Katedra animované tvorby - KAT / Department of Animation
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra animované tvorby - KAT / Department of Animation podle oponent "CARRINGTON, Michael"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Anastázie – Jak ztvárnit tragickou historickou událost skrz rodinný animovaný filmHýbnerová, Daniela(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-21Práce se zabývá porovnáváním filmových zpracování historické události vyvraždění carské rodiny Romanovců na příkladu hraného filmu Anastázie z roku 1956 a animovaného filmu Anastázie z roku 1997. Dále zkoumá, jaká pravidla musí film splňovat, aby mohl fungovat jako rodinný celovečerní film. Práce se také zabývá rozdílným portrétováním ženských hrdinek jak ve zkoumaných filmech, tak napříč filmy z produkce studia Disney.
- Přístup k současné animované tvorbě pro děti z pohledu českých a slovenských tvůrcůKasalová, Ester(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-14Tato bakalářská práce se zaměřuje na záznam zkušeností šesti současných a komerčně úspěšných autorů z Česka i Slovenska. Cílem bádání je snaha zjistit, jak se naši režiséři a režisérky zhostili role tvůrců animovaných filmů pro děti. Zajímaly mě podobnosti a rozdíly v jejich přístupu k práci, zejména to, do jaké míry jsou schopni skloubit svojí touhu po seberealizaci s potřebou se touto disciplínou uživit.
- Setkání wayang kulit s ploškovou animacíMischinger, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-24Tento text se věnuje dvěma zcela rozdílným uměleckým formám na jedné straně tradičnímu indonéskému stínovému divadlu wayang kulit a na straně druhé digitální ploškové animaci. Jde o teoretickou část širšího experimentálního projektu, jehož cílem je tyto dvě formy vzájemně propojit. Aby bylo takové propojení vůbec myslitelné, je v textu záměrně opominut jakýkoliv vnější kontext těchto umění, ať už kulturní, sociální, nebo třeba historický, a k dílu je přistupováno čistě technicky. V textu jsou definovány zásadní technologické rozdíly mezi oběma formami a jsou také naznačeny klady a zápory obou těchto technologií ve smyslu komplexity díla. Závěrem je stručně reflektována praktická část projektu a také nastíněna autorova vize jeho budoucí tvorby v této oblasti.