Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "ČUNDERLE, Michal"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Cesta k autorskému vyjádření v sociálně-divadelním projektuŠupová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-26Tématem diplomové práce je analýza vývoje a představení autorské inscenace Co čumíš?!, v níž autoři spolupracovali s ženami bez domova. V ní bude zohledněn terapeutický a sociální aspekt projektu, autorský přístup tvůrců, specifika umělecké výpovědi a teoretické ukotvení uměleckého tvaru.
- Dialog autor-hudba k procesu vzniku koncepčního hudebního p očinuUrbánek, Stanislav(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-11Ve své práci se autor zabývá vybranými aspekty procesu vzniku koncepčního hudebního počinu - konkrétně především písničky (jako ucelené formy), reflektuje princip dialogičnosti v hudbě a snaží se postihnout vnímání vznikajícího hudebního tvaru z pohledu jeho autora, tj. komunikaci autorského já s vlastní hudební představou. V neposlední řadě pak rovněž usiluje o autentickou reflexi procesu vzniku vlastních hudebních pokusů. Každá z pěti kapitol práce se věnuje jinému okruhu témat, okruhu, jenž s procesem vlastní hudební tvorby (tj. procesem vytváření hudby a především pak procesem "dělání" písniček) úzce souvisí. První z nich je věnována formování hodnot a vymezování vztahu autor - hudba, přičemž akcent je kladen především na otázku vkusu, potřebnosti a tvůrčího směřování. Otázkou, co vše lze vlastně za písničku považovat, jak ji lze vymezit a kterak lze na její ploše pracovat s časem a prostorem, se zabývá kapitola druhá. Kapitola třetí pojímá vztah autora a jeho hudby jako dialog a tuto "komunikaci" se snaží postihnout, rovněž se věnuje chápání přítomného v hudbě a nezbytnosti prvku okamžitého v průběhu jejího vytváření. Čtvrtá kapitola se zabývá vybranými aspekty posloupnosti zrodu písně od prvotní myšlenky k finálnímu tvaru. V poslední, páté, kapitole se autor věnuje hledání vlastního tvořivého, tvůrčího výrazu, obzvláště pak vztahu originality a autenticity.
- Hlas volajícího na poutiZajíček, Pavel(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-26Práce Hlas volajícího na poušti prozkoumává možnosti začátků, jejich pokračování a reflexi.
- Klaunská tvorba na JAMU a DAMU a spojení s dialogickým jednánímHříbek, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-05Diplomová práce „Klaunská tvorba na JAMU a DAMU a spojení s dialogickým jednáním“, pojednává o mém studiu. Je to shrnutí zkušeností z klaunské a autorské tvorby, kterou jsem měl možnost na těchto dvou školách absolvovat. V průběhu studia jsem měl možnost setkat se s výraznými pedagogy a různými přístupy, které pomáhaly formovat mé autorství. Rozhodl jsem se proto napsat tuto práci, jako resumé svých poznatků. Velmi mne v průběhu studia překvapilo, jak blízko k sobě má klaunství a Dialogické jednání s vnitřním partnerem. Když jsem se při svém studiu poprvé setkal s těmito disciplínami, vůbec mne nenapadlo, že by mohly mít tolik společného, a tak se navzájem podporovat. To byl další motivační moment k napsání této práce.
- Motivace k psaníBábek, Oskar(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-01-06Tématem této diplomové práce je motivace a její vliv na kreativní psaní. Reflexí vlastních dramatických textů zkoumám rozdíl mezi vnitřní a vnější motivací, poté reviduji svou původní hypotézu, že vnější motivace je pro mé autorství vždy lepší. Přináším příklad toho, jak může vnější motivace bbýt stejně plodná, jako ta vnitřní.
- Písňová improvizaceAdam, Matouš(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Tato diplomová práce si klade za cíl prozkoumat disciplínu písňové improvizace. Autor v ní mapuje svoji cestu k této formě. Dále si vymezuje zákonitosti tohoto typu improvizace a propojuje některé její principy s principy, na které si přišel při studiu psychosomatických disciplín (dialogického jednání a hlasu). Součástí práce je také reflexe autorových vlastních improvizovaných písní a analýza improvizované písně zpěváka a rapera Donalda Glovera.
- Role asistenta dialogického jednání v kontextu studia na Katedře autorské tvorby a pedagogiky DAMUFeithová, Irena(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-17Tato magisterská práce zkoumá téma asistování dialogického jednání - psychosomatické disciplíny založené prof. Ivanem Vyskočilem a vyučované na Katedře autorské tvorby a pedagogiky Divadelní fakulty Akademie múzických umění v Praze. Téma je zasazeno do kontextu pětiletého studia na této katedře. Kvalitativně koncipovaný výzkum je podložen zkušenostmi s ročním asistováním dialogického jednání. Významnou součástí této práce jsou písemné reflexe a odpovědi respondentů na vypracované dotazníky.