Katedra animované tvorby - KAT / Department of Animation
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra animované tvorby - KAT / Department of Animation podle oponent "KUBÍČEK, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 16 z 16
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Absolventský film: ExperimentDuda, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-06Hlavním tématem filmu je jestli dokáže robot nahradit herce v divadle.Film se odehrává v nedaleké budoucnosti v Praze. Je to hrany sci-fi film plný 3D animace a filmových triků, 35mm cinemascope, Dolby digital.
- Anime zvláštní výrazové prostředkyLomov, Vladimir(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-17Práce obsahuje historii směru japonské animace, známé jako "anime".
- Animované TV seriály pro dětiHalířová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-14Mapování současné situace v animovaných televizních seriálech pro děti v Česku. Kategorizuje jednotlivé cílové skupiny dle věku a definuje jejich potřeby. Na konkrétních příkladech zkoumá proces vývoje a výroby seriálu a také možnosti vzdělávání se v daném oboru.
- Anthony McCallBřicháčková, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-18Práce Jiné filmy Anthony McCalla se zabývá novými možnostmi filmu jakožto média. McCall vytváří světelné instalace, které obklopují diváka v galerijním prostoru. Ve své práci hledám, co ho k vytváření těchto minimalistických filmů vede, kde čerpal inspiraci a co McCalla na jeho tvorbě nejvíce zajímá. I když se na první pohled jeho díla nepodobají filmům tak, jak je známe, přijde mi zajímavé o nich jako o filmech přemýšlet. Anthony McCall nám umožnil vstoupit do abstraktního světa svých filmů. Do světa, kde každý divák hraje hlavní roli.
- Bakalářský film: Bloody Merry ChristmasCechl, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Šílený vrah převlečený za vánoční stromek terorizuje o vánocích jednu slušnou rodinu.
- Borek stavitelKolegar, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-18Pokrok je s clovekem srostly od takove miry, ze nastavaji situace, kdy je nutno pokroku spise celit, nez aby byl k uzitku. Čelit mu lze jen s velkym usilim, a to často usilim marnym.
- Caroline Leaf a její neobyčejné filmyDufková, Kristina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-03Caroline Leaf patří mezi jednu z nejpozoruhodnějších žen animovaného filmu. Její filmy mají silný emocionální nádech, bravurní, často totální, animaci a jedinečnou výtvarnou podobu. Pracovala nejrůznějšími technikami animace, od animace píslu svíceného zespodu, přes animaci barvy na skle, po vyškrabávání přímo do filmové suroviny. Za své filmy získala mnoho cen. V roce 1996 dostala cenu za celoživotní dílo na festivalu v Záhřebu, v roce 2004 ve Valencii a v roce 2006 v Bratislavě.
- Lekce ŠvankmajerKim, Eun Sue(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-08Jan Švankmajer si opakovaně q různými způsoby do svých filmů přenáší y literárných děl a studií předobrazy lidí, kteří potlačují svobodu jednice nebo lidí, jejichž svoboda je potlačována. Film Šílení je také jedním z těchto typických příkladů. Hlavní cíl této práce sopčivá v rozboru pohledu Jana Švankmajera na otázku svobody, zejména skrze film Šílení, který je naplněn symboly a motivy svobody a útlaku, šílenství a trestání. Možná, že i my sami, ač žijící v současnosti nalezeme něco společného a utlačovanými hrdiny ze starých literárných děl. Ve snaze nalézt odpověď na abstraktní otázku, co je to svoboda si vypůjčím osobní pohled Jana Švankmajera a pokusíme se jej sdílet.
- Malý pánMáj, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-10-02Tato práce je analýzou filmu "Malý Pán" režiséra Radka Berana. Analýza probíhá především z hlediska použité technologie divadelní loutky ve filmu. Postupně se zabývá literární předlohou Jiřího Stacha a Lenky Uhlířové "Velká cesta Malého pána", její adaptací do filmového scénáře, samotným scénářem, hereckými prvky loutek, viditelnými vodícími mechanismy a nakonec výtvarným zpracováním loutek, animací a celkovou mizanscénou. Zároveň se na příkladech užití loutek v "Malém Pánovi" definuje několik obecných pravidel pro užití divadelní loutky ve filmu.
- Pro lásku k PrazeKukal, Adrian(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-12Dokumentární film s dokumentárními pasážemi o životě a díle režiséra Gene Deithe
- Působení pohádky na duševní vývoj dítěteGrimmová, Denisa(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19V bakalářské teoretické práci "Působení pohádky na duchovní vývoj dítěte" jsem se věnovala především společným znakům klasických pohádek, které pro mne znamenají cestu sebeobjevování. Shrnula jsem specifika dětského diváka a jeho reflexi pohádek. Snažila jsem se o vysvětlení pojmů jazyka a znaků pohádek a dětské tvorby, které jsou v současnosti přetvářeny. Můžeme hovořit o paradigmatech poslední doby - otáčení rolí kladný/záporný hrdina, reinterpretace pohádek a subjektivní mísení nesourodých stylů do postmoderních koláží. Zmatení a zaměňování pojmů pravda a lež a absence nebo zaměňování překážek, které děti připravují na nevyhnutelné obtíže v životě a učí je jim čelit jsou v novodobých pohádkách běžným a nebezpečným úzusem. Věřím, že lidé opět pochopí, že tradiční hodnoty nejsou zaprášeným přežitkem, že mají pevné jádro, ověřené časem. Pohádky, vyprávěné našimi rodiči a prarodiči byly vždy nezávislé na politické situaci a nebyly uspávacím prostředkem pro děti, ale rozvíjely jejich imaginaci a smysl pro rozlišování dobra a zla. Dětská fantazie je důležitá obzvlášť v době, kdy se všechno ukazuje na plno, informace předběhly vlastní vývoj lidí a věda se stala náboženstvím novověku, určujícím zdrojem obecně platného vědění. Vědecké poznatky se v novověku na dlouhou dobu staly vzorem a kritériem veškeré pravdy, ale ptám se společně s Einsteinem: ?Je otázkou co je důležitější, zda znalost faktů či fantazie?? Pokusila jsem se shrnutí dvou úhlů pohledu na pohádku jako lék pro dětskou duši, a to z hlediska psychologie a mystiky. Zjistila jsem, že obojí hovoří naprosto o tom samém, jen odlišným způsobem.
