Katedra produkce / Department od Arts Management
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra produkce / Department od Arts Management podle oponent "ČUŘÍKOVÁ, Tamara"
Nyní se zobrazuje 1 - 18 z 18
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Divadelní architektura a její nové společenské funkceTeuberová, Jolana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-08Bakalářská práce ?Divadelní architektura a její nové společenské funkce? mapuje v první části historický vývoj divadelní architektury, na jehož podkladu definuje povahu divadelních prostorů a význam divadla jako takového v určitých obdobích. Druhá stěžejní část práce představuje tři projekty současné divadelní architektury - Stadspodium Rotterdam, The Dee & Charles Wyly Theatre v Dallasu a návrh nerealizovaného projektu pro nové lublaňské divadlo - podrobuje je analýze a nachází jejich společné prostorové charakteristiky. Zkoumá zda-li jsou tyto vlastnosti a principy nositeli nových společenských funkcí. Základní hypotézou pro výběr projektů současné divadelní architektury je otevřenost, prostupnost a návaznost na veřejný prostor.
- Divadla v lázeňských městech ČRHlaváčová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-14
- Dopady ekonomické krize na divadlo v ČRChrdle, Milan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-12Magisterská práci popisuje, jaký je reálný dopad ekonomické krize na divadlo. A to jak na divadlo jako obor, tak na jednotlivé divadelní soubory. V úvodní části práce objasňuje globální příčiny vzniku ekonomické krize. Dále popisuje, jaký měla tato situace dopad na ekonomiku ČR a s tím spojené příjmy státního rozpočtu. Následně na příkladu pražských a vybraných oblastních divadel ukazuje dopady ekonomické recese a způsoby, jakými se divadla snaží v nepříznivé situaci obstát. Součástí magisterské práce je také dotazníkové šetření mezi zástupci divadelních subjektů i mezi samotnými diváky. Práce se záměrně se vyhýbá srovnání s dopady krize na divadla v jiných zemích, neboť podmínky jejich existence jsou diametrálně odlišné bez ohledu na ekonomickou krizi.
- Doplňková činnost divadelJanková, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-13Tématem této diplomové práce je doplňková činnost divadel. První část práce se zabývá vymezením termínu doplňková činnost v kontextu platné legislativy, přičemž se zaměřuje na právní předpisy, které upravují jednotlivé právní formy divadel. Konkrétně jde o zákony upravující právní formu příspěvkových organizací, obecně prospěšných společností, občanských sdružení, obchodních společností a fyzických osob a důraz je kladen zejména na to, zda uvedené organizace ze zákona musí či nemusí sledovat odděleně vykonávané činnosti. Následující dvě části práce se věnují daňovým zákonům (především zákonu o daních z příjmů a zákonu o dani z přidané hodnoty) a živnostenskému zákonu, které s oblastí doplňkové činnosti úzce souvisejí. Následuje část práce zabývající se doplňkovou činností v praxi vybraných divadel. Tato část se neomezuje na doplňkovou činnost pouze u organizací, které ji mohou provozovat ze zákona (tj. příspěvkové organizace a obecně prospěšné společnosti), ale všímá si podobných aktivit také v divadlech ostatních právních forem. V závěrečné části se práce zaměřuje na analýzu a shrnutí získaných informací z jednotlivých divadel a dále souhrnně poukazuje na hlavní nedostatky legislativního sytému.
- Interní komunikace v kulturní sféřeKravcová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-12Interní komunikace bývá často velmi opomíjenou a zanedbávanou součástí vztahů s veřejností, a to jak v komerční, tak i neziskové sféře. Přitom právě interní komunikace může výrazně ovlivňovat nejen fungování, ale i prosperitu a rozvoj organizace. Nedostatek potřebných informací a špatně nastavená komunikace častokrát vede k demotivaci, pasivitě, frustraci a zhoršeným pracovním výkonům zaměstnanců. Interní komunikace totiž neznamená pouhé předávaní informací od nadřízených k podřízeným, ale jedná se o proces utváření a vyjasňování postojů a chování pracovníků, zvyšování pocitu sounáležitosti a identifikace s organizací a její organizační kulturou. Předkládaná práce přináší výsledky praktického výzkumu v kulturních organizacích - konkrétně v Městských divadlech pražských, Národním divadle a Divadelní fakultě AMU - a odhaluje, jakými způsoby interní komunikace v těchto organizacích probíhá. Zaměřuje se na analýzu dostupných nástrojů a efektivní strategie řízení interní komunikace s ohledem na specifické podmínky uvnitř organizací působících v kulturní sféře.
