemi a studiemi z pedagogiky a studiemi zabývajícími se disciplínou dialogického jednáním s vnitřním partnerem. Tyto jednotlivé zdroje konfrontuje a snaží se nalézt odpověď na otázku „Jak zkušenost znovu otevřít a přistoupit k ní i jinak než na základě racionálně-slovního vyjádření?“ V první, teoretické části se mimo současných pedagogických studií text opírá o humanistickou teorii Carla R. Rogerse a koncept pedagogiky utlačovaných Paula Freireho. V druhé části autor prozkoumává data z reflexí, které vedl v rámci divadelních workshopů. Analyzuje slovní, fyzické i emoční projevy reflektujících a hodnotí jednotlivá zadání a prostředí, které byl schopný reflektujícím vytvořit, vzhledem k výzkumné otázce. Práce dokazuje, že zásadními aspekty pro znovuotevření zkušenosti v rámci situace reflexe jsou bezpečné prostředí, podpora aktivního přístupu reflektujících a individuální přístup k pedagogické situaci.