Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "LÁSZLOOVÁ, Zuzana"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Typy sopránových komických rolí - vycházejících z komedie Dell´ArteGrohová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-06Diplomová práce se zaměřuje na renesanční divadlo komedie dell’arte a na ustálené typy ženských postav. Hledá spojitosti s tímto žánrem v operním oboru komických sopránových rolích. Na základě analýz tří odlišných inscenací klasicistní opery Il matrimonio segreto a podrobném zkoumání vybraných rolí z oper W. A. Mozarta a D. Cimarosy práce dokazuje, že komedie dell’arte je neopomenutelný prvek ve zpracování operního díla. Teoretickým základem práce jsou kapitoly zabývající se vývojem komického žánru a divadelní reformy Carla Goldoniho a kapitoly, které předkládají komplexní přehled sopránových komických rolí od klasicismu po současnost. Cílem práce je dokázat, že odkaz komedie dell’arte je v sopránových komických rolích tak silný a propracovaný, že je i v novodobém zpracování zajímavým prvkem pro mladé režiséry a interprety. Diplomová práce obsahuje rozhovor s režisérem Jakubem Hliněnským.
- Vývoj opery na Kubě od počátku po současnostŽigmundová, Adriana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-09Tato diplomová práce se zaměřuje na vývoj opery na Kubě, sleduje její historické kořeny, význam v kultuře a nynější postavení. Hlavními cíli studie je zmapovat původ kubánské opery, její významné vlivy a klíčové osobnosti, které přispěly k jejímu utváření. Práce také zkoumá, jak evropská opera a zarzuela formovaly kubánskou hudební scénu. Metodologicky je výzkum založen na historické analýze, komparativním studiu a kvalitativním rozhovoru s Eglise Gutiérrez, uznávanou odbornicí na kubánskou hudbu. Další část práce se zaměřuje na změny, které se odehrály ve 20. století, a jejich vliv na operní tvorbu, se zvláštním zaměřením na období po roce 1959. Studie se dotýká výzev a příležitostí, kterým čelí současná kubánská opera. Zabývá se také rolí prestižních festivalů a významem vzdělávání a podpory talentů pro udržení živosti operní scény na Kubě. Cílem této práce je poskytnout komplexní pohled na kubánskou operu a její dynamický vývoj a nabídnout perspektivy pro její další rozvoj v mezinárodním kontextu.