Katedra nonverbálního divadla / Department of Non-Verbal Theatre
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra nonverbálního divadla / Department of Non-Verbal Theatre podle oponent "HYBNER, Boris"
Nyní se zobrazuje 1 - 12 z 12
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dramaturgia nonverbálneho divadlaKlimová, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-03V tejto práci sa zameriame na dramaturgiu súčasného nonverbálneho divadla. bude nás zaujímať: a) história dramaturgie b) čo to vlastne dramaturgia je c) rozdiel medzi dramaturgiou vo verbálnom a nonverbálnom divadle d) čo všetko spĺňa dramaturg e) spôsob, akým pracujú s dramaturgiou divadelné súbory Teatr Novogo Fronta a Décalages a spôsob, akým sme dramaturgiu využívali v našom absolventskom predstavení.
- Klaun a jeho partneřiZhigunova, Ekaterina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-08
- Markéta Vacovská: ALYSSEVacovská, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-02
- Michala Hadušovská:Tuláci ve hvězdáchHadušovská, Michala(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06
- Mimohra jako způsob dětského vyjádeníRellichová, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-30
- Pantomimissimo (etuda)Vizváry, Radim(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-30Stačí holá scéna, paprsek světla a člověk s bílou tváří. Vypráví příběh, aniž by použil jediné slovo. A přece mu všicni rozumí. Veselé i smutné, krátké i dlouhé, sólové i společné, ale hlavně autorské moderní pantomimy, které svým tragikomickým pohledem útočí na svět plný zbytečných slov, komerčních masmédií a chaosu. Příběhy, u kterých se budete smát i plakat. Protože právě u vás začíná ten příběh - takový, jaký si přejeme, a záleží jen na vás, jak jej uvidíte. Zjistíte, že příběhy beze slov vám dokážou sdělit víc než sáhodlouhé texty a projevy. Pantomissimo je pantomimická báseň v obalu metaforického vyprávění a je zakomponována do autorského představení "Mime must go on!" souboru Theatro Pantomissimo (Radim Vizváry a Miřenka Čechová).
- Pierot v dějinách pantomimyVizváry, Radim(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-30Tato práce zachycuje nejdůležitější osobnosti a umělecká díla, od vzniku Pierota v lidových římských fraškách až po konec 20. století, zasluhující se o přežití divadelního typu. Každý velký herec posouval a proměňoval svého Pierota silou vlastního talentu a imaginace. Mezi ně patřil především rodák z Kolína Jean Gaspard Deburau, francouzský herec Jean Louis Barrault, francouzský mim a průkopník moderní pantomimy Marcel Marceau, český mim Ladislav Fialka a mim slovenského původu Milan Sládek. Jejich vliv na mojí uměleckou činnost je shrnut v závěru práce a dokládá fakt, že tyto osobnosti se staly mojí velkou inspirací a vzorem.
- Prostředky mima, jeho sólová a skupinová formaBychek, Oleksiy(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-02Tato práce se zaměřuje na bázové shrnutí a reflexi prostředků mimického divadla (zejm. v pojetí Étienna Decrouxe) v obecnějším divadelním a uměleckém kontextu. Významnou část reflexe tvoří srovnání práce mima-jednotlivce a mima ve větší skupině. K tomu jsou užity scénáře etud Marcela Marceaua, stejně jako jeho mimodramatu Le Manteau / Plášť (na základě povídky N. V. Gogola). Práce je složena z krátkých esejů.
- Radim Vizváry: VagabundiVizváry, Radim(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2010-06-04Každý malý kluk má tisíc a jeden dobrý důvod, proč nespěchat domů. Notabene, když se mu do cesty postaví kufr, který objel celý svět a vypadá jako přesně to Dobrodružství, na které dodnes tak trochu čekáme my všichni ... Pantomimická groteska pro dětského i dospělého diváka, ve které je prezentována žánrově čistá forma mimického vyjadřování (pantomima), se kterou se tak mohou seznámit i ti nejmenší. Délka představení: 45 min
- Tulák versus FrigoŠvecová, Alena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-12Diplomová práce pojednává o dvou významných a lidsky přesvědčivých komických typech americké němé filmové grotesky ? Tuláku a Frigovi, ztvárněné Charlesem Chaplinem a Busterem Keatonem, kteří se hluboce vepsali do srdcí lidí na celém světě.
- Vitamín "H"Vláčil, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-08
- VýletniceRellichová, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-30nonverbální představení