Katedra výchovné dramatiky / Department of Drama in Education
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra výchovné dramatiky / Department of Drama in Education podle oponent "HRNEČKOVÁ, Anna"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dárce - přijmout či nepřijmout?Vodičková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-27Tato práce se zabývá návrhem a reflexí realizace dvou dílen. Jedna dílna byla pro dospívající účastníky, druhá pro dospělé. V závěru práce je porovnán způsob práce obou skupin. Dílna je založena na literární předloze Lois Lowryové – Dárce a zabývá se tématem totalitní společnosti.
- Prozkoumání dramatické předlohy pomocí strukturovaného dramatuPůlpánová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-27Cílem této práce je vytvořit funkční dvoudenní dílnu pro amatérské dospělé herce. Dílna se opírá o dramatickou předlohu Návštěva staré dámy Friedricha Dürrenmatta. Předloha řeší morálně humanistické téma, které se stalo ústředním motivem dílny. První část práce plní informativní úlohu – pojmenování cílů, charakterizace skupiny, nastínění života a tvorby autora předlohy, základní rozbor předlohy a její potenciál ve vztahu k cílům projektu. Druhá část práce se zabývá přípravnou fází dílny – stručná formulace postupů práce s narativem v kontextu metody strukturovaného dramatu a cíly projektu. Prostřední část se věnuje popisu plánu dílny s reflexí a hodnocením jejího průběhu. Poslední část je věnována zpracování hodnocení účastníků, vlastnímu zhodnocení celého projektu a závěrečným stanoviskům. Práce zkoumá, jak efektivně lze použít metodu strukturovaného dramatu v herecké práci s postavou a seznámením s novou dramatickou předlohou.