- Jednotný vizuální styl a divadloPalouš, Matěj(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-19
- Kolektivní smlouvy v divadelní praxiBúrik, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-02-12Tato diplomová práce je zaměřena na oblasti sociálního dialogu, pracovního práva a především kolektivních smluv a jejich specifik v kontextu divadelního prostředí. Práce si dává za cíl strukturovaně popsat smysl sociálního dialogu a jeho úlohu při vyjednávání především na podnikové úrovni zaměstnanec – zaměstnavatel a nabízí možnou podobu jednoho z hlavních výstupů tohoto dialogu – kolektivní smlouvy. Výstupem práce jsou odpovědi na otázky: Jak vzniká sociální dialog a jaké jsou jeho možné výstupy? V čem spočívají výhody kolektivních smluv oproti jiným výstupům sociálního dialogu? Jaká práva a požadavky se mohou uplatňovat v kolektivních smlouvách? A jaká jsou specifika, výhody a nevýhody kolektivních smluv ve v netypickém pracovním provozu – divadle? Práce je členěna do čtyř částí a snaží se problematiku popsat od pojmu sociální dialog přes legislativu spjatou s kolektivními smlouvami a strany, které kolektivní smlouvy projednávají a uzavírají až po konkrétní obsah těchto smluv a jeho možnou podobu. Závěr práce nabízí shrnutí výzkumných poznatků a krátký komentář současného stavu legislativy spjaté se zkoumanou problematikou.
- Krizový management v divadleKubáčková, Šárka(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-14
- Kultura v armádě ČRSochová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-10Bakalářská práce si klade za cíl seznámit čtenáře se specifiky fungování kulturních organizací zřizovaných a spravovaných Armádou České republiky, jejich chodem a možností využití. Dále práce stručně mapuje přehlídky a festivaly pořádané AČR, i jinými pořadateli z civilní sféry, zaměřené na vojenskou uměleckou činnost. Práce je rozdělena na historii, popisující posledních padesát let kultury v armádě, a současnost, zaměřenou na vojenské hudby jako nejvýraznější prvek současné armádní kulturní politiky. Jako názornou ukázku takovéto organizace jsem zvolila Vojenskou hudbu Tábor, na jejímž příkladu bych ráda popsala konkrétní fungování uměleckého tělesa podléhajícího pravidlům AČR. Hlavním cílem práce je obhájit smysl vojenských kulturních organizací a poukázat na ně jako na nedílnou součást kultury České republiky s historickou tradicí i současným významem.
- Kulturní aktivity krajského města Karlovy Vary a jeho kulturní politikaPánek, Zdeněk(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-19
- Možnosti financování kultury z prostředků Evropské unieSugrue, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-02-03Finanční prostředky z evropských fondů poskytují žadatelům velké množství možností, jak jejich projekty financovat. Bohužel není mnoho organizací působících v oblasti kultury, které tyto prostředky využívají a je tedy nutné, aby se s problematikou seznámily. Potřeba pramení již z toho, že v období krize, kdy jsou finanční prostředky plynoucích na oblast kultury v rámci naší republiky neustále kráceny, je nezbytné hledat možnosti i jinde. Tato diplomová práce podává ucelený přehled o programech přímo řízených Evropskou unií (komunitární programy), ale hlavně o programech, které jsou financované z evropských strukturálních fondů. Vedle základních informací je možné v práci najít i příklady úspěšných projektů a nezbytné informace o tom, co musí každá projektová žádost obsahovat.
