Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "GRYGAR, Štěpán"
Nyní se zobrazuje 1 - 13 z 13
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Fotografie - médium světla a času anebo současného umění?Stecker, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-05Existuje něco takového jako specifické hodnoty fotografie, které vycházejí ze samotné podstaty tohoto média? A pokud ano, mohou se tyto hodnoty uplatnit i v dnešním uměleckém světě nebo se jich fotografie, aby obhájila své pozice v tomto proměnlivém a konkurenčním prostředí, musí vzdát a hledat a pracovat s jinými, které nevycházejí z její podstaty? Je vůbec perspektivní v dnešní době hledat něco tak archaického jako ontologii jednotlivých médií? Možná ano.
- New timesKanar, Ege(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-07
- Noc v českém výtvarném umění 19. - 21. s toletíZmudová, Žaneta(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-10-12Ve své práci jsem se zaměřila na téma noci v českém výtvarném umění 19. - 21. století. Smyslem práce však není mapovat tuto problematiku v úplnosti, nesnaží se být historickým přehledem, ale klade si za cíl představit různá pojetí noci ve tvorbě několika vybraných autorů. Tento text se soustředí na díla umělců, kteří noc znázorňují v krajinných či městských scenériích. V každém nočním výjevu se objevuje světlo, ať už přírodní či umělé, které je nositelem autorových představ. Práce směřuje od představení symboliky světla a tmy v průběhu lidských dějin a fyzikální povahy světla, k prezentaci jednotlivých autorů, kteří nastalou noc reflektují s přírodními druhy světla nebo s umělými druhy světla.
- PohledyKolářová, Dana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-07
- Portréty rybářů (Výstavní soubor)Golob, Rok(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-03Ve svém magisterském souboru představuji portréty rybářů. Fotografoval jsem skupinu ptujských rybářů. Na začátku se setkávali sporadicky na jednodenních setkáních blízko Ptuje a Mariboru, později začali s organizovaným lovem ryb, který probíhal několik dnů ve Slovinsku a v zahraničí. Zmíněná skupina se věnuje lovu kaprů. Jsou zastánci a propagátoři stoprocentního ?catch and release? přístupu - ne jenom lovu kaprů, ale i jiných druhů ryb. Svým přístupem a mentalitou přesvědčili mnoho jiných rybářů, kteří plenili řeky a jezera, a nosili domů každou rybu, nehledě na její velikost a druh. Ptujská skupina rybářů cestuje na rybolov vesměs do zahraničí. Slovinsko nedovoluje lov v noci a s více pruty.V některých vodách jsou dovoleny výjimky, ale těch možností je ve Slovinsku málo. Rybářské spolky disponují velmi kvalitními revíry, s velikým potenciálem pro rybolov. Černobílé fotografie jsou středního formátu (6x7) a byly pořízeny ve Slovinsku a v Rakousku.
- Publikace: SněníHladký, Filip(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-01Název "smyšlenky", který vznikl spojením slov sny a myšlenky, dobře vyjadřuje obsah obrazové publikace, jejíž náplní se staly mé nejrůznější představy, sny, zážitky, poznámky, vize či momentální nápady. Představuje ji soubor sešitů formátu A3, jejichž počet není pevně dán, ale může se dále libovolně rozšiřovat tak, jak budou mé záznamy přibývat. Stejně, jako si prostřednictvím deníků uchováváme myšlenky, k archivaci fotografií a vizuálních podnětů slouží trezorky, jejichž forma se promítla i do grafického zpracování publikace. Číslování od jedné do sedmi, může zároveň evokovat sedm dní v týdnu.
- Romská tématika v české fotografiiKubíčková, Dora(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-07Romové jsou v Čechách tradičně oblíbeným tématem nejen ve fotografii, především dokumentární. Toto téma je lákavé svou exotičností a zároveň lehkou dostupností. Největší důraz je kladen na práci v pramenném výzkumu. Zaměřili jsme se na fotografy či fotografky dvacáteho a jednadvacátého století, kterých se tato tématika zásadně dotkla - ať už na ní pracovali dlouhodobě a nebo se objevila pouze v jediném z jejich souborů.
- RostlinyBouška, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-05Soubor 12 fotografií zobrazuje blíže nespecifikované rostliny, jak leží uschlé na sněhu. Důležitý na fotografiích není detail jednotlivých rostlin, ale celková kompozice, tvar či znak, který tvoří a který vnímáme při pohledu na konkrétní fotograii tak sérii jako celek.
- Souvenir da Praga. Finis Felix Bohemia. Impression.Ulver, Filip(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-07
- Susan HillerLeinweberová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-10-12Závěrečná teoretická práce magisterského studaia na KF FAMU zabývající se životem a dílem americko-britské fotografky a umělkyně Susan Hiller (*1940), v kontextu doby a životních zkušeností světoznámé autorky. Kromě stěžejních děl či rozhovoru s Hilleriným blízkým kolegou Simonem Readem, je v práci reflektován i autorčin dosud poslední projekt "Gedanken sind frei" (Myšlenky jsou svobodné), představený na dOCUMENTE(13) v Kasselu, v Německu. Z konceptuálního projektu v Kasselu je k magisterské práci připojen také audiovizuální záznam, pořízený pro účely této diplomové práce.
- VolieraPolverini, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-06Soubor několika videí na kterých jsou zachyceni obyvatelé města při různých činnostech.
- Výstavní soubor: Rybáři - MyslivciTuček, Viktor(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-01Rybáři a Myslivci jsou dvourozměrnou instalací, která napodobuje atmosféru mysliveckých salónků ve vesnických hospodách. Já jako fotograf jdu po povrchu, z povzdálí obhlížím výsledky práce generací nimrodů a rybářů. Jejich svět mě přitahuje svou vizuální podobou, ale zároveň mě odpuzuje svou sadistickou povahou. Nechávám rybářskou židličku a posed vyprávět příběh nudného čekání vrcholící smrtí lovené zvěře. Spojující linie je hnědá s nádechem do zelena. Věci potřebné k pohodlnému lovu mají ve své podobě vtisknutý autentický zásah lidského snažení. Kutilové nepotřebují žádné odborné znalosti, aby postavili posed, nebo vybetonovali svoje místečko u vody. Tyto výtvory jsou kouzelné a zároveň odpudivé svou malostí. Není to ani kouzlo nechtěného co jsem chtěl zachytit. Pro mě je to spíš hra na to, jak ukázat lidi prostřednictvím jejich výtvorů.
- Výstavní soubor: Vanilkové rohlíčkyHrabětová, Kristina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-01Soubor Vanilkové rohlíčky se snaží přibližovat a poodkrývat těžko definovatelné pocity, sny i déjá vu. Usadit je mezi okraje rámu a nechat působit dál.