Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "KAUPOVÁ, Helena"
Nyní se zobrazuje 1 - 13 z 13
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Analýza fenoménu úspěchu korejských zpěváků na mezinárodních soutěžích.Kang, Hee(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-09Historie západní hudby v Koreji se za poslední století rychle vyvíjela, přičemž významné změny byly patrné zejména po korejské válce(1950- 1953), v období, které bylo poznamenáno značným hospodářským růstem. Tento hospodářský pokrok vedl od konce 50. let k nárůstu počtu studentů, kteří odcházeli studovat hudbu do zahraničí. Na začátku 21. století začali tito studenti, po ukončení svých studií a návratu do Koreje, vychovávat novou generaci hudebníků, což vedlo k jejich významným úspěchům na různých mezinárodních soutěžích. Korejští hudebníci vynikli v několika instrumentálních kategoriích a zejména ve vokální hudbě, kde je nezbytná znalost různých jazyků. Tato práce si klade za cíl zkoumat úspěch korejských hudebníků na soutěžích a analyzovat systémy hudebního vzdělávání v Koreji a České republice. Zaměřením na „fenomén úspěchu mezi korejskými zpěváky“ tato studie představuje charakteristiky korejského jazyka a porovnává je s jazyky jiných asijských zemí, jako je Japonsko a Čína, aby prozkoumala výhody, které korejština zpěvákům poskytuje. Závěry tohoto výzkumu přispějí k hlubšímu pochopení faktorů stojících za mezinárodním úspěchem korejských zpěváků a vzdělávacích a kulturních vlivů.
- Antonín Dvořák - RusalkaŽárová, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Diplomová práce popisuje život významného českého skladatele 19. století Antonína Dvořáka. Přibližuje a popisuje tento hudební odkaz, zaměřuje se zejména na operní tvorbu. Stručně též přibližuje život a dílo básníka a libretisty Jaroslava Kvapila a jeho pozdější spolupráci se skladatelem Antonínem Dvořákem na společné opeře " Rusalka". Poslední část práce popisuje okolnosti prvního uvedení opery ! Rusalka" v Národním divadle a proměny jejího zpracování v 21.století.
- Belkantové centrum Mirelly FreniVrábĺová, Agneša(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-02Diplomová práca prezentuje osobnosť Mirelly Freni v pozícii pedagóga. Zameriava sa na jej didaktické projekty - od krátkodobých pedagogických aktivít až po zriadenie inštitútu CUBEC, medzinárodného belcantového centra v talianskej Modene. Práca podrobne zachytáva priebeh vzniku CUBEC, analyzuje systém prijatia ako aj vyučovací systém na CUBEC. Záverečnú časť práce tvorí konfrontácia poznatkov o pedagogických kvalitách Mirelly Freni s osobnou skúsenosťou autora práce. Práca zároveň obsahuje kapitoly zo života Mirelly Freni. Zachytáva najdôležitejšie momenty - počnúc detstvom až po ukončenie profesionálnej kariéry. Záver diplomovej práce prezentuje osobný pedagogický prínos Mirelly Freni pre autora práce.
- Hana Žárová - magisterský koncertŽárová, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08
- Juraj Nociar: Magisterský koncertNociar, Juraj(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-05-24
- Osobnost Milady ŠubrtovéPashayeva Škopková, Adéla(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Magisterská práce „Osobnost Milady Šubrtové“ pojednává o uměleckém i rodinném životě české operní pěvkyně. Nejprve se zabývá jejími začátky a jejím zázemím. Poté popisuje její dospívání a školy, které Milada Šubrtová vystudovala. Profesory, kteří paní Šubrtovou velice ovlivnili. Práce se zaměřuje na počátky její kariéry, na první role, ve kterých hrála. Na první angažmá, které dostala. Na úspěchy a pády. Práce popisuje její lásku k milovanému muži a k jejíma dvěma nejbližším přátelům panu profesoru J. Mrázkovi a paní profesorce Christině Kluge-Mrázkové. Dočtete se zde o jejích angažmá a hostování v českých divadlech. V této práci se také můžete dočíst, jakých úspěchů dosáhla, kolik velkých rolí má v repertoáru a jakým byla člověkem. Práce obsahuje dva rozhovory. Prvním z nich je rozhovor s paní PhDr. Christinou Kluge-Mrázkovou, která osobně znala paní Miladu Šubrtovou a byla její blízkou přítelkyní. Druhým z nich je rozhovor s panem starostou obce Chříče Ing. Petrlíkem. Na jeho popud bylo založeno po její smrti muzeum Milady Šubrtové ve stejnojmenné vesnici. Na závěr mé práce dělám rozbor dotazníku ohledně "Osobnosti Milady Šubrtové", který jsem vytvořila za účelem poznání, kolik respondentů zná tuto skvělou operní pěvkyni.
