Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "KOLÁŘ, Viktor"
Nyní se zobrazuje 1 - 13 z 13
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Čínský humanistický fotograf Xue HuakeShan, Xiaohui(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-22Xue Huake je současný čínský dokumentární humanistický fotograf. Má za sebou mnoho úspěšných fotografických projektů. Je zakladatelem Katedry fotografie na Čínské akademii umění a vedoucím katedry od samotného vzniku. Je též členem Čínské pedagogické fotografické společnosti, předsedou Zhejiangské lidové fotografické společnosti a doživotním členem Královské fotografické společnosti s nejvyšším oceněním (Fellowship of the Royal Photographic Society). V posledních letech se jeho díla často vystavují v známých galeriích a jiných uměleckých institucích v Číně i v zahraničí. Za dobu působení v oblasti fotografie obdržel profesor Xue mnoha ocenění, např.: je prvním Číňanem, kdo obdržel první cenu Mezinárodní výstavy fotografií Epson. Hlavní knižní díla: Fotografie z cest, Tajemství světla a stínu, Nebeský pohřeb, Tibeťané, Procházka starými uličkami Chang-čou atd.
- Dokumentární fotografieKumermann, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-06Práce se snaží uchopit dokumentární fotografii jako svébytnou fotografickou praxi. Výchozím bodem textu, axiomem který určuje uvažování o tématu je přesvědčení, že fotografický dokument je založen na snaze o vyloučení manipulativních zásahů. Obecné chápání problému manipulace vychází z představy fotografie jako automatického otisku fotografované skutečnosti. Pokud však reflektujeme úlohu fotografa v procesu vzniku fotografického obrazu, ukáže se jako nedostatečné chápat manipulaci jako mechanický zásah do (pouze zdánlivě) automatického procesu, nýbrž jako etický problém. Význam fotografie vždy funguje v kulturním kontextu. Jednotlivý obraz je mnohoznačný, náchylný k ideologickému manipulativnímu zneužití. Fotografický dokument se nevyslovuje jednotlivou fotografií, ale souborem, který vytváří složitější, ale zároveň přesnější sdělení. Toto je pole, na kterém je nutné manipulaci fotografie promýšlet. Ukazuje se nutnost chápat autorství jako odpovědnost za sdělení. Autorství není dáno jen pořízením snímku, ale také tím, že fotografie autor vybral. Exkurz do historie fotografie se pokouší nejprve vymezit, jak přistoupit k samotnému hledání genealogie dokumentu. Uvažuje se o procesu kultivace ?jazyka? fotografie a jeho schopností nést určité typy významu. Žurnalistická fotografie a dokument se vynořily jako jedna praxe, ale dokumentaristika jako autonomní projev, jak ji známe dnes, získala svou autonomii právě až na základě oddělení od žurnalistiky. Otevírá se otázka pozice dokumentu vzhledem k umění a k praxi žurnalistické fotografie. Závěrem se pojednává dokumentární fotografie jako proud, zahrnující různé tendence a přístupy k tématu. Navrhují se různé instrumenty, jak tuto vnitřní rozrůzněnost reflektovat. Řeší se také tradiční pojetí dokumentu vzhledem k praktikám, které se snaží liberalizovat jeho pojímání a zahrnout do něj nové tendence, které stojí na manipulaci fotografického významu. Dokumentární fotografie představuje koncept autentického vztahování ke světu, které stojí na odpovědnosti autora za to, co fotograficky říká. To představuje fundament dokumentaristiky. V tomto světle je fotografický dokument tvarem, který je třeba poměřovat nejen kritérii estetickými, ale také co do jeho pravdivosti.
- dotSadovski, Katarina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-07
- HabitatFaukner, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-06Jedná se o sadu 13 černo-bílých fotografií nalepených na lepence vloženými do papírového pouzdra. Jendotlivé záběry jsou rozděleny do dvou půlí, které je možné volně mezi sebou přiřazovat. Jde o dočasná obydlí, vybudovaných pro přistěhovalce do Izraele.
