Katedra výchovné dramatiky / Department of Drama in Education
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra výchovné dramatiky / Department of Drama in Education podle oponent "ČÍŽKOVÁ, Mariana"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Cesta k autorské inscenaci se středoškolskou skupinouHamerská, Kristina Lisa(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-28Tato bakalářská práce se zabývá cestou tvorby autorské inscenace se skupinou pěti středoškolských studentů v rámci studentského divadelního souboru UnderZ při Gymnáziu Na Zatlance v Praze. Práce mapuje celý proces vzniku autorské inscenace. Popisuje postup od prvotního nalezení tématu, co nejvěrnějšímu specifické skupině a věku, přes způsob získávání a sběru materiálu korespondujícího s tématem až po samotnou prezentaci před diváky. Práce se zabývá autorským inscenačním procesem, pro který je specifický postup od skupinového osobního tématu a až po následné hledání možností, jak na téma komplexně nahlédnout a kultivovat ho do formy představení. Proces je realizován s pomocí metod a technik dramatické výchovy – s důrazem na improvizaci. Zároveň je tato práce odrazem koexistence pedagoga a specifické věkové skupiny dospívajících a snahy o citlivé zacházení s jejím osobním tématem.
- SNĚHOVÁ KRÁLOVNA - INSCENAČNÍ PROCES S ŽÁKY LITERÁRNĚ DRAMATICKÉHO OBORUKrejčová, Andrea(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-28Bakalářská práce pojednává o inscenačním procesu s žáky literárně dramatického oboru na Základní umělecké škole Dobříš. Popisuje postup procesu vzniku autorské inscenace až po produkt inscenačního procesu – divadelní premiéry. První část práce se zabývá volbou literární předlohy s žáky literárně dramatického oboru, zvolením tématu a vytvoření dramaturgicko-režijních koncepce, která sloužila jako scénosled v počátku inscenační práce. Na tento koncept navazuje druhá část bakalářské práce. Druhá část pojednává o volbě tématu s žáky literárně dramatického oboru. O autorském vedení inscenačního procesu. Je zde zaznamenán vývoj dramaturgicko-režijní koncepce, která se mění podle potřeb inscenace a žáků literárně dramatického oboru. Práce se zabývá volbou metod a technik, které byly použity jako podpora k autorské práci s žáky literárně dramatického oboru. Pojednává o realizaci divadelního představení.