Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "VESELÝ, Šimon"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Etnické, liturgické, folklórní a nové bicí nástrojeProcházka, Antonín(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-04V práci autor představuje různé role etnických bicích nástroje v kulturách jejich původu a jakým způsobem se změnily v kontextu jazzové hudby a později symfonické hudby. Dále vysvětluje sociálně-kulturní kontext vývoje soupravy bicích nástrojů, jakožto unikátního nástroje zkomponovaného multikulturní společností Spojených států amerických. Zmiňuje také vliv jazzu na symfonickou hudbu a představuje příklady skladatelů, kteří bicí soupravu a etnické bicí nástroje začlenili do svých skladeb. Dále se zabývá proměnou funkcí bicí soupravy v nonartificiální hudbě a jak se tyto změny promítly do hudby artificiální.
- Klasické bicí nástroje v nonartificiální hudběBrabec, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-11Ve své diplomové práci se pokusím určit, kde leží hranice mezi artificiální a nonartificiální hudbou. Následně také přijít na to, které nástroje se v současné době považují za klasické bicí nástroje a které za ty ostatní. Pak teprve bude možné mapovat klasické bicí nástroje v nonartificiální hudbě. Hranice bude v obou případech velmi neurčitá a také na ni budou rozdílné názory. Dále se zabývám vývojem bicích nástrojů z hlediska jejich proměňující se funkce a jejich případné modifikace a přístupu v použití v nonartificiální hudbě. Důležité bude také přihlédnout k současnému stavu vnímání bicích nástrojů, tj. zařazení do příslušné kategorie z pohledu interpretů vážné hudby i interpretů hudby populární, filmové, rockové, jazzové atd.
- "Kokosová marimba" výroba a uplatněníDiviš, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-14Diplomová práce se zaměřuje na unikátní nástroj „Marimba de coco“. Úvodní část práce stručně představí vhled do melodických bicích nástrojů. Zaměří se na nástroje jako je xylofon, balafon, marimba, či jiné netradiční melodické bicí nástroje. Další část je věnována nástroji „Marimba de coco“, její historii a výrobcům. Poslední část zmiňuje postup výroby vlastního nástroje a zamýšlí se nad jeho uplatněním v současnosti.