Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "KUSNJER, Ivan"
Nyní se zobrazuje 1 - 9 z 9
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Čeští basisté 2. poloviny 20.stoletíLíkař, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Pro svou diplomovou práci jsem zvolil téma Čeští basisté 2. poloviny 20. století. Vybral jsem z bohaté historie šest pěvců, které považuji za nejlepší v časovém období od konce 2. světové války do období normalizace tj.1945-1970. Jde o Eduarda Hakena, Karla Bermana, Karla Kalaše, Ladislava Mráze, Jaroslava Horáčka a Rudolfa Asmuse.
- Hlasové charaktery ženských postav v Donu GiovannimŘeřichová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Tématem mojí absolventské práce jsou hlasové charaktery ženských postav v opeře Don Giovanni. Toto téma jsem se rozhodla rozdělit do několika základních částí. Nejprve se podrobně zaměřuji na život Wolfganga Amadea Mozartova a jeho tvorbu. Další část mé diplomové práce patří samotné opeře Don Giovanni, ve které se věnuji historii jejího vzniku, ději, zápletce, jednotlivým postavám a rozdílnostem v nastudování i pojetí ženských postav, které se v opeře objevují. Dále podrobně analyzuji tři základní typy ženských hlasových charakterů v této opeře a uvádím jejich slavné představitelky. Závěrečná část pojednává o hlasivkách, typech hlasů a jejich rozdělení v obecné rovině.
- Interpretační umění Dietricha Fischera-DieskauaKux, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09Barytonista Dietrich Fischer-Dieskau byl jednou z nejvýraznějších osobností pěveckého umění ve 20.století. Svým interpretačním uměním zanechal hodnotný odkaz v mnoha oblastech klasické hudby. Byl to člověk, který by se dal označit jako renesanční osobnost. Vedle zpěvu se ve svém životě zabýval také dirigováním, psaním teoretických hudebních spisů, malováním a v pokročilejším věku především pedagogickou činností. Ve své práci se zaměřuji především na jeho pěveckou činnost. Ve třech tématických okruzích zmiňuji postupně důležité mezníky jeho života a v neposlední řadě se zabývám jeho přínosem na poli operního umění.
- Korunovační opery se zaměřením na operu Gloriana od Benjamina BrittenaDvořák, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-12Diplomová práce se zabývá korunovačními operami a speciálně se zaměřuje na korunovační operu Gloriana od Benjamina Brittena. Hlavním cílem práce není jen pouhé uvedení a popsání opery Gloriana nebo jiných korunovačních oper, ale také vymezení jednotlivých korunovačních událostí. Díky tomu se může čtenář dostatečně seznámit se souvislostmi, při nichž opery vznikaly. První část práce nejprve definuje samotný pojem korunovace, potom vysvětluje spojitost opery s tímto ceremoniálem a uvádí několik příkladů či různé zajímavosti s tím spojené. Další část se soustředí na korunovaci císaře Karla VI. Habsburského českým králem a korunovaci císaře Leopolda II. Habsburského taktéž českým králem, jelikož k těmto ceremoniálům vznikla významná díla, jejichž premiéry se odehrály v Praze. Třetí kapitola se pak velmi podrobně zabývá britskou korunovací Alžběty II. a její korunovační operou Gloriana od Benjamina Brittena. V této části autor popisuje například příčiny vzniku opery, ohlasy prvního uvedení či zajímavosti jejího hudebně dramatického zpracování. Poté následuje interpretační analýza nahrávky druhé Loutnové písně „Happy, Happy were he“ Roberta Devereux, hraběte z Essexu v podání anglického tenoristy Petera Pearse. V závěru celé práce se pak autor věnuje osudům opery Gloriana a zmiňuje její nejúspěšnější uvedení či nahrávky.
- Krejčí Leoš : Magisterský koncertKrejčí, Leoš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06
- Mezinárodní operní festival Smetanova LitomyšlKrejčí, Leoš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06Ve své magisterské práci jsem se rozhodl zachytit vznik a vývoj Mezinárodního operního festivalu Smetanova Litomyšl. První část textu je věnována vztahu mezi Bedřichem Smetanou a jeho rodným městem. Popisuji složitou cestu otce malého Bedřicha, která po nemalých útrapách končí v rodném městě jeho jediného syna. Dále se zde zmiňuji o prvních hudebních krůčcích malého skladatele, o jeho prvních skladbách , o prvních uměleckých úspěších. Kapitola končí vyprávěním o návštěvě mistra v Litomyšli, kde se jeho osoba stává předmětem okázalých oslav. V další kapitole nazvané Hudební tradice města Litomyšle se snažím vyobrazit náladu a hudební nadšení, které položilo základ k založení litomyšlského festivalu. V následující kapitole, prostřednictvím svědectví tří pamětníků Miroslava Broulíka, Zdeňka Vandase a Vladimíra Šauera, máme možnost proniknout do osobních zákulisních tajů festivalu. Poslední, nejdelší kapitola pojednává o Mezinárodním operním festivalu Smetanova Litomyšl, který vznikl na památku nejslavnějšího litomyšlského rodáka.
- Mozartovy singspiely.Krejčiřík, Stanislav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06V této práci se především věnuji na jedné straně historii a vývoji hudební formy singspiel a na straně druhé singspielům W.A.Mozarta, které provází Mozartovo operní dílo od jeho dětství až po poslední rok života. Jedná se o singspiely z ranného období Bastien und Bastisenne, Zaide, Der Schauspieldirektor a Mozartova vrcholného tvůrčího období Die Entführung aus dem Serail a Die Zauberflöte. Na tyto díla se zaměřuji z několika hledisek. Z historického pohledu a vývoje, literární předlohy a libreta, hudebně-dramatické formy a dějového obsahu.
- Vítězslav Novák - život a dílo se zaměřením na vokální tvorbuMagnusková, Irena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2005)Datum obhajoby: 2006-05-29Tato diplomová práce je zaměřena na život skladatele Vítězslava Nováka a jeho kompozici ve vokální tvorbě ( balada,opera,písně).
- Vokální tvorba Zdeňka LukášeSeibertová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-01SEIBERTOVÁ, Zuzana: Vokální tvorba Zdeňka Lukáše s vlastním interpretačním pohledem na cyklus Prosté písně, op. 112. ( Diplomová práce ) / Zuzana Seibertová. - Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta; Katedra zpěvu a operní režie. - Vedoucí práce: MgA. Martin Bárta. Praha: HAMU, 2014. Diplomová práce seznamuje čtenáře s českým skladatelem 20. století Zdeňkem Lukášem, přibližuje jeho vokální tvorbu a přináší vlastní interpretační pohled na písňový cyklus Prosté písně. První kapitoly popisují jeho život, vývoj hudební řeči a především samotnou tvorbu skladatele, která měla vliv na rozvoj české hudební scény. V dalších kapitolách se autorka práce věnuje jednotlivým písním cyklu z hlediska interpretace, vztahu slova a hudby a propojení uplatněných složek zpěvu, flétny a klavíru. Při analýze jednotlivých písní autorka zohledňuje vlastní zkušenosti s provedeným dílem. Klíčová slova: Zdeněk Lukáš. Vokální tvorba. Sborová tvorba. Písňový cyklus. Píseň.