Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "HANČIL, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 9 z 9
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Bytí teď a tady na jevištiPavel, Luboš(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-25
- Experiencing EmptinessZiółkowska, Aleksandra(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-19In this thesis, the title of which is ''Experiencing Emptiness'', I have tried to develop the theme of feeling emptiness and struggling with it – based on my previous theatrical activities, as well as while studying Authorial Acting at the Department of Authorial Creativity and Pedagogy at DAMU. In order to take a closer look at this concept, I used an analysis of my own stage work, an analysis of my experiences, an analysis of my own texts that I wrote during my studies and I connected my experience with works of other authors, such as Peter Brook, Jerzy Grotowski, Berolt Brecht or Ivan Vyskočil. This work is a self-reflection on my own work and my fears. Here I wondered where certain emotions come from in me and where the fear of experiencing emptiness comes from. I came to the conclusion that studying Authorial Acting brought me many answers and opportunities for self–development.
- Krize jako impuls k dialogu (Dialog vnitřních partnerů)Krupičková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-24
- Myšlení o divadleLuňáková, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-03Abstrakt: Diplomová práce Myšlení o divadle je otevřenou reflexí zásahu, který autorce uštědřilo setkání s divadelní vědou. V návaznosti na několikaleté studium filosofie, zejména fenomenologie, podrobuje kritickému zamyšlení východiska, která se v takové vědě považují za samozřejmá. Autorka si klade jako určující odhalit pole významů, se kterými se běžně pracuje, jako je například pojem života nebo prostředí. Po rozlišení světa a reality, fikce a skutečnosti, pokračuje stopováním těchto pojmů a jejich návaznosti na ideu poznání a učení se, ať už v rámci dialogického jednání nebo v jiných vědních odvětvích včetně biologie, o kterých je autorka přesvědčena, že mají k divadlu mnoho co říci. Závěrem autorka nabízí vlastní zkušenost a praktická cvičení, ale i osobité pojetí pojmů, jako je prostor nebo čas.
- Osobnost tvůrce v dílePitterová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-26V předložené práci se autorka snaží zodpovědět otázky, které ji vyvstaly v průběhu praxe autorské tvorby. Co obnáší inscenovat své vlastní životní zkušenosti a zážitky? V čem tkví nebezpečí jejich zveřejnění? V jaké formě existuje, případně kde je hranice mezi divadelním tvarem a subjektivním vyprávěním? Co je autenticita? Je autenticita automatickým důsledkem osobní zainteresovanosti? Co s sebou nese přistupovat k postavě s odstupem či naopak se silným ponorem? V první části práce se snaží shromáždit konkrétní zkušenosti jako podklady k úvahám o možnostech a smyslu tvorby vznikající v souvislosti s určitými limity, ve „hře s osudem“. Ve druhé části popisuje své další zkušenosti z tohoto okruhu. K otázkám, které se tím postupně vynořovaly, se vrací ve třetí části práce.
- Past na tajemstvíKokourova, Ekaterina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-18Tato práce je věnována mým osobním zkušenostem souvisejícím s mou divadelní činností v Rusku a Česku, od dětství až po současnost, od amatérského divadla až po studium na divadelní škole. Polovina mé diplomové práce obsahuje popis práce na hře Podzimní sonáta; Ingmara Bergmana, která vznikla z mimoškolní iniciativy spolužáček, kde jsem nejprve působila jako režisérka a poté jsem se transformovala do autorské herečky. Hlavním cílem práce je reflektovat vlastní zkušenost, odhalit, co umožňuje vznik tvůrčího procesu během práce, a co bylo před psaním této práce skryté nebo považované za samozřejmost, zamyslet se nad chybami a nad tím, co se z nich mohu naučit. Práci píši formou deníku, který popisuje důležité životní události související s mou hereckou a režijní zkušeností, setkáními s lidmi, kteří mě ovlivnili, zkouškami Podzimní sonáty, jejím uvedením před diváky a všem, co s tím souviselo: co se podařilo a co ne, moje úvahy a pochybnosti, ztráty a objevy.
- Odebráno
- Práce na autorském představení jako poznávání vlastního autorství a sebe sama. Reflexe procesuBezděková, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2009-01-30Tato diplomová práce popisuje proces vytváření autorského představení Probouzení, jeho premiéru a pokus o přepracování. Na základě tachto zkušeností následují zamyšlení nad tím, co autorka zjistila o vlastním autorství. Dále jak mohla práce na autorském představení ovlivnit její osobní rozvoj i výkon profese psycholožky. Součástí přílohy je i DVD se záznamem představení. Diplomová práce se nezabývá teoretickými koncepty autorství, ale popisuje osobní zkušenost.
- Role v divadelním a životním pojetíVálková, Julie(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-12Ve své práci popisuji proces vzniku závěrečné autorské prezentace na Akademii múzických umění v Praze. Zaměřuji se na hledání možností, které převedení osobní zkušenosti na jeviště nabízí a reflektuji své poznatky.