Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "HAVLÍK, Jaromír"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Bicí nástroje ve 21. stoletíAndrlová, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-01Ve své práci bych se ráda zaměřila na několik děl věnovaných bicím sestavám. Toto odvětví zatím nemá v České republice mezi posluchači příliš velké zázemí a dle mého názoru pro to neexistuje žádný pádný důvod. Skladby pro bicí sestavy mohou stejně tak jako skladby pro melodické bicí nástroje, nebo obecně kterékoliv nástroje, plnit pódia i sály. Pro svou práci jsem si vybrala amerického skladatele Davida Langa a nizozemského skladatele Michela Van der Aa. Ve své práci se pokusím jednotlivá díla těchto autorů rozebrat a zdůraznit konkrétní problémy, které mohou nastat při nastudování. Jelikož na toto téma neexistují publikace v českém jazyce, budu vycházet převážně ze svých vlastních zkušeností se skladbami a ze zkušeností ostatních kolegů z řad studentů hudebních akademií a konzervatoří
- Historie, vývoj a uplatnění bicích nástrojůSokolov, Oleg(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-01Bakalářská práce je zaměřena na historii, vývoj a uplatnění bicích nástrojů v hudbě klasické i populární. Jsou zde také speciální kapitoly věnované tympánům a etnickým nástrojům. Práce je doplněna slovníkem cizích pojmů a obrázky.
- Klára Andrlová: Bakalářský koncertAndrlová, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-01
- Komercializace " klasické " hudbyVeselý, Šimon(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-05Tato práce pojednává o komercializaci artificiální hudby se zvláštním zřetelem k situaci soudobé hudební literatury pro bicí nástroje. Cílem práce je poukázat na uměleckou hodnotu, která je hlavním aspektem rozpoznání komerční manipulace. Práce také popisuje roli hudebního průmyslu, technologií a masových médií vzhledem k popularizaci hudebních děl. Práce vychází z poznání hudby 20. a 21. století a z pojmu rekontextualizace uměleckých hodnot během tohoto období.
- Nebojša Jovan Živković - život a díloVytiska, Miroslav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-05-30Tato bakalářská práce je zaměřena na významného srbského bubeníka a skladatele Nebojšu Jovana Živkoviće. Práce se zabývá osobností Nebojši Jovana Živkoviće a jeho dosavadním životním dílem se zaměřením na jeho sólovou i komorní tvorbu. Tato práce předkládá můj pohled na Nebojšu Jovana Živkoviće, kterého považuji za jednoho z nejlepších bubeníků a skladatelů současné doby. V práci je k naleznutí biografie Nebojši Jovana Živkoviće, stručný rozhovor a charakteristika některých jeho skladeb. V závěru se tato práce zabývá i působením jeho skupiny Jovan Perkussion Projekt, kde se zmiňuji stručně i o členech tohoto seskupení. Na konci práce přikládám přehledný soupis jeho tvorby.
- Oleg Sokolov: Bakalářský koncertSokolov, Oleg(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-01
- Vytiska Miroslav: Bakalářský koncertVytiska, Miroslav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-05-30