Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "ŠIMERDA, Tomáš"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Gluckova Ifigénie na TauriděCukr, Lubor(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04V této práci se soustředím na zdroje, ze kterých vycházel Christoph Willibald Gluck a Nicolas-Francois Guillard při svém zpracování příběhu o Ifigenii na Tauridě. Zároveň popisuji svou cestu k inscenování tohoto díla ve Slezském divadle Opava.
- Inscenace opery Italka v Alžíru v Plzni - režijní zpracování posluchačem HAMUHliněnský, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Diplomová práce reflektuje režijní práci na inscenaci Italka v Alžíru v plzeňském Divadle Josefa Kajetána Tyla z pohledu studenta Akademie múzických umění v Praze. Jednalo se o první režisérovu režii tohoto rozsahu, proto se práce zaměřuje na tvorbu režijní koncepce a na způsob, jakým se promítla do dalších příprav a samotné práce s inscenačním týmem. Věnuje se vlastní formulaci koncepce, práci se škrty, tvorbě kostýmů a scény. Reflektován je způsob řešení jednotlivých aspektů inscenace, které dohromady tvoří jednotný celek. Práce nabízí také kritický pohled na proces zkoušení a hodnotí, do jaké míry se během zkoušek a v průběhu repríz dařilo danou koncepci naplnit.
- Leoš Janáček - operní tvorbaKyovská Šerých, Mlada(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-05Tato diplomová práce se věnuje dvěma stěžejním operám skladatele Leoše Janáčka. Jsou to Její pastorkyňa (1903) a Příhody lišky Bystroušky (1923). Uvádím autorovy inspirační zdroje a způsob zpracování zvoleného tématu. V obou operách je L. Janáček také autorem libreta, což je jedno z pojítek těchto děl. Informace jsem čerpala jednak z janáčkovské bohaté literatury a samozřejmě též z notových materiálů. Režijní pohled stavím na získaných informacích o díle a posouzení některých jevištních zpracování. Prací jsem si ověřila, že pro vlastní režijní záměr je důvěrná znalost díla nezbytnou. Vede k uvědomění si faktu, že člověk může vytvořit různou režijní podobu téhož díla, když má hluboký a pevný základ v jeho porozumění.