Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "VOTAVOVÁ, Yvona"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Bedřich Smetana a jeho opera Tajemství se zaměřením na roli BlaženkyZávodná, Martina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-09Magisterská práce pojednává o významném českém hudebním skladateli Bedřichu Smetanovi a jeho opeře Tajemství se zaměřením na roli Blaženky. Hlavním cílem a posláním práce je přiblížit čtenáři život a dílo tohoto komponisty. V první kapitole se autorka práce zaměřuje na dětství Bedřicha Smetany, jeho vztah k hudbě, studia, tvůrčí období v dospělosti, ale také na stáří, pozdní tvorbu a konec života. V druhé kapitole autorka práce podrobněji rozebírá Smetanovu operu Tajemství a ve třetí části je pozornost zaměřena na roli Blaženky, která je součástí tohoto díla. Autorka pracuje jak s notovým materiálem, tak i s libretem Elišky Krásnohorské vztahujícím se k dané postavě. Díky němu se autorka může hlouběji ponořit do jednotlivých částí této sopránové role. V závěru magisterské práce pak pro zajímavost vyzdvihla několik vybraných osobností, které v historii roli Blaženky z opery Tajemství ztvárnily. Je zde uveden jejich krátký medailon. Magisterská práce by měla sloužit všem čtenářům, kteří mají českého romantického hudebního skladatele Bedřicha Smetanu v oblibě, a také těm, kteří by se rádi dozvěděli něco více o opeře Tajemství či o roli Blaženky.
- Dorabella, Così fan tutteKubicová, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Tato práce seznamuje čtenáře s rolí Dorabelly a operou Così fan tutte. Nejprve dle obecně známých hledisek již napsané literatury, ale také dle rad a postřehů z praxe pěvkyň, které ztvárnily tuto roli. Nabízí se zde několik náhledů na jednu a tutéž roli.
- Interpretační princípy vo Verdiho operáchBeneš, Andrej(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-12Diplomová práca spracovává tématiku opernej tvorby Giuseppe Verdiho zo zamera- nímním na jeho poslednú operu Falstaf a pojednáva o významných interpretáciách tejto opery. Práca ma priniesť kompexný obraz Verdiho opernej tvorby zo zameraním na niektoré detaily, ktoré nie su bežne známe z verejného ani odborného hudobného života. V texte sa objavuje Verdiho korešponndencia, čo považujem za autentický zdroj pre pochopenie Verdiho tvorivých umeleckých intencií. Snažím sa ďalej bližšie priblížiť a poskytnúť návod ako vnímať operu Falstaff, nie však z’'čisto z mojho po- hľadu, ale vodítkom my boli odborné texty prevažne z prostredia talianskej kritiky a muzikológie.
- Opereta v Hudebním divadle KarlínBenešová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-01Stěžejním tématem mé diplomové práce je opereta na půdě Hudebního divadla v Karlíně. V první části se zabývám vývojem samotného žánru. Další kapitola je věnována slavným českým i světovým autorům nejznámějších operetních děl. Zvláštní prostor jsem věnovala operetě Mam'zelle Nitouche, jakožto jedné z nejúspěšnějších zahraničních operet u nás. Následuje přehled operetních domů, převážně pražských, fungujících od 18. století. Zabývám se i vývoji samotného Hudebního divadla Karlín a jeho proměnám. Ve své práci jsem dala i podstatný prostor významným osobnostem jak ve vedení divadla Karlín, tak účinkujícím hvězdám. Stručně mapuji jejich umělecký život a přínos pro operetu v Hudebním divadle Karlín. Závěr je věnován rozhovorům s významnými osobnostmi, působícími na půdě HDK.
- Sergej Sergejevič Prokofjev: Láska ke třem pomerančůmŠantora, Vít(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-07Tato práce seznamuje s tenorovými rolemi v opeře Láska ke třem pomerančům skladatele Sergeje S. Prokofjeva. V práci je okrajově popsán život autora v souvislostech se vznikem opery a nástin jeho tvůrčích stylů. Stěžejní část této práce provádí detailní interpretační analýzu tenorových postav opery z hlediska dramatického vývoje v konfrontaci s vlastním interpretačním záměrem.
- Vývoj dramatična v německé opeřeMorozová, Tamara(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-05Hlavní myšlenkou této práce je přiblížit vývoj německé romantické opery se zaměřením na výrazný rozvoj jejího dramatična, jak po hudební, tak po textové a konečně interpretační stránce. Jména tří mužů, kteří dali světu německou operu, jsou nezpochybnitelná. Výběr z jejich děl (s přihlédnutím k tématu práce) už byl obtížnější a značně subjektivní. Vytvořili mnoho výrazných ženských typů, vybrala jsem z nich tedy pět hrdinek, které mi posloužily jako jednotlivé milníky při cestě dlouhé téměř celé jedno století. Poskytly mi tak vhodnou strukturu k mapování uměleckého zrání a vývoje nové, svébytné a zcela jedinečné operní formy