Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 38
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Americká opera a její vývoj ve 20. stoletíVacíková, Alena(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Tato práce pojednává o vývoji americké opery, tj. opery na území dnešního USA, ve 20. století. Je chronologickým přehledem hlavních vlivů, které tento vývoj formovaly. Zaměřuje se na přelomové okamžiky, historické milníky, významné operní skladatele a jejich stěžejní díla. Všímá si odlišností americké a evropské hudební tradice a soustředí se na specifika formující americkou operní tvorbu. Práce byla vytvořena kompilační metodou, která vychází z několika odborných děl předních amerických muzikologů či badatelů v oblasti kulturní historie. Důvodem pro vznik je absence jakékoli obsažnější či souhrnnější literatury v českém jazyce, která o tomto tématu pojednává.
- Bohuslav Martinů a jeho jednoaktové oper yŠmatláková Pavlů, Ester(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-01Tato práce si klade za cíl stručně a výstižně charakterizovat a zmapovat dostupnou tvorbu jednoaktových oper Bohuslava Martinů.
- E. W. Korngold a jeho písňová tvorbaFišer Silkenová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-05-24Diplomová práce je zaměřena na písňovou tvorbu Ericha Wolfganga Korngolda, který se narodil v Brně 29.května 1897 a zemřel v Los Angeles 29.listopadu 1957. V úvodních kapitolách jsem zpracovala životopi E.W.Korngolda a zmapovala hudební dílo. Kapitola číslo čtyři obsahuje jednotlivé rozbory jeho písní a písňových dyklů se zvláštním zaměřením na opus 27 "Unvergänglichkeit", který jsem již několikrát interpretovala. Ve své práci uvádím několik textových ukázek jednotlivých písní, dále fotografie E.W.Korngolda a nejrůznější přílohy - tou nejvýznamnější je kompletní seznam díla E.W.Korngolda.
- Figarova svatba se zaměřením na roli hraběnkyViskotová, Edita(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-01Tato diplomová práce se zabývá tématem Mozartovy opery Figarova svatba se zaměřením na roli hraběnky a jejím zasazením do kontextu vrcholné tvorby W. A. Mozarta. Základním cílem je rozbor Mozartova díla v širších souvislostech skladatelova životního příběhu, děje samotné opery a interpretačního pojetí role hraběnky třemi vybranými protagonistkami. Druhotný cíl diplomové práce pak vyzdvihuje význam Mozartovy operní tvorby v hudební historii. Úvodní část mapuje život W. A. Mozarta, následuje přehled tvorby a rozbor jeho operních děl. Stěžejní částí je pak rozbor opery Figarova svatba a role hraběnky v různých pojetích. Závěr práce potvrzuje hypotézu o Mozartově zásadním významu pro klasicistní operní tvorbu.
- Giacomo Puccini - operní triptych s přihlédnutím na Sestru AngelikuVagenknechtová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-03Tato práce seznamuje s třemi jednoaktovými operami Giacoma Pucciniho. Blíže se zaměřuje na rozbor druhé opery z této trojice, Sestru Angeliku. Srovnává interpretační ztvárnění 2 inscenací světových jevišť. Seznamuje s názory 4 představitelek titulní role této opery, které ji ztvárnily na našich jevištích.
- Giuseppe Verdi: La TraviataMyřátská, Libuše(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Hlavní kapitolou této práce je podrobnější rozbor role Violetty z opery La Traviata Giuseppe Verdiho. Důraz je kladen na pěvecký part, technická úskalí a vlastní pohled. Hlavní téma doplňuje kapitola popisující důležité životní momenty skladatele s výčtem jeho operních děl a záležitostí kolem jejich vzniku. Velký prostor je věnován srovnání různých interpretací titulní role. Je zde obsažen široký výběr slavných sopranistek od začátku 20.století až po současnost.
- Gunel Alakbarová : magisterský koncertAlakbarova, Gunel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-09
- Hudba na zámku v Jaroměřících nad Rokytnou v době Jana Adama, hraběte z QuestenberkuJedličková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29Diplomová práce pojednává o době nebývalého kulturníhio rozkvětu na zámku v Karoměřicích nad Rokytnou a jednom z ranných období původní, české hudební tvorby v rámci Rakouské monarchie v první polovině 18.století.Mapuje tak život majitele panství, díky němuž se na Moravském venkově na nějaký čas usadil duch Vídeňského uměleckého života a vše, co k tomu z jeho strany bylo nutno podniknout. Práce se dále věnuje životu a tvorbě Františka Václava Míči autora první doložené čerské opery " O původu Jaroměřič". K tomu se také váže téma o roli a uplatnění českého jazyka na Jaroměřickém panství v této předobrozenecké době.
