Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "DAŇHEL, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Absolventský film: 51 KILOHERTZJeřábková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2005)Datum obhajoby: 2005-10-10Krátký film o muži, který chce změnit svůj nudný a stereotypní život. Ale jeden výlet pryč z hlučného města s mladou ženou nemusí stačit.
- Absolventský film: FragmentJeřábková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2005)Datum obhajoby: 2005-10-10Neustálý pohyb objektů, barev a zvuků. Piccadilly Circus v Londýně.
- Dopad proměn stádií "rodinných záznamů" na využití formy rodinného filmu a home-videa v narativním filmuČejková, Karolína(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-07Magisterská práce je kombinací obecně přehledového výzkumu jednotlivých stádií rodinných záznamů a k nim vybraných analýz narativních filmů pracujících s jejich formou. Jednotlivá stádia rodinných záznamů práce koncipuje podle dělení Rogera Odina, který je dělí na rodinný film, home video a digitální záznamy. V rámci jednotlivých stádií je přehledově zkoumán historický vývoj, uživatel, proces natáčení, vyjadřovací prostředky a percepce a archivace daného stádia rodinného záznamu. Ke stádiu rodinného filmu a home videa následuje analýza vybraných narativních filmů pracujících s jejich formou. Stylové analýzy vychází z předchozího výzkumu jednotlivých stádií rodinných záznamů a odráží jakými způsoby se proměny na využití jejich formy v narativním filmu podílí. Analyzované filmy jsou vybrány v žánru drama, které reflektuje především mezilidské vztahy týkající se rodinného okruhu. Následně práce reflektuje současný přechod rodinných záznamů k digitálním nahrávkám a zkoumá jejich odlišný a nový charakter, který je vyvádí z rodinného okruhu a proměňuje všechny jich složky. Klíčová slova Rodinné záznamy, rodinný film, home video, digitální osobní záznamy, Roger Odin, paměť, rodinný prostor
- Filmové poznámkyJeřábková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-08Struktura časoprostoru a systém vztahů. Práce se zaměřením na některé aspekty filmové struktury, především vztah mezi daným "předmětem" a celkovou strukturou filmové řeči, míru, s jakou daná jednotlivost ovlivnuje ostatní složky filmu a způsob, jakým s nimi vstupuje do vztahů.
- Poznámky pro začínajícího střihačePauer, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-01Proč se stát střihačem? Proč se věnovat něčemu, co je ohraničeno jen čtyřmi stěnami stropem a podlahou? A jaké jsou vůbec tvůrčí možnosti při střihu filmu? Diplomová práce ?Poznámky pro začínajícího střihače? není jen o procesu filmové tvorby, ale odpovídá i na obecné otázky rozmanitých frustrací tvůrců filmu. Jak vyřešit střihačovu klaustrofobii? Jak vyjít s režisérovou sebestředností? Z kterého konce začít, když stříháte film? To jsou jen některé otázky, které ctižádostivě klade autor poctivému čtenáři. Popsat princip střihu slučitelného s divákovou zkušeností nebo naopak s představou tvůrců? To všechno se odehrává v koncipovaném toku autorovy invence, která zasahuje od nejnižších pater lidské animality až do těch nejvyšších, ve kterých čerpá zkušenost z kreativních emanací starších filmových tvůrců, a kde s narůstající bezbožností odmítá indoktrinaci obecnými filmovými teoriemi. Autor vytváří vlastní dogma, které nabádá ke kolektivní filmové tvorbě. Pokud lze vůbec nalézt důstojné východisko pro cestu nastávajícího filmového střihače, tak tady je. Vydej se cestou pokory a zapomeň na to, že jsi zakomplexovaný jedinec. Buď šťastný!
- Práce s časem - Čas práceŠpidla, Šimon(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-08Tato práce je popisem toho, co bychom mohli nazvat jako cestu času skrze objektiv, film a filmové plátno do našeho vědomí. Budeme se zabývat tím, co z času jevů odehrávajících se před objektivem uchovává filmový pás, a jakým způsobem se pak čas konstituuje v našem vědomí.
- Záblesky realityKozáková, Mariana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-25V této práci zkoumám realismus ve filmu. Zkoumám už samotný pojem, který je v rámci filmu, jemuž realita matérií samou, komplikovaný. Přes výzkum toho, jak se v našem západním myšlení k realitě vztahujeme, jak o ní myslíme, se dostávám k důležitému vztahu mezi autorem, dílem a divákem. Autor v záblesku reality může na chvíli osvětlit realitu v jejím neuchopitelném smyslu. Nejde o nějaký návod, jak vždy postupovat, ani o obecnou teorii, spíše o výzkum, kdy a jak, se to povedlo v konkrétních případech, ať už v jeskynních malbách, renesanční fresce nebo ve filmech jako “My brother’s wedding” Charlese Burnetta nebo v “La Terra Trema” Luchina Visconito, či v “Husbands” Johna Cassavetese. Zdrojem autentických momentů hodných výzkumů jsou i “dokumentární” texty Jamese Cooka, Michela de Montaigne. Zkoumání autentické řeči mě zavedlo až na večeři ke dvěma diktátorům, Stalinovi i Hitlerovi. Jelikož se ukazuje, že v záblescích reality je důležitá pozice autora, jsou součástí práce i pasáže, které ukazují moje, autorské myšlení, i můj vlastní výzkum práce s autentickým dialogem.