Katedra výchovné dramatiky / Department of Drama in Education
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra výchovné dramatiky / Department of Drama in Education podle oponent "KASÍKOVÁ, Hana"
Nyní se zobrazuje 1 - 9 z 9
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Bohatýrské byliny a dramatická výchovaČmelíková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-09Skupina dětí z dramatického kroužku v Benešově u Prahy je prostřednictvím starých ruských bylin seznámena s ruským jazykem, písmem, částí slovanské mytologie a životem starých východních Slovanů, poznává nejzákladnější rysy hrdinství bájného bohatýra a srovnává jej s hrdinstvím dnešní doby. Aktivity motivují k práci na divadelním představení.
- Co skrývá ilustrace. Dramatickovýchovný projekt zaměřený na národnostně smíšenou skupinu dětí druhé třídy v Britské mezinárodní školeKrátká, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-12Tato bakalářská práce popisuje projekt určený mezinárodní skupině dětí mladšího školního věku. Projekt byl realizován v angličtině v rámci vyučování dramatu na Britské mezinárodní škole v Praze. Jeho náplň byla založena především na práci s ilustrovanou knížkou Quentina Blakea Klaun. Hlavním cílem projektu byla podpora rozvoje představivosti a vyjadřovacích schopností dětí a z oblasti osobnostního a sociálního rozvoje zkoumal projekt především téma pomoci.
- DIVADELTA, z.s.Půlpánová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-08Cílem této práce je předložit portrét spolku Divadelta, který se zabývá divadlem ve výchově a vzdělávání. Specifické pro Divadeltu je interaktivní způsob práce s využitím metod a technik divadla fóra, a to převážně s dětským divákem. Soubor tvoří preventivní divadelní programy - řešící problematiku sociálně patologických jevů. Prostřednictvím svých inscenací a divadla fóra nabízí divákům učení se prožitkem a zkušeností, čímž se snaží předcházet typickému patologickému chování dětí, mládeže nebo i dospělých v dnešním světě. Tato diplomová práce nabízí komplexní analýzu toho, co se pod názvem Divadelta skrývá, v čem nalézáme specifika její práce a jakým způsobem používá metody divadla fóra pro práci s dětmi za účelem prevence.
- Dramatická výchova jako zájmová estetická činnost v Dětském domově se školou ve SlanémSlavíková, Dagmar(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-12Tato práce pojednává o využití dramatické výchovy v zařízení pro nařízenou ústavní nebo uloženou ochrannou výchovu dětí plnících povinnou školní docházku, tedy v Dětském domově se školou ve Slaném. Dramatická výchova je zde využívána jako činnost patřící do zájmových estetických činností a má za cíl rozvíjet děti v oblasti dramatické, osobnostní i sociální.
- Projekt "K3" - Dramatická výchova ve školeWertigová, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-06Diplomová práce Projekt" K3 " Dramatická výchova ve škole: Analýza projektu s ohledem na uplatnění prvků dramatické výchovy? se zabývá minulým vývojem, obsahem a rozvojovým potenciálem tohoto západočeského vzdělávacího projektu. Projekt si klade za cíl poskytnout základním a středním školám v Plzeňském kraji nabídku ucelených, výchovně-vzdělávacích programů, které svou náplní směřují k sebepoznání, odstraňování stereotypů ve skupině, ke kooperaci, kritickému myšlení, rozvoji smyslového vnímání, celkově k rozvoji sociálních dovedností a předcházení výskytu sociálně patologických jevů ve škole pomocí metod konstruktivistické pedagogiky a dramatické výchovy. Teoretická část shrnuje základní terminologická, legislativní a pedagogická východiska a poskytuje potřebný kontext pro porozumění výchozím zdrojům projektu. Praktická část pak detailně analyzuje minulý vývoj, současný programový obsah s ohledem na obsažené prvky dramatické výchovy, zabývá se odezvami na projekt od různých aktérů, shrnuje pozitivní a negativní aspekty projektu a zároveň formuluje možné scénáře budoucího vývoje. Autorka je součástí malého projektového týmu od samého vzniku projektu, v posledních letech koordinuje chod projektu.
- Propojení environmentální a dramatické výchovy na střední školeZemanová, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-07Cílem mé diplomové práce je zmapovat moţnosti propojení dvou výchov ? dramatické a environmentální ? na středních školách. První část práce tvoří teoretický exkurz do historie, cílů, významů a společných principů obou výchov. V následující empirické části popisuji a interpretuji výsledky dotazníkového šetření mezi učiteli SŠ. Cílem šetření bylo zjistit názory a zkušenosti učitelů s propojením těchto výchov. Poslední část je sloţena z několika hodin a bloků vyuţívající metody dramatické výchovy pro prozkoumání některého z environmentálních témat. Uvedené lekce jsem vyzkoušela v praxi při učení na SŠ, proto zde uvádím i reflexe, náměty pro zlepšení a práce studentů.
- Specifika práce s věkově heterogenní skupinou v kroužku dramatické výchovy na 1. stupni ZŠBenešová, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-04Práce nabízí ukázku možností způsobů práce a hledání námětů a látek u věkově heterogenní skupiny. Dále pak je zaměřena na specifika jednotlivých vývojových období školního věku, na potřeby a zájmy dětí a zachycuje výhody a úskalí práce s věkově heterogenní skupinou. Pro inspiraci jsou na závěr přiloženy ukázky různorodých lekcí připravených právě pro věkově heterogenní skupinu.
- Srovnání práce se skupinami různého typu na pohádce O SmolíčkoviHonsnejmanová, Ivana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-12Tato bakalářská práce se věnuje porovnání dvou různých učebních procesů, vedoucích k divadelnímu tvaru, se dvěma různými skupinami dětí na základě jedné literární předlohy. První část se věnuje dramaticko-výchovnému projektu ve Zvláštní škole a Pomocné škole v České Lípě. Druhá část dramaticko-výchovnému projektu, rozšířenému o tvořivé dílny pro malé diváky, v Základní škole a Mateřské škole Klíč s.r.o. v České Lípě . Třetí část se pak zabývá porovnáním práce v obou projektech, hledáním specifik i společných znaků a zhodnocením celého projektu.
- Tři setkání s literaturou.Fidlerová, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-09Jádrem této práce je analýza a hodnocení dramatickovýchovných metod užitých ve třech celodenních dílnách postavených na různých druzích práce s literárním textem a realizovaných se skupinou v dramatické výchově málo zkušených nebo zcela nezkušených žáků nižšího gymnázia. Samostatné kapitoly jsou věnovány dvěma základním determinantám takovéhoto typu dramatickovýchovné činnosti, charakteristice skupiny, jež se dílen účastnila, a výběru a rozboru použitých literárních textů. Práce též obsahuje shrnutí závěrů, jež vyplynuly z praktické části bakalářského projektu, zastoupené v textu zevrubnými plány jednotlivých lekcí, a reflexi hlavního cíle, motivace žáků k četbě konkrétních literárních děl.