- Problematika daně z příjmu u O.P.S.Mysliveček, Adam(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-18Tato bakalářská práce popisuje hlavní problematické okruhy při zdanění příjmu nestátních neziskových organizací se zaměřením na právní formu obecně prospěšné společnosti. Nejproblematičtější části, jako např. metody klíčování nákladů, tvorba zakladatelských listin či nadměrná administrativní zátěž, jsou popsány na praktických příkladech divadla Činoherní klub o.p.s. a kulturního centra KC Zahrada o.p.s. Práce se dále věnuje rozboru významu a smysluplnosti zdaňování neziskových organizací.
- Problematika daní u divadelKolářová, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-11Tato bakalářská práce se zabývá problematikou daně z příjmu a DPH u neziskových organizací - divadel. V úvodní kapitole jsou představeny všechny přípustné právní formy pro provozování divadla. V této souvislosti jsou zohledněny i změny, které přinese nový občanský zákoník účinný s největší pravděpodobností od 1. 1. 2014. Další dvě kapitoly poukazují na zvýhodnění nevýdělečných subjektů v oblasti daně z příjmů a DPH, ale také na složitý administrativní postup, který souvisí se stanovením jejich daňové povinnosti. Výstupem této práce je návrh ideální právní formy z hlediska daně z příjmu a DPH pro provozovatele neziskového i komerčního divadla, a to i s přihlédnutím na velikost subjektu.
- Sponzorská strategie a vyhledávání sponzorůRappaport, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-09Abstrakt V této bakalářské práci se věnuji tématu sponzorských strategii a procesu vyhledávání sponzorů. Mým cílem je především podat jakýsi "modus operandi" nebo ještě lépe "uživatelskou příručku" žadatele o sponzorský příspěvek (dar), nebo žadatele o komplexní spolupráci se subjektem, který je schopen takovou spolupráci poskytnout. Ve své podstatě se tedy jedná o jakousi rukověť žadatele o sponzoring. Ačkoli se s úctou skláním před literaturou, která se podobnou problematikou zabývá, do velké míry je moje práce autorská, neboť v ní z velké části čerpám ze svých vlastních zkušeností osoby působící na "druhé straně barikády". Již osm let pracuji ve velké nadnárodní společnosti poskytující mimo jiné sponzoring a za tuto oblast činnosti v ní přes čtyři roky zodpovídám. Samozřejmě, že jsem zohlednila názory a zkušenosti kolegů z podobně velkých firem, s nimiž se při své práci potkávám, a pochopitelně také zkušenosti samotných žadatelů. V rámci, který mi účel této práce dovoluje, je mým cílem zároveň podat stručný a srozumitelný přehled strategií sponzoringu, jeho funkcí jak pro firmy, tak i pro sponzorované subjekty. Ráda bych též zjednodušila orientaci v této jinak složité problematice.
- Srovnání divadel zřizovaných městem a divadel fungujících jako s.r.o. na území hlavního města PrahyPoláková, Alexandra(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-07
- Transformace Národního divadla a Státní opery z marketingového pohleduVelichová, Irena(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-02-04Diplomová práce s názvem "Transformace Národního divadla a Státní opery z marketingového pohledu" vznikla primárně jako dílo mapující proces začlenění Státní opery do svazku s Národním divadlem s důrazem na marketingový potenciál tohoto procesu. Vývoj koexistence Národního divadla a Státní opery uvádí téma transformace do historických souvislostí a nabízí pohled na různé provozní modely a spolupráci obou institucí. Těžiště práce spočívá v reflexi současného stavu marketingu Národního divadla a vysvětlení smyslu a potřeb marketingu v umění s důležitým akcentem na potenciál brand marketingu. V praktické části představuji vlastní ideovou brand kampaň pro soubor Opery Národního divadla a Státní opery. Věřím, že práce "Transformace Národního divadla a Státní opery z marketingového pohledu" bude přínosná všem budoucím čtenářům, kteří by díky ní měli pochopit celou transformaci nejen jako organizačně a historicky komplikovaný proces, ale předně jako příležitost a šanci pro Národní divadlo, jak redefinovat poslání a cíle své marketingové strategie.
- Umělci v pracovněprávních vztazíchRothová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-14
- ZLOMVAZ festival vysokých divadelních školBlachut, Dominik(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-07