Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "DOLENSKÝ, Martin"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 21
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Absolventský film: Vida a la PlayaHlavatá, Monika(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-08Dokumentární portrét ženy, která se rozhodla opustit svůj starý život v Ostravě a začít znovu - na pláži. Nevydařené manželství, neseberealizace, chybějící láska a naděje, že na druhé straně zeměkoule se naplní její životní cesta. Video, 21 min.
- Dlažební kostkaOraský, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-08Krátký hraný film o jedné osamělé dlažební kostce. Není to obyčejný kus kamene, ale médium zla a neštěstí, které prochází světem a ničí. Film natočen na 35 mm materiál, délka filmu 10 minut.
- Dokument a fikce v díle Agnés VardovéHlavatá, Monika(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-08Agnés Vardová, francouzská režisérka, která si svou tvůrčí individualitu zachovala od dob nové vlny až dodnes. Hlavním tématem této práce je mapování hranic mezi dokumentární a hranou tvorbou. Dále pak analýza a vymezení charakteristických znaků tvořící nezaměnitelný autorský rukopis Agnés Vardové tzv. cinécriture. Důraz je kladen na jedinečný styl jejího filmového přístupu, využívání dokumentárních prvků v hranném filmu a promyšlené stylizace v dokumentech. Práce vychází z filmů La Pointe Courte, Cléo od 5 do 7, Štěstí, Mistr Kung-fu , Bez střechy i bez zákona , Jane B. očima Agnés V., Všichni možní sběrači a já, Všichni možní sběrači a já po dvou letech.
- FerdaOraský, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-08Ferda je 25 minut dlouhý absolventský film vyprávějící ve dvou časových linií příběh rodičů a jejich dítěte. Jejich syn Ferda, který nevyhnutelně umírá, není obyčejným klukem hrajícím si na hřišti. Ferda žije ve svém vlastním světě plném představ a nehmotných kamarádů.
- Film jako téma - jak vidí médium samo sebeBerkovičová Raušová, Petra(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-10-09Práce se zamýšlí nad tématem filmu ve filmu, procesem tvorby a iluzí skutečné reality, kterou filmy o filmu vytvářejí. Zobrazení filmu uvnitř filmu je metodou, která vytváří další rovinu - nový rozměr a nutí diváka uvažovat nejen o uměleckém záměru, ale i procesu, čímž přibližuje autora divákovi.
- Film o filmu ProtektorPeml, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-03Film o natáčení filmu Protektor.
- Jerzy Skolimovski, Analýza tvorby 60. let na základě vzbraných filmů.Polewski, Robert(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-01Jerzy Skiolimowski, hlavnim temetem teto prace je rozbor rane tvorby podle vybranzch filmu.
- Jungiánský archetyp v současné západní k inematografii aneb forma a obsah filmového vyprávění o archetypechReich, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-12Tato práce pojednává o formální a obsahové podobě jungiánského archetypu stínu v současné západní kinematografii. V úvodních kapitolách vysvětluje základní koncepty analytické psychologie, která bude použita jako hlavní metoda pro analýzu filmů Klub rváčů, Hra, Černá labuť a Král rybář. Z rozboru vyplývá, že za každým příběhem se nacházejí archetypální obsahy, ať už s nimi tvůrce pracuje záměrně, či nikoliv. Tyto obsahy jsou podle jungiánů příčinou emocionální reakce diváka, kdykoliv není schopen přesně určit její původ. Mohou být vyjádřeny buď přímo ? tedy jejich personifikací do filmové postavy, jejíž numinozita je podpořena filmovou řečí, nebo nepřímo - pouze příběhovými elementy a funkcemi, které zaujímají jednotlivé postavy. Oběma možnostmi se tato práce zabývá podrobně. Rozebírá formální prostředky, kterými jednotlivé filmy vyjadřují psychickou podstatu svých elementů. Z hlediska struktury filmu definuje tři fáze vztahu archetyp stínuhrdina, které volně odpovídají tří aktové struktuře filmu. Každá má svoje specifika, která jsou přítomna ve všech vybraných filmech. Dále se zabývá funkcí archetypu stínu nejen ve vyprávění, ale také v psychologii člověka, a zpětně uvádí získané poznatky do kontextu jungiánských koncepcí. Cílem není vytvoření komplexního systému, ale spíše nastínění jedné z možností, jak lze o filmu a filmové řeči přemýšlet.
