Katedra animované tvorby - KAT / Department of Animation
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra animované tvorby - KAT / Department of Animation podle oponent "DUTKA, Edgar"
Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 10
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Databáze tvůrců českého animovaného filmu V.Kukal, Adrian(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-12Tato bakalářská práce přispívá k rozšíření Databáze tvůrců českých animovaných filmů, která vzniká od roku 2002 na FAMU, katedře animované tvorby. Navazuje na magisterské práce Jana Bubeníčka z roku 2002 a Davida Súkupa z roku 2004 a Jan Bohuslav v 2007. Důvodem vzniku tohoto ?diplomantského seriálu? je fakt, že neexistuje jiná databáze, podrobně se věnující tvůrcům našeho animovaného filmu. Práce obsahuje dle předem určených nároku profily padesáti tvůrců seřazených podle abecedního pořádku. Profil každého z nich zahrnuje stručný životopis, výběr z filmografie, fotografii daného jedince a několik fotografií filmového díla. Databáze zahrnuje nejen portréty filmových profesionálů, ale také několika začínajících filmařů z řad současných studentů. Výběr je zaměřen na nejdůležitější, především autorské profese. Jsou zde zastoupeny jak autoři námětů, scénářů, animace, hudby, výtvarného pojetí, tak i režiséři, kameramani, zvukaři, střihači, produkční, a herci, kteří nezapomenutelně přispěli svými vypravěčskými schopnostmi.
- Databáze tvůrců českých animovaných filmů IV.Bohuslav, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Tato bakalářská práce přispívá k rozšíření Databáze tvůrců českých animovaných filmů, která vzniká od roku 2002 na FAMU, katedře animované tvorby. Navazuje na magisterské práce Jana Bubeníčka z roku 2002 a Davida Súkupa z roku 2004. Důvodem vzniku tohoto ?diplomantského seriálu? je fakt, že neexistuje jiná databáze, podrobně se věnující tvůrcům našeho animovaného filmu. Práce obsahuje dle předem určených nároku profily padesáti tvůrců seřazených podle abecedního pořádku. Profil každého z nich zahrnuje stručný životopis, výběr z filmografie, fotografii daného jedince a několik fotografií filmového díla. Databáze zahrnuje nejen portréty filmových profesionálů, ale také několika začínajících filmařů z řad současných studentů. Výběr je zaměřen na nejdůležitější, především autorské profese. Jsou zde zastoupeny jak autoři námětů, scénářů, animace, hudby, výtvarného pojetí, tak i režiséři, kameramani, zvukaři, střihači, produkční, a herci, kteří nezapomenutelně přispěli svými vypravěčskými schopnostmi.
- Estonská animace 1. dílHetmerová, Alexandra(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-18Tématem bakalářské práce je historie estonského animovaného filmu. Zabývá se počátkem estonské animace, založením prvních oddělení animace Nukufilmu a Joonisfilmu v Tallinnfilm studiu, produkcí režisérů, kteří tato studia vedli za Sovětského svazu. Elbertem Tuganovem, Arvo Parsem, Reinem Raamatem a Avo Paistikem. Dále potom režiséry další generace, která ve studiích pracovala od 80. let, přes osamostatnění Estonska v roce 1991 až po jejich současnou produkci. V Nukufilmu to jsou Rao Heidmets, Kalju Kivi, Hardi Volmer a Riho Unt. V Joonisfilmu Mati Kütt, Janno Põldma a Heiki Ernits. Závěrečná kapitola práce pojednává o díle a životě Priita Pärna, nejvýraznější osobnosti estonského animovaného filmu.
- Estonská animovaná tvorba II. dílHetmerová, Alexandra(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-10-04Tato diplomová práce popisuje historický vývoj estonského animovaného filmu od devadesátých let 20. století do roku 2013. Věnuje se současné animované produkci dvou nejvýznamnějších estonských studií Joonisfilmu a Nukufilmu. Obsahuje životopisy a rozbory filmů estonských režisérů pracujících v těchto studiích: Priit Tender, Ülo Pikkov a Kaspar Jancis, Mikk Rand, Mait Laas, Peep Pedmanson, Girlin ? Bassovskaja, AndresTenusaar a Pärtel Tall. Představuje první absolventy katedry animace na Estonian Academy of Arts Martinuse Klemeta a Kristjana Holma, Chintis Lundgren a další současná studia a produkční společnosti animovaného filmu v Estonsku. V doplňkové kapitole se věnuje filmům starších režisérů, které vznikly po roce 2008.
