Katedra nonverbálního divadla / Department of Non-Verbal Theatre
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra nonverbálního divadla / Department of Non-Verbal Theatre podle oponent "HYVNAR, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 11 z 11
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Cirkusová stopa rodu ŠtaubertůBiel, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-08Tato práce se zaměřuje na život, cirkusovou tvorbu a specifický pohled na umění cirkusového rodu Štaubertů. Pojednává o historické linii této významné cirkusové rodiny v průběhu staletí vývoje českého cirkusu, jejich specifickém stylu, dokumentuje životy umělců tohoto rodu během několika generací a přináší osobitá svědectví žijících členů rodu.
- Irina AndreevaSydorenko, Olesya(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-18Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na umělkyni původem z Ruska. Jmenuje se Irina Andreeva. Důvodem pro výběr této osobnosti byl její zajímavý život, inspirativní tvorba a odhodlání, s jakým vnímá divadlo. Irina Andreeva svému umění obětovala celý život. I přesto, že umělkyně neztrácí spojení se svou rodnou zemí, je tak pevně zakořeněná v tuzemském prostředí, že se stala jeho nedílnou součástí. Ve své bakalářské práci k ní vyjadřuji obdiv a zároveň se snažím porozumět její umělecké i lidské velikosti a podstatě.
- Jean - Luis BarraultSvoboda, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09Tato práce pojednává o životě a díle Jean-Louis Barraulta, jednoho z nejvýznamnějších francouzských divadelníků. Barrault je známý ve světě jako vynikající herec, mim, reţisér a teoretik divadla. Jeho přínos pro vývoj evropského divadla v minulém století je velmi významný, zejména pro mimické divadelní ţánry. Práce přibliţuje čtenáři Barraultovu osobnost a uměleckou tvorbu se zaměřením na jeho přínos pro pantomimu. Další náplní práce je zmapovat významné vlivy různých osobností na umělecký vývoj Jean-Louis Barraulta.
- Návrat ku koreňomHudačková, Katarína(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-08Táto práca sa zameriava na autorov návrat ku kultúrnym a osobným koreňom a ich vplyv na tvarovanie hereckej osobnosti a tvorbu. Prostredníctvom svetových umelcov (Ohad Naharin, Akhram Khan, Israel Calvan, Jerzy Grotowski, Eugenio Barba), nahliada na formy prístupov k návratu ku koreňom. Ďalším cieľom tejto práce je zdokumentovať autorkine korene, ktoré slúžili ako inšpirácia k tvorbe predstavenia Chudaćzek.
- Pantomima a tanec v meziválečném obdobíŠírková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-09Tato práce si vytyčila za cíl obeznámit čtenáře s postavením pantomimy a tance v meziválečném období a celkovou důležitost propojení těchto dvou stylů umění. V úvodu vysvětluje základní pojmy: pantomima, výrazový tanec a meziválečné období. Ukazuje postavení těchto uměleckých odvětví v Československé republice a vytyčuje několik důležitých osobností tanečního umění, které ovlivnili pantomimu a mimické divadlo. V závěru se soustředí na důležitost tance pro umělce mimického divadla a hledá možnou inspiraci tehdejšího období v současné tvorbě.
- Pantomimické etudy v tvorbě Henryka TomaszewskéhoSvoboda, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Diplomová práce se zabývá osobností a uměleckou tvorbou polského mima, režiséra a divadelníka Henryka Tomaszewského.
- Pohyb v činohře a opeře - práce Roberta WilsonaWaidingerová, Andrea(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-08Většina z nás se snaží tvořit představení v čistém stylu (pantomima, clownerie, groteska, fyzické divadlo, činohra, opera, muzikál, balet). Mě osobně více zajímá propojení stylů, a to Robert Wilson ve svých inscenacích dělá. Staví pohyb jako jeden ze základních sdělovacích prostředků. Pracuje ? stejně, jako pohybové divadlo - s obrazy, ale také s nadsázkou a s velkou stylizací, která je pohybovému divadlu blízká. Tato diplomová práce se věnuje pohybovému divadlu a jeho vztahu k ostatním složkám divadla. Dále se tato diplomová práce zabývá tím, jak se všemi divadelními elementy nakládá Robert Wilson, co tímto propojením na jevišti vytváří a jak jeho tvorba působí na diváky.
- Současné žonglování a tanecBlaha, Lukas(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-07-02Magisterská práce pojednává o současném žonglování a jeho proudech, ovlivněných pohybem a tancem. V první části této práce popisuji a definuji současné žonglování a jeho směry, zejména pak upřesňuji pole pohybového žonglování. Práce následně sleduje, jaké principy používá žonglér tanečník, jaká spolupráce existuje mezi žonglérem a tanečníkem, a v neposlední řadě, jaká choreografie využívající žongléry i tanečníky vznikají. V práci analyzuji tvorbu současných umělců a uskupení, včetně mé vlastní praxe a zkušeností.
- Odebráno
- Tango a DevisingBřeská, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-06Abstrakt Diplomová práce s názvem Tango a devising se zaobírá pojmem devised theatre jako současnou strategií uplatňovanou napříč divadelními druhy a žánry. Text diplomové práce si klade za cíl vysvětlit, co se pod pojmem devised theatre skrývá, kde a v jakých společenských souvislostech strategie vznikala a jaké jsou její současné podoby. Dále práce pojmenuje primární rysy strategie, a to na základě popisu zahraničních a českých umělkyň a umělců, se kterými čtenáře prostřednictvím textu seznámí. Část diplomové práce bude také věnována reflexi vlastní tvorby na projektu Laboka Tango, který strategií devised theatre vznikal. Vzhledem k dosavadní skromné reflexi bude práce čerpat především ze zahraniční literatury nebo z praxe jednotlivých umělců, s nimiž diplomantka nabídne rozhovor.
- Vnitřní procesy herceKukuczková, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-18Práce se zabývá procesy probíhajícími v mysli herce, a to jak při práci na postavě v průběhu zkoušení, tak i při jejím dalším životě na jevišti v reprízách inscenace. Věnuje se popisům příprav na zkoušky a představení, jednotlivým druhům zkoušek a rozmanitým způsobům práce s textem. Na vše nahlíží s vědomím specifických odlišností divadelních žánrů. Autorka vychází převážně ze svých zkušeností.