- J. S. Bach a jeho kantátová tvorba pro basŠulc, Marek(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29Předmětem této magisterské práce je kantátová tvorba J.S.Bacha pro bas. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola pojednává o životě a díle J.S.Bacha. Druhou kapitolu tvoří rozbor tří kantát pro bas BWV 82, BWV 56, BWV 158. Třetí kapitola obsahuje seznam recititavů, duetů a árií pro bas. Kantátu " Ich will den Kreuzstab gerne tragen BWV 56 jsem zpíval v rámci svého absolventského koncertu.
- Jakub Hrubý - sólový recitálHrubý, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28
- Jan Morávek : interpretační výkonMorávek, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-09
- Komparace hudby v hitlerovském Německu a stalinovském Rusku (SSSR)Mkrtchyan, Varine(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-09Tato diplomová práce se věnuje otázce hudby, hudebního vkusu, hudebním stylům a oblíbencům v době snad největšího teroru moderní historie, který se odehrával v polovině 20. století prostřednictvím komparace. Zaměřuje se na Stalinovo Rusko (SSSR) a Hitlerovo Německo (Třetí říše), dva diktátory, kteří svými ideologiemi, názory, ovlivnili umění své doby. Zákaz svobodné tvorby, nutnost splňování podmínek pro veřejné provádění hudebních děl mnohé vedlo k duševní záhubě, nebo v lepším případě k exilu. Někteří prožili větší část svého života v emigraci, avšak nezapomínali na své kořeny a vraceli se zpět, jak tomu bylo například u Igora Stravinského a Sergeje Prokofjeva. Velikáni hudby jako je Richard Strauss, Sergej Prokofjev, Dmitrij Šostakovič a další byli po celý život poznamenáni hrůzami války, diktátorským režimem, omezováním a strachem.
- Krejčová Hana : Magisterský koncertKrejčová, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06
- La Traviata na cestě světem za sto letMilotová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Těžištěm diplomové práce jsou rozbory konkrétních inscenací Verdiho La traviaty, které jsem posuzovala samostatně, bez okolních vlivů, na základě videozáznamů z živých provedení. Tyto inscenace jsou porovnávány pěvecky, režijně a inscenačně. Všechna zpracování této opery jsou řazena do různých částí na základě společných prvků a poté jsou analyzována. Součástí mé diplomové práce je stručný popis Verdiho díla v časové ose a dále historické portfolio opery La traviata, týkající se premiéry v Benátkách a jejího uvedení v Čechách.
- Leoš Janáček -operní díloVaňáč, David(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06Tato diplomová práce pojednává na straně jedné o životě a práci Leoše Janáčka, na straně druhé o okolnostech vzniku jeho hudebních skladeb. V této práci je podrobně uveden celý Janáčkův život pro snazší pochopení jeho osoby a hudby samé. Na operní dílo Leoše Janáčka se práce zaměřuje za tří pohledů. Z pohledu okolností vzniku díla, z pohledu dějového obsahu a z výčtu scénického obsazení pěvců představení při brněnských a pražských premiérách.
- Libuše Myřátská - magisterský koncertMyřátská, Libuše(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08
- Lucie Bártová - sólový recitálBártová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28
- Lucie Fišer Silkenová: Magisterský koncertFišer Silkenová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-05-24
- Lucie Hájková : magisterský koncertHájková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
- Max Brod a jeho přínos vokální tvorběKrejčová, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06Magisterská práce s názvem Max Brod a jeho přínos vokální tvorbě se zabývá všestrannou osobností Maxe Broda, pražského německého intelektuála, který je v dnešní době znám především jako přítel a objevitel Franze Kafky. Vykresluje Broda jako hudebního kritika, propagátora české hudby, překladatele operních libret ( Brod byl mj. takřka výhradním překladatelem oper Leoše Janáčka), a také jako skladatele. Detailnějí se práce věnuje spolupráci a přátelství Maxe Broda s Leošem Janáčkem, jehož dílo Brod propagoval v zahraničí a přispěl tak k úspěchu Janáčkovy tvorby ve světě.