- Problematika interpretácie piesňovej tvorby Mikuláša Schneidera - TrnavskéhoNociar, Juraj(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-05-24Táto diplomová práca se zaoberá problematikou interpretácie piesňovej tvorby slovenského hudobného skladatel´a Mikuláša Schneidera- Trnavského. Sumarizuje dôležité poznatky, analýza a sématické výklady, na základe ktorých može čitatel´preniknut´k podstatě piesní, pričom ciel´om je poukázat´na aspekty,ktoré vedú k ich správnému interpretačnému ponímaniu. Metológia výskumu je tu založená z jednej časti na zhromažd´ovaní technických poznatkov o skladatel´skej osobnosti dotyčného autora, jeho zaradení do generačného kontextu, stýlovej charakteristiky jeho vokálnych diel. No jadrom práce je hudobná, sématická a interpretačná analýza jednotlivých piesní z cyklu Slzy a úsmevy. Na základě týchto rozborov napokon poukazuje na špecifické interpretační nuansy Trnavského "umelých " piesní, s ktorými sa musí, pri zachovaní štýlovej čistoty, interpret vysporiadať.
- Rosina, Il Barbiere di SivigliaŠťastná, Dana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Práce uvádí život a dílo G. Rossiniho, jeho tvůrčí období. Blíže popisuje operu Il barbiere di Siviglia se zaměřením na postavu Rosiny. Čtenář zde nalezne vysvětlení pojmu belcanto a jeho specifika. Autor popisuje vlastní zkušenost s rolí Rosiny.
- Slovenski speváci na svetových scénachMikšíková, Katarína(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-03Touto magisterskou prácou som sa snažila priblížiť život, študentské začiatky, kariéru a úspechy významných slovenských operných spevákov účinkujúcich na svetových scénach. Mojim zámerom bolo načrtnúť a vykresliť tie najzásadnejšie a najvýnimočnejšie momenty z ich kariéry. Položením a zodpovedaním niekoľkých mojich otázok sa snažím priblížiť ich názor, skúsenosti a postoj na operné dianie na Slovensku a v zahraničí. Tiež sa pri dotazovaní zaoberám slovenskou vokálnou školou a legendami z radov sólistov či pedagógov.
- Stres jako limitující faktor v kariéře sólového zpěvákaZajíčková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06Ve své práci jsem se zaměřila na zmapování situací, které operní zpěváci při přípravě na pěveckou kariéru i při vlastním uměleckém výkonu na jevišti či koncertním pódiu zažívají. Pochopení a především zvládání stresu je pro úspěšnou pěveckou kariéru zcela prvořadé. Stres není stav vlastní každé situaci, ale je reakcí na určité, pro nás důležité a rozhodující momenty související s uměleckým výkonem. Jsou to především negativní emoční stavy, nezvládnutá frustrace, pocity nejistoty, zvýšená tréma a úzkostné stavy, které významně ovlivňují kvalitu pěveckého výkonu. Zvládnutí stresových situací vyžaduje jistou orientaci v psychologické problematice, praktickou zkušenost s výcvikem v dovednostech a orientaci v relaxačních metodách. Moji snahou je upozornit na vhodnost rozšíření stávajících učebních osnov o metody psychohygieny a relaxace, které by znamenaly významnou pomoc operním zpěvákům při pozitivním ovlivnění psychických stavů uměleckého výkonu.
- Subjektivní pozorování pěvecké techniky za vlastní dosavadní vývoj s přihlédnutím na pěvecké ikony zabývající se jíMalá, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Tato diplomová práce se zabývá dosavadním pozorováním pěvecké techniky nejen u sebe samé, ale i v pedagogické činnosti většiny svých dosavadních profesorů. Zaměřuje se především na některá úskalí v pěvecké technice i na podrobnější rozbor anatomicko-fyziologických funkcí. Práce taktéž mapuje i vlastní dosavadní vývoj a reflexe na něho.
- Vliv posturálního systému na pěvecký výkonJanů, Karolína(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09Práce si klade za cíl ukázat komplexní pohled na klasickou pěveckou techniku v kontextu posturální funkce a držení těla. Základní otázkou je, jakým způsobem ovlivňuje postura zaujímaná při pěveckém výkonu jeho výslednou technickou i zvukovou kvalitu, s ohledem na úzkou vazbu klasické pěvecké techniky a fyziologického procesu dýchání a současně na úzkou vazbu dýchání na posturu. Daná tématika je nahlížena jak z pohledu kineziologického, tak z pohledu pěveckého, a získané poznatky jsou posléze aplikovány na případ konkrétní pěvecké árie.
- Zajíčková Barbora : Magisterský koncertZajíčková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06