- Homeless homesKubíčková, Dora(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-07
- Josef Moucha - FotografieŠigut, Vladimír(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-04Tato magisterská teoretická diplomová práce se zabývá osobností fotografa a publicisty v oblasti teorie a dějin fotografie Josefa Mouchy. Úvodní část je věnována souvislostem v oblasti české a světové dokumentární fotografie a tzv. vizualismu. Hlavní část této práce je věnována Mouchově subjektivní (dokumentární a výtvarné) fotografické tvorbě a dochází také ke srovnání s autory, u jejichž tvorby lze nalézt podobné rysy. Závěr je vyhrazen autorovým životopisným údajům, samostatným a kolektivním výstavám, katalogům, literatuře a zastoupením ve sbírkách.
- Možnosti zobrazování dětí ve fotografii napříč společenským tendencímŠnajberková, Jaroslava(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-05V této práci se pokouším shrnout různé druhy a možnosti zobrazení dětí ve fotografii. Sociální aspekty a přihlédnutí k historickému vývoji vztahu společnosti k dětem slouží jako vodítko, anebo alternativa, jak chápat takové fotografie, stejně tak vývoj média fotografie se všemi svými technickými a vizuálními prvky.
- Neznámá lotyšská fotografieGravlejs, Ivars(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-11Lotyšská fotografie v celé její historie velmi provinciální a zaostalá v porovnání s fotografií světovou. V průběhu téměř sta let zde převažoval pictoriální styl a nedal se vypozorovat žádný pokrok. Přesto pořád existuje naděje, že se v budoucnu naleze další z archívů některého neznámého výjimečného fotografa, ztracený ve zmatku 1 a 2 světové války.
- Photography as artificial memory: Construction of the Photographic SelfKanar, Ege(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-07This thesis deals with the feedback mechanism that is realized between the individual and the technical images s/he produces.
- Reflexe 01 (Obrazová publikace)Stecker, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-05Dle Henri Cartier-Bressona je fotografie pouhým ostrým okamžikem, zatímco malba má blíže k meditaci. Snažím se zneostřit tento rozhodující okamžik a přiblížit se více meditativnímu rozměru obrazu. K reflexi. Aby fotografie nebyla jen odrazem − reflexí, ale i reflexí − zamyšlením. Reflektovat nejen krajinu, vztah člověka k ní, ale i samotné zobrazování krajiny současnou fotografií. Hledat v nepatrném trvání jednotlivých procesů jejich křehkou krásu, která se objevuje jen za specifických podmínek, totiž pokud jsme jí otevření a snažíme se zamýšlet nad úlohou světla, které tyto situace oživuje.
- Sebeflexe nemoci ve fotografiiKleinhamplová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-07Sebereflexi nemoci ve fotografii zpracovávám v nekolika kapitolách nazvaných podle představované nemoci - jde o rakovinu, HIV/AIDS, nevidomost, poruchy funkce mozku.
- Slovenská dokumentární sebereflexeHon, Štěpán(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-03Diplomová práce Slovenská dokumentární sebereflexe se věnuje historickému vývoji a současnému stavu dokumentární fotografie na Slovensku. Svoji pozornost obrací přešdevším na fotografická díla, jež se primárně pokouší kriticky reflektovat dobu svého vzniku. Všímá si rozdílu mezi pohledem na Slovensko a Slováky Karla Plicky a Ireny Blühove v meziválečném Československu. Zamýšlí se nad dílem Martina Martinčeka, Jozefa Ort-Šnepa a dalších v období normalizace. Těžiště práce se potom nachází v analýze doby nedávno minulé. Zabývá se fotografickými i organizátorskými počiny dokumentaristy Andreje Bána v letech devadesátých, mapuje vznik nového pohledu na barevné Slovensko dokumentaristů v čele s Martinem Marenčinem a Martinem Kollárem. Mapuje vznik a následný zánik občanského sdružení Slovenská dokumentárná fotofgrafie, osudy výstavního projektu Rodinný album.sk a grantové programy, které na počátku tisíciletí urychlily vznik ucelených dokumentárních reflexí měnícího se Slovenska. Práce končí pohledem na novátorský přístup Lucie Nimcové a zamyšlením o hranicích mezi fotografickým dokumentem a konceptuální tvorbou.
- The border between socially oriented document and the subjective photographsVerlak, Tanja(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-10-09If we agree that personal is political, where is than the border between the social and the subjective document?