- Malé lžiPauer, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-01Otec, syn, děda. Po letech vzájemných nevraživostí spolu vyjedou na letní dovolenou. Vyřeší snad chalupa na samotě, kde dřív spolu trávili čas, jejich problémy. Najdou spolu zase společnou řeč? O tom pojednává hraný film Malé lži.
- Malý světHýka, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-01Jako jeden z mála přežil globální katastrofu,ale určitě ví, že není jediný. Kdo jsou ti ostatní ? Kde žijí a jak je najít? A co vlastně chtějí?
- Nese mě vítrPeml, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-03Petra pochybuje o svém dlouholetém vztahu s Honzou. Neví jestli s ním má jít bydlet do nového bytu a srdce jí táhne k milencovi Milanovi. Vše se vyhrotí, když ji v domě po babičce náhle překvapí Honza se svými rodiči.
- Nůž AnticoroPolewski, Robert(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-01Klauzurni prace druhého ročníku katedry kamery
- Reality show: teorie, vývoj a příklady z praxe výroby v České republiceKábele, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Typologie, rozčlenění a vývoj reality show, tři příklady z praxe výroby v České rep.
- Schizofrenie filmovou rečíKovář, Vladimír(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-13Práce, která se vám dostává do rukou, se pokouší zkoumáním schizofrenie na psychologické úrovni nalézt adekvátní postupy pro vyjádření jednotlivých poruch nemoci filmovou řečí. Zkoumáním jednotlivých složek schizofrenní osobnosti jako jsou myšlení, pozornost, paměť, vnímání a jejich kongnitivních a percepčních procesů, zjišťuje příčiny jednotlivých poruch, definuje stav, který způsobují a na základě analogie hledá výrazové prostředky v podobě audiovizuálních fragmentů, střihových, dramaturgických a dalších řešení, které by prostřednictvím filmové řečí přenesly diváka do hlavy schizofrenika. Zvláštní pozornost práce věnuje halucinacím a dramaturgickým možnostem, které nabízejí, neboť při zachování určitých pravidel se halucinace stává prostředkem, poskytujícím zcela neomezené možnosti v pohybu mezi realitou a ireálnem a tedy přesahuje hranice této práce do obecné roviny filmové řeči.
- Souřadnice pamětiPauer, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-01Červen 1945. Na hranicích bývalé Jugoslávie se hromadí desetitisíce uprchlíků, kteří ideově stáli na straně poražených. Co s nimi bude? Dokumentární film o největším masakru poválečné historie Evropy a temné stránce slovinských dějin se jmenuje Souřadnice paměti.
- SpojeníKovář, Vladimír(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-13Krátkometrážní hraný film, vyprávějící příběh ženy, která se snaží vymanit z partnerské závislosti.
- Vlogy jako součást tvorby české youtuberské komunityBeran, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-10-08V práci se zaměřuji na české vlogy tvořené pro server YouTube, jejich autory a diváky. V rámci toho jsem tato videa a dění v youtuberské komunitě sledoval po dobu několika měsíců, dotazoval autory ohledně jejich motivací a také dotazoval diváky, proč tato videa sledují. České vlogy a příslušnou youtuberskou tvorbu, která je s nimi v souvislosti, jsem kategorizoval a analyzoval. Na to celé jsem se snažil vytvořit vlastní náhled i za pomocí textů různých sociologů a dalších teoretiků. Ukázalo se, že youtubeři se svými vlogy mohou mít veliký vliv na myšlení svých diváků, kterých je nepřeberný počet a kteří jsou mnohokrát dětmi. Práce by měla pomoci vytvořit ucelený pohled na danou tematiku.
- VolavkaHýka, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-01Pracuje jako kriminalista vyšetřovatel, ale její kolegové začali spolupracovat s podsvětím. Jdou po ní a tak je přinucena měnit místa úkrytu. Přežije?
- Všechno dobře dopadneKovář, Vladimír(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-13Dokumentární film režisérky Heleny Papírníkové vyprávějící o životech jejích přátel.
- Výroba seriálu v českém prostředí s ohledem na střihovou skladbuHýka, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-01Tato magisterská práce by měla sloužit jako návod při práci střihače v hrané seriálové tvorbě. Zároveň mu pomoci v orientaci, jak v jednotlivých fázích výroby, tak i v celém výrobním systému.