- Rádio KebrleDurdil, Zdeněk(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-12Než Fred Brunold, slavný estrádní umělec a bavič, založil svůj legendární Monstrkabaret, protloukal se všelijak. Například jako zaměstnanec jisté parazitní rozhlasové stanice. Fredovy bohaté zkušenosti z práce reportéra ilustruje poučná historka o malém Janíkovi a nebezpečné výpravě za jeho dědečkem Jaroslavem Kebrle.
- Skutečnější než životNáprstek, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-17Tato diplomová práce se zabývá konceptem virtuálních celebrit, jejich genezí a charakteristikou v kontextu populární kultury. Autor se věnuje současným a minulým příkladům virtuálních celebrit s důrazem na fenomén Hatsune Miku, jakožto nový model tvorby mediálního obsahu. Hledáním paralel a rozdílů mezi systémy tradičních a virtuálních celebrit se autor snaží odpovědět na otázku, jestli mají virtuální celebrity potenciál tradiční systém nahradit, nebo jestli představují nezávislý fenomén, který existuje paralelně.
- Symbolická cesta hrdiny v kruhu, smrt a zmrtvýchvstáníChwistková, Martina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-16Téma symbolické cesty hrdiny v kruhu mě zajímá již delší dobu. Domnívám se, že téměř ve všech příbězích, v kterých se objevuje motiv cesty hrdiny v kruhu se jedná vlastně o příběh smrti a zmrtvýchvstání. Ne ve smyslu fyzickém, ale duševním. Jedná se o znovunalezení sebe sama, očištění a zmoudření na základě hlubokého ponoru do temnot svého nevědomí, podstoupení těžkých zkoušek, které je nutno překonat aby se hrdina stal lepším. Příběh se odehrává " v kruhu" aby se mohl znovu a znovu opakovat. V některých příbězích tyto nesčetné kruhové cesty hrdiny vedou až ke ztrátě Ega, smíření a vyvanutí - nirváně - čímž dochází k vystoupení z kruhu. V jiných příbězích naopak hrdina cestu nedokončí, nechce se již vrátit do "reality" a předat své vědění dál, nebo se navrátí, ale již neumí učit. Pak je zde řada příběhů, kdy hrdina splní všechny "zastavení" a úspěšně projde celým kruhem. "Smyslem všeobecného mýtu o cestě hrdiny je skutečnost, že může sloužit jako všeobecně platný vzor pro kohokoli a v jakékoli životní situaci. Proto je mýtus formulován v nejobecnějších výrazech. Jednotlivec musí pouze zjistit vlastní postavení ve vztahu k všeobecně platnému lidskému vzorci a potom ho nechat, aby mu pomohl překonat omezující zdi. Kdo jsou jeho obři a kde se nalézají? Jsou to odrazy nevyřešených záhad jeho lidské existence. Co jsou jeho ideály? Jsou to příznaky jeho chápání života... " (Tisíc tváří hrdiny, Joseph Campell, str. 115 ) Příběhy mají léčivý účinek na lidskou psychiku - tím, že člověk spoluprožívá všechny peripetie s hrdinou, spoluprožije s ním i jeho cestu se všemi psychologickými efekty. Clarissa Pinkola Estés se celý svůj život zajímá o léčivou moc pohádek, zmiňuje se o tomto tématu ve své knize Ženy, které běhaly s vlky. Příběhy byly od věků - a stále jsou - v lidské společnosti velmi důležité.
- Vztahy a struktura záběrů v multimediálním díleKupšovský, Daniel(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-10-13V této práci bych rád popsal strukturu skladby multimediálního díla. Multimédia považuji za další rozměr, který byl v umění objeven, a tak jako tomu bylo při vzniku filmu, budou se jeho možnsosti dále objevovat a vyvíjet a tvůrci je budou využívat k vytváření dalších druhů uměleckých děl, které dnes možná ještě ani neznáme.
- Žánr hraného filmu interpretovaný animovanýmCechl, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Obsahem této práce je analýza způsobu, jakým je možné převést žánr používaný hraným filmem do podoby krátkometrážního animovaného filmu. K tomu slouží dva příklady: Přepadení a Árie prérie. Způsob analýzy je v obou případech založen na srovnání místa, děje a postav a motivů používaných v přeinterpretovaném žánru. V rámci Přepadení a Árie prérie se jedná o western. Kapitoly jsou seřazeny podle důležitosti jednotlivých segmentů. Ta vychází z několika studií pojednávajících o tomto žánru. Pro tuto analýzu jsou však důležité i okolnosti a inaspirace, které daly podnět ke vzniku Árie prérie a Přepadení. Proto se stručně dotkneme i jejich hystorie.