Katedra kamery - KK / Department of Cinematography
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra kamery - KK / Department of Cinematography podle oponent "KOŠŤÁL, Emil"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- 3 D snímání a vjem virtuálního prostoru při projekciMoulis, Ladislav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-22Tato bakalářská práce pojednává o principu 3D snímání a vytváření iluze prostoru v projekci. Seznamuje čtenáře psychofyziologií prostorového vidění a technickými aspekty stereoskopického snímání a předvádění. Vysvětluje propojenost celého výrobního řetězce počínaje snímáním a stereoskopickou projekcí konče. Podává čtenáři přehled o dnes využívaných systémech v kinech, o pozitivech a negativech a nabízí jejich srovnání. Práce se podrobně věnuje experimentům, při kterých bylo nasnímáno několik modelových situací a na nichž se prokázaly či odhalily některé zákonitosti, které mohou být v další tvorbě užitečným vodítkem při přípravě natáčení stereoskopického snímku.
- Kamery pro digitální kinematograii, vlas tnosti a kvalitativní parametryPolách, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-20Práce rozbírá zásadní digitální kamery a technologie, které má k dispozici kameraman při natáčení celovečerních snímků, reklam a TV obsahu. Zaměřil jsem se obzvláště na kamery, které jsou komerčně dostupné v roce 2012, jakými jsou např. Arri Alexa, RED EPIC, Sony F65, Phantom FLEX, Phantom 65 a několik dalších poloprofesionálních kamer. V práci rozebírám také počátky a historii digitálních kamer od devadesátých let, kdy začaly vznikat první kamery vůbec schopné konkurovat filmové surovině, a vývoj druhé generace kamer jako Panavision Genesis Arri D20/D21 či RED ONE. Část práce je věnována technickým vlastnostem a parametrům, které jsou od současných high-endových kamer vyžadovány.
- Korekce obrazu - primární a postprodukčníPtáčník, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-17Primární korekce obrazu použitím filtrů, rozdělení filtrů (CTO, CTB) obecný přehled, primární korekce obrazu pomocí nastavení elektronické televizní kamery, blokové schéma zapojení jedné a více kamer do televizního řetězce, gamma korekce. Postprodukční barevné korekce, obecný přehled používaných systémů pro barevné korekce obrazu, historický vývoj systémů, přechod na nelineární systémy pro korekci obrazu, výhody nelineárního zpracování obrazu, bitová hloubka zpracování obrazu, Trojúhelník Mezinárodní komise pro osvětlování, trichromatičtí členitelé, nové elektronické filmové kamery, formáty záznamu, přechod na HDTV vysílání, kamery HDTV, stupně komprese dat MPEG II/RAW data, nové televizní kamery, Parametry CRT, LCD monitorů, korekce obrazu při živém vysílání.
- Korekce televizního obrazu, prímarní a postprodukčníNagel, Reiner Johannes(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-18Práce se zabývá praktickým pohledem na možností korekce televizního obrazu v pruhběhu natáčení a v postprodukční fazi.
- Technické aspekty snímání a záznamu obrazu v kinematografiiPaluš, Radim(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-07Tato práce se zabývá současnou videotechnikou, praktickým testováním její kvality při porovnání několika typů videokamer, s normálním i vysokým rozlišením. Dále je zde uvedeno srovnání videotechniky s technologií digitálního intermediátu, s následným přehledem současné nejvyspělejší digitální technologie v oboru snímání a záznamu v kinematografii. Celý text je také provázen otazníkem, jestli je film stále tím nejkvalitnějším dostupným médiem a jestli je nahraditelný digitální technikou.