Katedra nonverbálního divadla / Department of Non-Verbal Theatre
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra nonverbálního divadla / Department of Non-Verbal Theatre podle oponent "HORÁK, Roman"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Bojová umění a Mimické divadloNavrátilová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-09Bakalářská práce Bojová umění a Mimické divadlo se zabývá aplikací principů bojových umění na mimické divadlo. Zásadní užitek přináší především v přípravě herce a jeho tréninku. Věnuji se zejména čínským systémům cvičení čchi-kung a tchaj-ťi-čchüan a jejich následnému využití pro herce mimického divadla. Práce by měla podat ucelený obraz principů, které jsou pro herce nezbytné v divadelní praxi i osobním životě a návod jakým způsobem tyto principy cvičit a využít.
- Pedagogická metodika pantomímy Radima VizváryhoRozložníková, Simona(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-07Táto práca pojednáva o pedagogickom procese predmetu Pantomima a telesný mimus, ktorého výuka prebieha na Katedre nonverbálního divadla, Akademie múzických umění v Praze. A je tak jediným miestom na území celej Českej aj Slovenskej republiky, kde sa táto technika vyučuje na profesionálnej úrovni. Výuka prebieha pod vedením Radima Vizváryho, ako poprednej osobnosti pantomickej scény v medzinárodnom charaktere. Podrobne v nej rozoberám jeho vlastne vytvorenú pedagogickú metódu, ktorá študentov prevádza od fyzického tréningu, cez techniku Mime Corporel až po samotnú techniku mimu a pantomické herectvo. Chronologicky tak popisujem celý proces výuky skladajúci sa z jednotlivých princípov, metód, cvičení a techník, ktoré študenta následne privádzajú k samotnej tvorbe.
- VIEWPOINTS V PRAXIJícha, František(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-14Tato diplomová práce se zabývá hereckým tréninkem Úhly pohledu (Viewpoints), který vyvinula Anne Bogart a divadelní společnost SITI. Konkrétně je každý z devíti úhlů pohledu definován popisem praktických cvičení používaných v tréninku. Popsána jsou také cvičení, která používají kombinaci úhlů pohledu. Práce rovněž zkoumá aplikaci úhlů pohledu na příkladě inscenace Bacchae, kterou vytvořila společnost SITI se členy letního intenzivního kurzu v Saratoga Springs v červenci 2018. Práce vychází z autorových praktických zkušeností s kurzy SITI Company během let 2017 a 2018.