- Mamoru Oshii a jeho Ghost in the ShellHoffová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-17Bakalářská diplomová práce se zabývá hloubkovým rozborem animovaného filmu Ghost in the Shell režiséra Mamoru Oshiiho. Pojímá jej ze všech důležitých hledisek jeho produkce ve vztahu k médiu, ve kterém byl vytvořen. Je rozebrán vztah tohoto filmu k práci, stylu a národní kultuře jeho režiséra, ke kyberpunkovému žánru, ke kterému se tento film řadí a k tématice a filosofii, kterými se tento film zabývá. Tato práce přibližuje čtenáři nejen symbolické významy jeho obrazů a děje, ale i technické aspekty jeho produkce, týkající se jak použitých animačních technik, zvuku, hudby a dabingu, tak i jeho výtvarné stránky, rozebrané v kontextu stylu a typičností japonské animace. Tento do detailu promyšlený film je protkán symbolikou a skrytými významy, které nemusí být divákovi na první pohled zřejmé. Cílem této práce je osvětlení těchto významů nejen ve vztahu k tématice, kterou se tento film zabývá, ale i ve vztahu k ojedinělé kultuře a tradicím země, ve které byl vytvořen. Závěr této práce rovněž poukazuje na vliv a odkaz tohoto díla na další tvůrce světové kinematografie v rámci žánru kyberpunku a vědecké fantasie.
- Michaela PavlátováDelgado, Laura Victoria(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-08Tato diplomová práce si klade za cíl znovu zhodnotit animaci jako prakticko-estetickou činnost člověka a to i mimo oblast kinematografie. Důležitým teoretickým východiskem pro mne jsou především práce prof. Semira Zekiho z oblasti neuroestetiky. Budu se zabývat kořeny animace a historickým průběhem od pravěku do současnosti, a to zejména se zřetelem k evolučním procesům (tělesně-mentálním) a problematice vnímání, které se týkají každého člověka (diváka i tvůrce), souvisejí s jeho vývojem již od neútlejšího dětství a jsou proto podkladem pro existenci animace vůbec. Za tímto účelem jsem si jako příklad vybrala animovanou tvorbu Michaely Pavlátové, přičemž tato práce nechce být v žádném případě monografickou studií, nýbrž mojí snahou je hledat kontexty její tvorby v souvislosti s výše vymezenými tématy. Hlavní charakteristické rysy jejích animovaných filmů se budou postupně objevovat v jednotlivých kapitolách jako podněty k rozvíjení úvah o tom, jaké může mít vliv okolí na způsob zobrazování prostoru, jak funguje vnímání barev na úrovni mozku, jakou důležitost mají tváře v sociálních vztazích a jak se tyto jednotlivé motivy transformují do výtvarného a tématického rukopisu autorky. V neposlední řadě se chci rovněž zabývat změnami společensko-politickými i technologickými a jejich vlivem na českou animaci, konkrétně pak na dílo Michaely Pavlátové.
- Náboženská tematika v satirickom seriáli South ParkVizár, Matúš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-19Bakalárska diplomová práca je analýzou satirického spracovania náboženských tém v seriály South Park. Zaoberá sa pôvodom výsmechu, jeho silou a kritickým využitím. Text je rozdelený na kapitoly, podľa jednotlivým náboženstiev, ktorým sa seriál dôraznejšie venoval (okrem Islamu). Práca skúma ako konkrétne autori narábajú s humorom, aký odkaz majú jednotlivé diely a aký význam má seriál a satira pre spoločnosť.
- Robinson Crusoe srovnání animovaného a hraného filmuNováková, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-18Tématem této bakalářské práce je srovnání rozdílných, především scenáristických, postupů při tvorbě animovaného a hraného filmu. Pro srovnání jsem zvolila filmy, které vycházejí ze stejné knihy: Život a zvláštní podivná dobrodružství Robinsona Crusoea, námořníka z Yorku. Na této knize je možné dobře popsat rozdílné možnosti literatury a filmu a ukázat, na které části knihy se film soustředí. Ve své práci se také krátce zabývám vývojem pohledu na příběh Robinsona Crusoea v čase a způsobu, jak se s tím animovaný nebo hraný film vyrovnává. Závěrem pak srovnávám celovečerní film z roku 1954 režiséra Luise Bunuela Robinson Crusoe s českým loutkovým filmem Stanislava Látala z roku 1981 Dobrodružství Robinsona Crusoa námořníka z Yorku. Díky srovnání těchto dvou filmů je možné ilustrovat pravidla animovaného světa určující specifické scenáristické postupy při psaní pro animovaný film.
- Rozbor obrazů objevujících se v díle Noč ní motýlPark, Soyoung(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-10-09"Noční motýli", krátká animace vytvořená v roce 1998 Raoulem Servaisem, začíná poctou surrealistickému malíři Paulu Delvauxovi. V této práci se hodlám zabývat zobrazením těl ve filmu ?Noční motýli?, dále popsat způsob, jakým je vytvořen pocit odstupu, kdy je ve stejnou chvíli jedna věc pociťována jako známá i neznámá a jakým způsobem je umožněno zažít moment, ve kterém se skutečnost a představa, minulost a budoucnost překrývají. Dále se budu zabývat zobrazením těl složených s fragmentárních obrazů vypůjčených z několika děl Delvauxe, tedy efektem vytvoření pocitu odstupu mezi neklidem odvozeným z obrazů, které je obtížné uchopit a ustálit v jeden celek a současně potěšením pocházejícím z dojmu známosti fragmentárních obrazů. V této práci se budu zabývat způsobem zobrazení čtyř postav, dále vágností hranice mezi skutečností a představami, překrýváním dvou pohledů, které dávají v pochybnost samotné rozlišení na subjekt a objekt a dvojstranný vztah mezi minulostí a současností ve snímku "Noční motýli".